Kupé Z4 je typickým zástupcem segmentu sportovních vozů a v M verzi podává výkony, které nelze než obdivovat.
Přesto platí, že vše může být dále vylepšeno. Pokusil se o to HAMANN a pro Z4 M kupé připravil nejen aerodynamický kit, ale také úpravy motoru zvyšující jeho výkonové parametry. A k tomu samozřejmě spoustu doplňků a příslušenství pro umočnění individuality každého majitele.
Nové aerodynamické komponenty
Přední spoiler HAMANN dává Z4 kupé nápadnější výraz. Auto dostává ještě sportovnější vzhled a ve spoileru jsou umístěny mlhovky oválného tvaru. Spoiler také snižuje vztlakovou sílu přední části vozu. Pro zákazníky, kteří si chtějí ponechat originální nárazník, dodává HAMANN nástavce se vstupy vzduchu. Bočná lemy vizuálně Z4 snižují a originální, poněkud střízlivé linky z pera Chrise Bangle, se tak stávají na pohled příjemnějšími. Vstupy nasávaného vzduchu na každé straně, umístěné před zadním křídlem, zajišťují lepší chlazení zadních brzd. V nabídce jsou také mračítka. Snížení vztlaku na zadní nápravě dosahuje HAMANN mohutným zadním spoilerem. Spoiler perfektně navazuje na originální design a zdůrazňuje atraktivní záď vozu. Střešní spoiler také přispívá k aerodynamickým vylepšením a současně plní estetickou funkci. Posledním optickým vylepšením je pak zadní difuzér, který HAMANN umístil pod zadní nárazník, a který integruje čtyři koncovky výfuku. Díky tomu jsou koncovky zcela obklopeny, což činí zadek vozu ještě atraktivnějším.
Pro každého, kdo považuje elektronicky omezenou maximální rychlost vozu 250 km/h za příliš nízkou, nabízí HAMANN odstranění omezovače, čímž dojde při použití standardního motoru ke zvýšení maximální rychlosti na 273 km/h. Originální výkon vysokootáčkového motoru 343 koní HAMANN dokázal také vylepšit. Přeprogramováním řídící jednotky dosáhl navýšení výkonu o 15 koní (11 kW). Točivý moment se podařilo zvýšit o 20 Nm.Přeprogramování zahrnuje odstranění omezovače maximální rychlosti a takto upravený vůz HAMANN Z4 M kupé dosahuje maximální rychlosti 275 km/h.
Skvělý motor by měl být doplněn skvělým zvukem. Proto HAMANN nabízí koncový tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli (průměr 4 x 76 mm). Tím je dosaženo lepšího zvuku a rychlejší reakce na pohyby plynového pedálu.
HAMANN nabízí také upravu podvozku. Použitím progresivních pružin dojde ke snížení výšky vozu o 25 mm. Ke zvýšeni tuhosti vozu pak HAMANN nabízí dvoudílné vzpěry se svým logem; vzpěry jsou umístěny v přední části vozu.
Nová kola o průměru 19 a 20 palců
HAMANN pro Z4 M kupé nabízí dva hliníkové ráfky různých velikostí a designu. Je možno je objednat nejen jako samostatné ráfky, ale také jako kompletní sady kol včetně pneumatik.
První z obou voleb je design PG3. Tato pětipaprsková vícedílná kola se stříbrnou barvou a leštěnou vnější částí disku jsou k dispozici ve velikosti 19 a 20 palců.
Jednodílná kola Anniversary I jsou také v nabídce ve velikostech 19 a 20 palců. Barva je opět stříbrná, kola jsou leštěna do vysokého lesku a mají okraje z nerezové oceli INOX.
Z nabídky příslušenství a doplňků HAMANN můžeme vyjmenovat například koberečky s logem HAMANN, hliníkovou rukojeť ruční brzdy, závodní hliníkové pedály, sportovní hlavici řadicí páky z hliníku nebo kůže a karbonové doplňky interiéru v různých barvách. Foto: Hamann
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.