Crossover Cadillac SRX se proslavil inovativními tvary a nyní si vypůjčí něco z bohaté a elegantní historie značky Cadillac.
Model SRX 2007, představený v srpnu, přináší nový, ručně osazovaný luxusní interiér a navazuje tak na tradici Cadillacu i v moderním voze typu SUV.
Nový interiér SRX je vytvářen kombinací pokročilé technologie a ruční práce. Materiály pokrývající panel přístrojů, středovou konzoli a dveřní výplně se strojově stříhán a ručně všit. Díky podílu ruční práce lze použít i francouzský steh a vyvarovat se problémům s nepřesným zpracováním a maximální kvalitou odvedené práce. Jde o stejný proces, jaký je použit u vozů limitovaných edicí Cadillac STS-V a XLR-V.
Nová kabina modelu SRX působí přívětivěji a luxusněji, použity jsou jemnější materiály, nové ovládací prvky a větší množství odkládacích prostor. Nový design zahrnuje také „skrytý“ odkládací prostor na spolujezdcově straně přístrojové desky. Dřevěné obložení před spolujezdcem totiž skrývá překvapivě velkou odkládací schránku přímo nad schránkou standardní.
Další příklad do detailu dotaženého interiéru nalezneme opět před spolujezdcem. Obvyklé použití předních airbagů totiž vyžaduje viditelná „dvířka“v přístrojové desce. Ručně montovaný interiér SRX však dovoluje přední airbag skrýt. Ševci k tomu používají techniku zvanou "krájení" a vytvoří nepatrnou perforaci z rubové strany, přes kterou se pak airbag může nafouknout. To zároveň eliminuje nutnost obvyklého plastového krytu a příslušných drážek, které jsou viditelné takřka u všech konvečně vyráběných vozů.
V kabině SRX je použito dřevěné obložení, a to v výplních předních i zadních dveří a na přístrojové desce. Volitelné obložení je vyrobeno z pravého dřeva „Sapele Pomele“. Sapele (sa-pell-i) je exotické dřevo z východní Afriky, a jeho použití v luxusních vozech je výjimečné; mnohem častěji je používáno k výrobě drahých domácích ozdob a špičkových akustických kytar.
SRX také dostalo znatelně vylepšenou elektroniku a audiosystém. Nyní je poprvé v nabídce pro SRX také digitální soundsystém Bose 5.1 Cabin Surround. Předchozí volitelná verze Bose systému se nyní stala standardní výbavou. SRX také nabízí výbavu "domácího kina", která se skládá ze systému Bose 5.1 Cabin Surround, DVD navigace a zadních sedaček vybavených ke sledování DVD. Audiosystém nově obsahuje také vnější vstup pro připojení MP3 zařízení (například IPod).
Standardním motorem SRX je V6 3.6 litru. Tento motor dává vozu dobré zrychlení a současné je relativně úsporný. Modelový rok 2007 nově přináší možnost vybavit vůz šestistupňovou automatickou převodovkou v kombinaci s motorem V8 a novou výbavou Sport. Model Sport se odlišuje barvou vozu, vnějším lakováním a volitelnými 18palcovými nebo 20palcovými koly. Dvacetipalcová kola jsou největší kola v nabídce luxusních vozů segmentu SUV.Foto: Cadillac
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?