Francouzi přišli s prvním sportovním vozem poháněným elektřinou. Venturi ukázalo světu, že rychlá auta mohou být i ekologická.
Po dvou letech se do Paříže vrátilo auto s názvem Fétish, nejbezpečnější a nejúspěšnější auto na elektřinu, jaké se kdy vyrobilo. Při vývoji tohoto vozu byly použity poznatky ze všech oborů a samozřejmě i nejmodernější technologie. Fétish je celý vyroben z karbonových vláken a jeho design byl v maximální míře přizpůsoben tomu, aby jeho majitelé měli z řízení auta radost.
Venturi Fétish je postaven podobně jako závodní auta. Indukční motor o výkonu 180 kW, který vůz pohání, je umístěn vzadu uprostřed a konstantní točivý moment 220 Nm je zárukou rychlé akcelerace či klidného rozjetí, přesně podle přání řidiče – jenze na rozdíl od závodního vozu je Fetish naprosto nehlučný.
Venturi Fetish váží 980 kg, a pohání jej lithium-iontová baterie poslední generace s názvem Venturi LIV-7. Na baterie se poskytuje dvouletá záruka, jejich životnost se odhaduje asi na 2000 cyklů a nejméně deset let provozu. Karosérie Venturi Fétish byla navržena tak, aby se do ní dala zapracovat baterie a současně aby bezpečnost pasažérů byla co nejvyšší. Autorem designu Venturi Fetish je Sacha Lakic, který se inspiroval u vozů z padesátých let. Fétish umí, jako správný sportovní vůz, zrychlit z nuly na sto za méně než pět sekund, jen při tom přijdete o ten úžasný zvuk běžných motorů.
V monacké továrně Venturi bude ručně vyrobeno asi pětadvacet vozů, jež si jejich avantgardní potenciální majitelé budou moci zakoupit za cenu od 297 000 Eur. V současné době si musejí koupěchticí zákazníci na svůj kousek čtyři měsíce počkat. Budou-li chtít speciální panoramatické přední okno, které na letošním pařížském autosalonu sklidilo veliký úspěch, budou zřejmě čekat ještě déle a zcela jistě si připlatí.
Chcete-li vlastnit rychlý sportovní vůz se zajímavými vlastnostmi a rádi zkoušíte nové věci, zajeďte si do Monaka a podívejte se Venturi Fétish. Třeba se vám zalíbí natolik, že pro něj nachystáte místo v garáži..
Foto: Venturi.fr, M. Zumbrunn
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?