Vždycky se vám líbilo, jakým způsobem se přesunovali aristokraté? Zní to zvláštně, ale - můžete si to zkusit také.
Venturi Eclectic je vůz, který nabízí alternativu pro pohyb ve městě. Vypadá tak trochu jako šlechtický kočár, ale chybějí mu koně, tedy, ti živí. K životnímu prostředí je možná ještě šetrnější, než někdejší dřevěné bryčky a kočáry, a určitě je pohodlnější.
Zvláštní vozítko Eclectic je prvním autem, které si veškerou energii potřebnou pro běžný provoz dokáže vyrobit samo, především proto, že jí spotřebuje málo. Může jezdit na větrnou či solární energii, a v případě potřeby jej lze nabíjet i z elektrické sítě.
Nedávno započala výroba prvních 20 předprodukčních vozítek, v červnu 2007 by měla na silnice vyjet první sériová autíčka: do prodeje se dostane dvousetkusová limitovaná série aut v bílé barvě. Podle předběžně stanovených cen by měla stát 24 000 Euro (plus DPH), a na každé auto Evropská unie přispěje 2 000 Eur.
Od roku 2009 se začnou Venturi Eclectis podle plánu vyrábět ve větším množství a jejich cena by se měla snížit na 15 000 Euro bez daně. Třísedadlové vozítko ma dvě hlavní cílové skupiny zákazníků: jednak společnosti, které se chtějí profilovat jako přátelské k životnímu prostředí, a jednak avantgardní jednotlivce či skupiny, kteří mají na podobné výstřelky dost peněz. Na základě míry zájmu by se prý měl začít dělat i jednosedadlový model, který bude fungovat jako praktický pomocník.
Foto: Venturi.fr, S. Foulon
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.