McLaren v těsné spolupráci se školou Istituto Europeo di Design v Turíně a jejími studenty kursu Transport Design uspořádal soutěž o nejlepší návrh budoucího cestovního vozu McLaren.
Studenti soutěžili a navrhli budoucí koncept McLarenu jako součást jejich závěrečné ročníkové práce.
Společným úkolem všech studentů bylo navrhnout supersport s uprostřed umístěným motorem schopný dosahovat rychlostí přes 320 km/h. Vůz měl v praxi používat jedinečná technologická řešení z Formule 1, dosahovat nesrovnatelné dynamiky a aerodynamického výkonu.
Na projektu se podílelo celkem 39 studentů rozdělených do 14 skupin. Jako výsledky týmové práce vznikly modely navrhovaných vozů v měřítku 1:4. Modely byly oficiálně představeny 27. června v IED v Turíně, kde jsou stále k vidění.
Ceny obdržely 3 nejlepší modely. Na třetím místě se umístil model ~MP11' s velmi agresivním vzhledem. Na druhém místě se umístil model ~Manta', který se pojetím ve všech směrech zcela odlišoval od ostatních modelů. Vítězství v soutězi získal model ~M Eleven B', a podle názoru poroty nejlépe vyjadřuje budoucnost cestovních vozů McLaren.
Další tři modely získaly speciální ocenění; model ~Can-Am' za nejlepší interpretaci značky McLaren, model ~Vortex' za nejlepší řešení aerodynamiky a model ~M1-06 BlackTiger' za nejlepší vnější vzhled. Foto: Mercedes Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.