Francouzi přišli s prvním sportovním vozem poháněným elektřinou. Venturi ukázalo světu, že rychlá auta mohou být i ekologická.
Po dvou letech se do Paříže vrátilo auto s názvem Fétish, nejbezpečnější a nejúspěšnější auto na elektřinu, jaké se kdy vyrobilo. Při vývoji tohoto vozu byly použity poznatky ze všech oborů a samozřejmě i nejmodernější technologie. Fétish je celý vyroben z karbonových vláken a jeho design byl v maximální míře přizpůsoben tomu, aby jeho majitelé měli z řízení auta radost.
Venturi Fétish je postaven podobně jako závodní auta. Indukční motor o výkonu 180 kW, který vůz pohání, je umístěn vzadu uprostřed a konstantní točivý moment 220 Nm je zárukou rychlé akcelerace či klidného rozjetí, přesně podle přání řidiče – jenze na rozdíl od závodního vozu je Fetish naprosto nehlučný.
Venturi Fetish váží 980 kg, a pohání jej lithium-iontová baterie poslední generace s názvem Venturi LIV-7. Na baterie se poskytuje dvouletá záruka, jejich životnost se odhaduje asi na 2000 cyklů a nejméně deset let provozu. Karosérie Venturi Fétish byla navržena tak, aby se do ní dala zapracovat baterie a současně aby bezpečnost pasažérů byla co nejvyšší. Autorem designu Venturi Fetish je Sacha Lakic, který se inspiroval u vozů z padesátých let. Fétish umí, jako správný sportovní vůz, zrychlit z nuly na sto za méně než pět sekund, jen při tom přijdete o ten úžasný zvuk běžných motorů.
V monacké továrně Venturi bude ručně vyrobeno asi pětadvacet vozů, jež si jejich avantgardní potenciální majitelé budou moci zakoupit za cenu od 297 000 Eur. V současné době si musejí koupěchticí zákazníci na svůj kousek čtyři měsíce počkat. Budou-li chtít speciální panoramatické přední okno, které na letošním pařížském autosalonu sklidilo veliký úspěch, budou zřejmě čekat ještě déle a zcela jistě si připlatí.
Chcete-li vlastnit rychlý sportovní vůz se zajímavými vlastnostmi a rádi zkoušíte nové věci, zajeďte si do Monaka a podívejte se Venturi Fétish. Třeba se vám zalíbí natolik, že pro něj nachystáte místo v garáži..
Foto: Venturi.fr, M. Zumbrunn
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.