McLaren v těsné spolupráci se školou Istituto Europeo di Design v Turíně a jejími studenty kursu Transport Design uspořádal soutěž o nejlepší návrh budoucího cestovního vozu McLaren.
Studenti soutěžili a navrhli budoucí koncept McLarenu jako součást jejich závěrečné ročníkové práce.
Společným úkolem všech studentů bylo navrhnout supersport s uprostřed umístěným motorem schopný dosahovat rychlostí přes 320 km/h. Vůz měl v praxi používat jedinečná technologická řešení z Formule 1, dosahovat nesrovnatelné dynamiky a aerodynamického výkonu.
Na projektu se podílelo celkem 39 studentů rozdělených do 14 skupin. Jako výsledky týmové práce vznikly modely navrhovaných vozů v měřítku 1:4. Modely byly oficiálně představeny 27. června v IED v Turíně, kde jsou stále k vidění.
Ceny obdržely 3 nejlepší modely. Na třetím místě se umístil model ~MP11' s velmi agresivním vzhledem. Na druhém místě se umístil model ~Manta', který se pojetím ve všech směrech zcela odlišoval od ostatních modelů. Vítězství v soutězi získal model ~M Eleven B', a podle názoru poroty nejlépe vyjadřuje budoucnost cestovních vozů McLaren.
Další tři modely získaly speciální ocenění; model ~Can-Am' za nejlepší interpretaci značky McLaren, model ~Vortex' za nejlepší řešení aerodynamiky a model ~M1-06 BlackTiger' za nejlepší vnější vzhled. Foto: Mercedes Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.