Vždycky se vám líbilo, jakým způsobem se přesunovali aristokraté? Zní to zvláštně, ale - můžete si to zkusit také.
Venturi Eclectic je vůz, který nabízí alternativu pro pohyb ve městě. Vypadá tak trochu jako šlechtický kočár, ale chybějí mu koně, tedy, ti živí. K životnímu prostředí je možná ještě šetrnější, než někdejší dřevěné bryčky a kočáry, a určitě je pohodlnější.
Zvláštní vozítko Eclectic je prvním autem, které si veškerou energii potřebnou pro běžný provoz dokáže vyrobit samo, především proto, že jí spotřebuje málo. Může jezdit na větrnou či solární energii, a v případě potřeby jej lze nabíjet i z elektrické sítě.
Nedávno započala výroba prvních 20 předprodukčních vozítek, v červnu 2007 by měla na silnice vyjet první sériová autíčka: do prodeje se dostane dvousetkusová limitovaná série aut v bílé barvě. Podle předběžně stanovených cen by měla stát 24 000 Euro (plus DPH), a na každé auto Evropská unie přispěje 2 000 Eur.
Od roku 2009 se začnou Venturi Eclectis podle plánu vyrábět ve větším množství a jejich cena by se měla snížit na 15 000 Euro bez daně. Třísedadlové vozítko ma dvě hlavní cílové skupiny zákazníků: jednak společnosti, které se chtějí profilovat jako přátelské k životnímu prostředí, a jednak avantgardní jednotlivce či skupiny, kteří mají na podobné výstřelky dost peněz. Na základě míry zájmu by se prý měl začít dělat i jednosedadlový model, který bude fungovat jako praktický pomocník.
Foto: Venturi.fr, S. Foulon
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?