Crossover Cadillac SRX se proslavil inovativními tvary a nyní si vypůjčí něco z bohaté a elegantní historie značky Cadillac.
Model SRX 2007, představený v srpnu, přináší nový, ručně osazovaný luxusní interiér a navazuje tak na tradici Cadillacu i v moderním voze typu SUV.
Nový interiér SRX je vytvářen kombinací pokročilé technologie a ruční práce. Materiály pokrývající panel přístrojů, středovou konzoli a dveřní výplně se strojově stříhán a ručně všit. Díky podílu ruční práce lze použít i francouzský steh a vyvarovat se problémům s nepřesným zpracováním a maximální kvalitou odvedené práce. Jde o stejný proces, jaký je použit u vozů limitovaných edicí Cadillac STS-V a XLR-V.
Nová kabina modelu SRX působí přívětivěji a luxusněji, použity jsou jemnější materiály, nové ovládací prvky a větší množství odkládacích prostor. Nový design zahrnuje také „skrytý“ odkládací prostor na spolujezdcově straně přístrojové desky. Dřevěné obložení před spolujezdcem totiž skrývá překvapivě velkou odkládací schránku přímo nad schránkou standardní.
Další příklad do detailu dotaženého interiéru nalezneme opět před spolujezdcem. Obvyklé použití předních airbagů totiž vyžaduje viditelná „dvířka“v přístrojové desce. Ručně montovaný interiér SRX však dovoluje přední airbag skrýt. Ševci k tomu používají techniku zvanou "krájení" a vytvoří nepatrnou perforaci z rubové strany, přes kterou se pak airbag může nafouknout. To zároveň eliminuje nutnost obvyklého plastového krytu a příslušných drážek, které jsou viditelné takřka u všech konvečně vyráběných vozů.
V kabině SRX je použito dřevěné obložení, a to v výplních předních i zadních dveří a na přístrojové desce. Volitelné obložení je vyrobeno z pravého dřeva „Sapele Pomele“. Sapele (sa-pell-i) je exotické dřevo z východní Afriky, a jeho použití v luxusních vozech je výjimečné; mnohem častěji je používáno k výrobě drahých domácích ozdob a špičkových akustických kytar.
SRX také dostalo znatelně vylepšenou elektroniku a audiosystém. Nyní je poprvé v nabídce pro SRX také digitální soundsystém Bose 5.1 Cabin Surround. Předchozí volitelná verze Bose systému se nyní stala standardní výbavou. SRX také nabízí výbavu "domácího kina", která se skládá ze systému Bose 5.1 Cabin Surround, DVD navigace a zadních sedaček vybavených ke sledování DVD. Audiosystém nově obsahuje také vnější vstup pro připojení MP3 zařízení (například IPod).
Standardním motorem SRX je V6 3.6 litru. Tento motor dává vozu dobré zrychlení a současné je relativně úsporný. Modelový rok 2007 nově přináší možnost vybavit vůz šestistupňovou automatickou převodovkou v kombinaci s motorem V8 a novou výbavou Sport. Model Sport se odlišuje barvou vozu, vnějším lakováním a volitelnými 18palcovými nebo 20palcovými koly. Dvacetipalcová kola jsou největší kola v nabídce luxusních vozů segmentu SUV.Foto: Cadillac
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.