Vždycky se vám líbilo, jakým způsobem se přesunovali aristokraté? Zní to zvláštně, ale - můžete si to zkusit také.
Venturi Eclectic je vůz, který nabízí alternativu pro pohyb ve městě. Vypadá tak trochu jako šlechtický kočár, ale chybějí mu koně, tedy, ti živí. K životnímu prostředí je možná ještě šetrnější, než někdejší dřevěné bryčky a kočáry, a určitě je pohodlnější.
Zvláštní vozítko Eclectic je prvním autem, které si veškerou energii potřebnou pro běžný provoz dokáže vyrobit samo, především proto, že jí spotřebuje málo. Může jezdit na větrnou či solární energii, a v případě potřeby jej lze nabíjet i z elektrické sítě.
Nedávno započala výroba prvních 20 předprodukčních vozítek, v červnu 2007 by měla na silnice vyjet první sériová autíčka: do prodeje se dostane dvousetkusová limitovaná série aut v bílé barvě. Podle předběžně stanovených cen by měla stát 24 000 Euro (plus DPH), a na každé auto Evropská unie přispěje 2 000 Eur.
Od roku 2009 se začnou Venturi Eclectis podle plánu vyrábět ve větším množství a jejich cena by se měla snížit na 15 000 Euro bez daně. Třísedadlové vozítko ma dvě hlavní cílové skupiny zákazníků: jednak společnosti, které se chtějí profilovat jako přátelské k životnímu prostředí, a jednak avantgardní jednotlivce či skupiny, kteří mají na podobné výstřelky dost peněz. Na základě míry zájmu by se prý měl začít dělat i jednosedadlový model, který bude fungovat jako praktický pomocník.
Foto: Venturi.fr, S. Foulon
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?