Koncept kombinuje sportovnost s ohledem k životnímu prostředí a Audi R-Zero tak dokazuje, že extrémní výkony a smysluplnost nejsou v rozporu.
Pokud si myslíte, že elektřinou poháněný vůz nemůže být elegantní a dynamický, Audi R-Zero vás přesvědčí, že i vůz poháněný elektrickými články může uspokojit sny a vzbuzovat touhy.
Se zvyšujícími se cenami pohonných hmot a také nutností aplikace Kyótského protokolu se do popředí zájmu dostávají alternativní pohony. Naže energetická budoucnost nezávisí jen na zásobách ropy. Tváří v tvář klimatickým změnám a jejich dopadům na ekosystémy i lidstvo je potřeba snížit spotřebu uhlovodíkatých paliv. Dopravní prostředky jsou hlavním zdrojem znečištění ovzduší a spotřebovávají až 50% uhlovodíkatých paliv.
Prvotním záměrem při navržení tohoto konceptu bylo vytvořit stroj, který zaujme a vyhne se obtížím spojeným s nestřídmostí a nevýhodami současných sportovních vozů, zvláště co se týká znečišťování ovzduší. Koncept navazuje na vzhled silného sportovního vozu Audi TT a podává srovnatelné výkony jako Bugatti Veyron; je navržen tak, aby nezatěžoval životní prostředí a musí mít perspektivu i po roce 2010.
S výjimkou výroby samotných baterií je tento vůz v souladu s životním prostředím zvláště díky svému pohonu elektromotory. Systém elektromotorů využívá úžasné síly a reaktivity tohoto typu pohnu. Je v harmonii s požadavky ekologů a plní všechny současné požadavky bez zatěžování budoucích generací našich potomků.
R-Zero je skvělý sportovní vůz, který těží výjimečné architektury. Elektrická motorizace umožňuje originální hierarchickou organizaci proudění vzduchu a zajišťuje tak řízené proudění vně i uvnitř vozu. Struktura aerodynamického porudění optimalizuje chlazení motoru a brzd a také vytváří aerodynamickou přítlačnou sílu, která je potřebná pro výkonné vozy.
Samostatný zadní rám není jen pouhou estetickou finesou neovlivňující funkčnost – ve voze je vytvářen proud vzduchu spojující dva samostatné rámy (přední a zadní), což má vliv na celůkovou délku vozu. Design je určen funkčností, ale technické požadavky nebyly, s výjimkou zadního samostatného rámu, důvodem k ústupkům stran stylu. Podařilo se vytvořit vůz s agresivními linkami sportovních vozů. Tento elektromobil proto rozhodně nevypadá jako elektromobil! Koncept byl navržen studenty mezinárodní školy designu ve Francii „International School of Design, ISD France“.
Další podrobnosti
Baterie Bylo potřeba napětí 800 voltů. Pro toto použití je nejvhodnější využít Lithium-Iontové baterie. Velikost baterií je dána požadovanou silou motoru: bylo nutno dosáhnout výkonu 450 wattů/kg. To znamená použití celkem 1200 kg baterií. 1200 kg baterií + 4 motory po 85 kg + vlastní váha vozu dávají dohromady přibližnou hmotnost vozu 2,2 tuny.
Točivý moment Audi R-Zero : 1 elektromotor zabudovaný v kole dává maximální točivý moment 183 Nm při 12900 otáčkách za minutu; při použití převodového poměru je dosaženo na kole točivého momentu 735 Nm. Na čtyři poháněná kola tedy připadá celkový točivý moment 2940 Nm! Pro srovnání, Bugatti Veyron dosahuje při 2200 otáčkách točivého momentu 1250 Nm, Ferrari Enzo pak pří 5500 otáčkách točivého momentu 657 Nm. Foto: Audi
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.