Mercedes-Benz třídy B prošel srážkovými testy Euro NCAP. Výsledek odpovídá kvalitám automobilů Mercedes tzn. plný počet pěti hvězdiček. Nebo jste čekaly něco jiného?
Tento výsledek třída B dosáhla také díky tomu, že používá Mercedesem vyvinuté a patentované sendvičové uspořádání. To znamená, že motor a převody jsou uloženy částečně před a částečně pod kabinou a při čelní srážce se nevsunou do kabiny, ale podsunou se pod podlahu kabiny. V celkovém efektu tohoto uspořádání to znamená, že třída B má větší deformační zónu než ostatní automobily v této třídě.
Od svého uvedení na trh v červnu 2005 se těchto automobilů již prodalo 150 000. Myslím, že jejich majitelé mohou být s bezpečností svého vozu spokojeni.
Foto: Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.