Koncept: Audi Electric R-Zero

Jan Fiala, 23. října 2006, 21:31 Google+

Koncept kombinuje sportovnost s ohledem k životnímu prostředí a Audi R-Zero tak dokazuje, že extrémní výkony a smysluplnost nejsou v rozporu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Electric R-Zero

Electric R-Zero | foto: Audi Press

Sdílejte článek

Pokud si myslíte, že elektřinou poháněný vůz nemůže být elegantní a dynamický, Audi R-Zero vás přesvědčí, že i vůz poháněný elektrickými články může uspokojit sny a vzbuzovat touhy.

Se zvyšujícími se cenami pohonných hmot a také nutností aplikace Kyótského protokolu se do popředí zájmu dostávají alternativní pohony. Naže energetická budoucnost nezávisí jen na zásobách ropy. Tváří v tvář klimatickým změnám a jejich dopadům na ekosystémy i lidstvo je potřeba snížit spotřebu uhlovodíkatých paliv. Dopravní prostředky jsou hlavním zdrojem znečištění ovzduší a spotřebovávají až 50% uhlovodíkatých paliv.

Prvotním záměrem při navržení tohoto konceptu bylo vytvořit stroj, který zaujme a vyhne se obtížím spojeným s nestřídmostí a nevýhodami současných sportovních vozů, zvláště co se týká znečišťování ovzduší. Koncept navazuje na vzhled  silného sportovního vozu Audi TT a podává srovnatelné výkony jako Bugatti Veyron; je navržen tak, aby nezatěžoval životní prostředí a musí mít perspektivu i po roce 2010.

S výjimkou výroby samotných baterií je tento vůz v souladu s životním prostředím zvláště díky svému pohonu elektromotory. Systém elektromotorů využívá úžasné síly a reaktivity tohoto typu pohnu. Je v harmonii s požadavky ekologů a plní všechny současné požadavky bez zatěžování budoucích generací našich potomků.

R-Zero je skvělý sportovní vůz, který těží výjimečné architektury. Elektrická motorizace umožňuje originální hierarchickou organizaci proudění vzduchu a zajišťuje tak řízené proudění vně i uvnitř vozu. Struktura aerodynamického porudění optimalizuje chlazení motoru a brzd a také vytváří aerodynamickou přítlačnou sílu, která je potřebná pro výkonné vozy.

Samostatný zadní rám není jen pouhou estetickou finesou neovlivňující funkčnost – ve voze je vytvářen proud vzduchu spojující dva samostatné rámy (přední a zadní), což má vliv na celůkovou délku vozu. Design je určen funkčností, ale technické požadavky nebyly, s výjimkou zadního samostatného rámu, důvodem k ústupkům stran stylu. Podařilo se vytvořit vůz s agresivními linkami sportovních vozů. Tento elektromobil proto rozhodně nevypadá jako elektromobil!
 
Koncept byl navržen studenty mezinárodní školy designu ve Francii „International School of Design, ISD France“.


Další podrobnosti

Baterie
Bylo potřeba napětí 800 voltů. Pro toto použití je nejvhodnější využít Lithium-Iontové baterie. Velikost baterií je dána požadovanou silou motoru: bylo nutno dosáhnout výkonu 450 wattů/kg. To znamená použití celkem 1200 kg baterií. 1200 kg baterií + 4 motory po 85 kg + vlastní váha vozu dávají dohromady přibližnou hmotnost vozu 2,2 tuny.

Točivý moment
Audi R-Zero :
1 elektromotor zabudovaný v kole dává maximální točivý moment 183 Nm při 12900 otáčkách za minutu; při použití převodového poměru je dosaženo na kole točivého momentu 735 Nm. Na čtyři poháněná kola tedy připadá celkový točivý  moment 2940 Nm! Pro srovnání, Bugatti Veyron dosahuje při 2200 otáčkách točivého momentu  1250 Nm, Ferrari Enzo pak pří 5500 otáčkách točivého momentu 657 Nm.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Koncept: Audi Electric R-Zero

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Yaris TS

Toyota Yaris TS - nové možnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud