Návrat francouzů do závodů Grand Touring obstará nov vůz s retro designem.
V devadesátých letech byla francouzská značka jedním z hlavních hráčů na poli závodů GT, a nyní se Venturi vrací s novým vozem: je jím GT3 Racing. Vzorem pro nový vůz byl model 300 Atlantique, ale GT3 Racing pohání motor V8 o obsahu 4,2 litru (což v tomto případě znamená skoro 500 koní). Vůz dostal šestistupňovou převodovku a rafička vahy ukazuje hmotnost 1170 kg.
FIA homologovala vůz jak pro národní, tak mezinárodní závody, které se budou jezdit pod její hlavičkou, a tak se můžeme těšit na souboje v nichž se nijak zvlášť známá značka Venturi bude snažit prosadit.
GT3 Racing je v současně době nejrychlejším francouzkým autem a jeho cena je stanovena na 254 000 Euro (plus DPH), ale netěšte se, že si jej budete moci koupit. Vyrábět se bude pouze v omezené sérii, z niž už je šest kusů určeno pro šampionát GT3, který se bude jezdit v přístím roce, a bude se prodávat především závodním týmům.
Foto: Venturi.fr, M. Zumbrunn
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.