Největší světový rekorman opět útočí: tentokrát je na řadě rychlost na zemi.
Držitel 115 světových rekordů, letec, námořník i řidič Steve Fossett se rozhodl, že v roce 2007 překoná rychlostní rekord v jízdě, a v nevadské pouští se chce projet rychlostí přes 800 mil za hodinu, což je neuvěřitelných 1280 km/h.
Fosset prohlásil, že překonání rychlostního rekordu je pro něj jednou z největších výzev, protože motoristický sport je velmi populární. Údajně mají auto, které dokáže pokořit rekord Andyho Greena, pilota Britského královského letectva. Green v roce 1997 s vozem Thrust SSC zajel světový rekord ve výši 763 mil za hodinu, tj. 1220 km/h. Andy Green je ovšem i držitelem poměrně čerstvého rychlostního rekordu v dieselovém aute, s JCB Dieselmaxem jel 563 km/h.
Foto: Steve Fossett
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.