Vždycky se vám líbilo, jakým způsobem se přesunovali aristokraté? Zní to zvláštně, ale - můžete si to zkusit také.
Venturi Eclectic je vůz, který nabízí alternativu pro pohyb ve městě. Vypadá tak trochu jako šlechtický kočár, ale chybějí mu koně, tedy, ti živí. K životnímu prostředí je možná ještě šetrnější, než někdejší dřevěné bryčky a kočáry, a určitě je pohodlnější.
Zvláštní vozítko Eclectic je prvním autem, které si veškerou energii potřebnou pro běžný provoz dokáže vyrobit samo, především proto, že jí spotřebuje málo. Může jezdit na větrnou či solární energii, a v případě potřeby jej lze nabíjet i z elektrické sítě.
Nedávno započala výroba prvních 20 předprodukčních vozítek, v červnu 2007 by měla na silnice vyjet první sériová autíčka: do prodeje se dostane dvousetkusová limitovaná série aut v bílé barvě. Podle předběžně stanovených cen by měla stát 24 000 Euro (plus DPH), a na každé auto Evropská unie přispěje 2 000 Eur.
Od roku 2009 se začnou Venturi Eclectis podle plánu vyrábět ve větším množství a jejich cena by se měla snížit na 15 000 Euro bez daně. Třísedadlové vozítko ma dvě hlavní cílové skupiny zákazníků: jednak společnosti, které se chtějí profilovat jako přátelské k životnímu prostředí, a jednak avantgardní jednotlivce či skupiny, kteří mají na podobné výstřelky dost peněz. Na základě míry zájmu by se prý měl začít dělat i jednosedadlový model, který bude fungovat jako praktický pomocník.
Foto: Venturi.fr, S. Foulon
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?