Francouzi přišli s prvním sportovním vozem poháněným elektřinou. Venturi ukázalo světu, že rychlá auta mohou být i ekologická.
Po dvou letech se do Paříže vrátilo auto s názvem Fétish, nejbezpečnější a nejúspěšnější auto na elektřinu, jaké se kdy vyrobilo. Při vývoji tohoto vozu byly použity poznatky ze všech oborů a samozřejmě i nejmodernější technologie. Fétish je celý vyroben z karbonových vláken a jeho design byl v maximální míře přizpůsoben tomu, aby jeho majitelé měli z řízení auta radost.
Venturi Fétish je postaven podobně jako závodní auta. Indukční motor o výkonu 180 kW, který vůz pohání, je umístěn vzadu uprostřed a konstantní točivý moment 220 Nm je zárukou rychlé akcelerace či klidného rozjetí, přesně podle přání řidiče – jenze na rozdíl od závodního vozu je Fetish naprosto nehlučný.
Venturi Fetish váží 980 kg, a pohání jej lithium-iontová baterie poslední generace s názvem Venturi LIV-7. Na baterie se poskytuje dvouletá záruka, jejich životnost se odhaduje asi na 2000 cyklů a nejméně deset let provozu. Karosérie Venturi Fétish byla navržena tak, aby se do ní dala zapracovat baterie a současně aby bezpečnost pasažérů byla co nejvyšší. Autorem designu Venturi Fetish je Sacha Lakic, který se inspiroval u vozů z padesátých let. Fétish umí, jako správný sportovní vůz, zrychlit z nuly na sto za méně než pět sekund, jen při tom přijdete o ten úžasný zvuk běžných motorů.
V monacké továrně Venturi bude ručně vyrobeno asi pětadvacet vozů, jež si jejich avantgardní potenciální majitelé budou moci zakoupit za cenu od 297 000 Eur. V současné době si musejí koupěchticí zákazníci na svůj kousek čtyři měsíce počkat. Budou-li chtít speciální panoramatické přední okno, které na letošním pařížském autosalonu sklidilo veliký úspěch, budou zřejmě čekat ještě déle a zcela jistě si připlatí.
Chcete-li vlastnit rychlý sportovní vůz se zajímavými vlastnostmi a rádi zkoušíte nové věci, zajeďte si do Monaka a podívejte se Venturi Fétish. Třeba se vám zalíbí natolik, že pro něj nachystáte místo v garáži..
Foto: Venturi.fr, M. Zumbrunn
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.