Francouzi přišli s prvním sportovním vozem poháněným elektřinou. Venturi ukázalo světu, že rychlá auta mohou být i ekologická.
Po dvou letech se do Paříže vrátilo auto s názvem Fétish, nejbezpečnější a nejúspěšnější auto na elektřinu, jaké se kdy vyrobilo. Při vývoji tohoto vozu byly použity poznatky ze všech oborů a samozřejmě i nejmodernější technologie. Fétish je celý vyroben z karbonových vláken a jeho design byl v maximální míře přizpůsoben tomu, aby jeho majitelé měli z řízení auta radost.
Venturi Fétish je postaven podobně jako závodní auta. Indukční motor o výkonu 180 kW, který vůz pohání, je umístěn vzadu uprostřed a konstantní točivý moment 220 Nm je zárukou rychlé akcelerace či klidného rozjetí, přesně podle přání řidiče – jenze na rozdíl od závodního vozu je Fetish naprosto nehlučný.
Venturi Fetish váží 980 kg, a pohání jej lithium-iontová baterie poslední generace s názvem Venturi LIV-7. Na baterie se poskytuje dvouletá záruka, jejich životnost se odhaduje asi na 2000 cyklů a nejméně deset let provozu. Karosérie Venturi Fétish byla navržena tak, aby se do ní dala zapracovat baterie a současně aby bezpečnost pasažérů byla co nejvyšší. Autorem designu Venturi Fetish je Sacha Lakic, který se inspiroval u vozů z padesátých let. Fétish umí, jako správný sportovní vůz, zrychlit z nuly na sto za méně než pět sekund, jen při tom přijdete o ten úžasný zvuk běžných motorů.
V monacké továrně Venturi bude ručně vyrobeno asi pětadvacet vozů, jež si jejich avantgardní potenciální majitelé budou moci zakoupit za cenu od 297 000 Eur. V současné době si musejí koupěchticí zákazníci na svůj kousek čtyři měsíce počkat. Budou-li chtít speciální panoramatické přední okno, které na letošním pařížském autosalonu sklidilo veliký úspěch, budou zřejmě čekat ještě déle a zcela jistě si připlatí.
Chcete-li vlastnit rychlý sportovní vůz se zajímavými vlastnostmi a rádi zkoušíte nové věci, zajeďte si do Monaka a podívejte se Venturi Fétish. Třeba se vám zalíbí natolik, že pro něj nachystáte místo v garáži..
Foto: Venturi.fr, M. Zumbrunn
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.