Návrat francouzů do závodů Grand Touring obstará nov vůz s retro designem.
V devadesátých letech byla francouzská značka jedním z hlavních hráčů na poli závodů GT, a nyní se Venturi vrací s novým vozem: je jím GT3 Racing. Vzorem pro nový vůz byl model 300 Atlantique, ale GT3 Racing pohání motor V8 o obsahu 4,2 litru (což v tomto případě znamená skoro 500 koní). Vůz dostal šestistupňovou převodovku a rafička vahy ukazuje hmotnost 1170 kg.
FIA homologovala vůz jak pro národní, tak mezinárodní závody, které se budou jezdit pod její hlavičkou, a tak se můžeme těšit na souboje v nichž se nijak zvlášť známá značka Venturi bude snažit prosadit.
GT3 Racing je v současně době nejrychlejším francouzkým autem a jeho cena je stanovena na 254 000 Euro (plus DPH), ale netěšte se, že si jej budete moci koupit. Vyrábět se bude pouze v omezené sérii, z niž už je šest kusů určeno pro šampionát GT3, který se bude jezdit v přístím roce, a bude se prodávat především závodním týmům.
Foto: Venturi.fr, M. Zumbrunn
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.