Francouzi přišli s prvním sportovním vozem poháněným elektřinou. Venturi ukázalo světu, že rychlá auta mohou být i ekologická.
Po dvou letech se do Paříže vrátilo auto s názvem Fétish, nejbezpečnější a nejúspěšnější auto na elektřinu, jaké se kdy vyrobilo. Při vývoji tohoto vozu byly použity poznatky ze všech oborů a samozřejmě i nejmodernější technologie. Fétish je celý vyroben z karbonových vláken a jeho design byl v maximální míře přizpůsoben tomu, aby jeho majitelé měli z řízení auta radost.
Venturi Fétish je postaven podobně jako závodní auta. Indukční motor o výkonu 180 kW, který vůz pohání, je umístěn vzadu uprostřed a konstantní točivý moment 220 Nm je zárukou rychlé akcelerace či klidného rozjetí, přesně podle přání řidiče – jenze na rozdíl od závodního vozu je Fetish naprosto nehlučný.
Venturi Fetish váží 980 kg, a pohání jej lithium-iontová baterie poslední generace s názvem Venturi LIV-7. Na baterie se poskytuje dvouletá záruka, jejich životnost se odhaduje asi na 2000 cyklů a nejméně deset let provozu. Karosérie Venturi Fétish byla navržena tak, aby se do ní dala zapracovat baterie a současně aby bezpečnost pasažérů byla co nejvyšší. Autorem designu Venturi Fetish je Sacha Lakic, který se inspiroval u vozů z padesátých let. Fétish umí, jako správný sportovní vůz, zrychlit z nuly na sto za méně než pět sekund, jen při tom přijdete o ten úžasný zvuk běžných motorů.
V monacké továrně Venturi bude ručně vyrobeno asi pětadvacet vozů, jež si jejich avantgardní potenciální majitelé budou moci zakoupit za cenu od 297 000 Eur. V současné době si musejí koupěchticí zákazníci na svůj kousek čtyři měsíce počkat. Budou-li chtít speciální panoramatické přední okno, které na letošním pařížském autosalonu sklidilo veliký úspěch, budou zřejmě čekat ještě déle a zcela jistě si připlatí.
Chcete-li vlastnit rychlý sportovní vůz se zajímavými vlastnostmi a rádi zkoušíte nové věci, zajeďte si do Monaka a podívejte se Venturi Fétish. Třeba se vám zalíbí natolik, že pro něj nachystáte místo v garáži..
Foto: Venturi.fr, M. Zumbrunn
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?