Hamann Z4 M Coupe

Jan Fiala, 21. října 2006, 18:30 Google+

Kupé Z4 je typickým zástupcem segmentu sportovních vozů a v M verzi podává výkony, které nelze než obdivovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Z4 M Coupé

Z4 M Coupé | foto: Hamann

Sdílejte článek

Přesto platí, že vše může být dále vylepšeno. Pokusil se o to HAMANN a pro Z4 M kupé připravil nejen aerodynamický kit, ale také úpravy motoru zvyšující jeho výkonové parametry. A k tomu samozřejmě spoustu doplňků a příslušenství pro umočnění individuality každého majitele.

Nové aerodynamické komponenty

Přední spoiler HAMANN dává Z4 kupé nápadnější výraz. Auto dostává ještě sportovnější vzhled a ve spoileru jsou umístěny mlhovky oválného tvaru. Spoiler také snižuje vztlakovou sílu přední části vozu. Pro zákazníky, kteří si chtějí ponechat originální nárazník, dodává HAMANN nástavce se vstupy vzduchu. Bočná lemy vizuálně Z4 snižují a originální, poněkud střízlivé linky z pera Chrise Bangle, se tak stávají na pohled příjemnějšími. Vstupy nasávaného vzduchu na každé straně, umístěné před zadním křídlem, zajišťují lepší chlazení zadních brzd. V nabídce jsou také mračítka. Snížení vztlaku na zadní nápravě dosahuje HAMANN mohutným zadním spoilerem. Spoiler perfektně navazuje na originální design a zdůrazňuje atraktivní záď vozu. Střešní spoiler také přispívá k aerodynamickým vylepšením a současně plní estetickou funkci. Posledním optickým vylepšením je pak zadní difuzér, který HAMANN umístil pod zadní nárazník, a který integruje čtyři koncovky výfuku. Díky tomu jsou koncovky zcela obklopeny, což činí zadek vozu ještě atraktivnějším.

Pro každého, kdo považuje elektronicky omezenou maximální rychlost vozu 250 km/h za příliš nízkou, nabízí HAMANN odstranění omezovače, čímž dojde při použití standardního motoru ke zvýšení maximální rychlosti na 273 km/h. Originální výkon vysokootáčkového motoru 343 koní HAMANN dokázal také vylepšit. Přeprogramováním řídící jednotky dosáhl navýšení výkonu o 15 koní (11 kW). Točivý moment se podařilo zvýšit o 20 Nm.Přeprogramování zahrnuje odstranění omezovače maximální rychlosti a takto upravený vůz HAMANN Z4 M kupé dosahuje maximální rychlosti 275 km/h.

Skvělý motor by měl být doplněn skvělým zvukem. Proto HAMANN nabízí koncový tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli (průměr 4 x 76 mm). Tím je dosaženo lepšího zvuku a rychlejší reakce na pohyby plynového pedálu.

HAMANN nabízí také upravu podvozku. Použitím progresivních pružin dojde ke snížení výšky vozu o 25 mm. Ke zvýšeni tuhosti vozu pak HAMANN nabízí dvoudílné vzpěry se svým logem; vzpěry jsou umístěny v přední části vozu.

Nová kola o průměru 19 a 20 palců

HAMANN pro Z4 M kupé nabízí dva hliníkové ráfky různých velikostí a designu. Je možno je objednat nejen jako samostatné ráfky, ale také jako kompletní sady kol včetně pneumatik.

První z obou voleb je design PG3. Tato pětipaprsková vícedílná kola se stříbrnou barvou a leštěnou vnější částí disku jsou k dispozici ve velikosti 19 a 20 palců.

Jednodílná kola Anniversary I jsou také v nabídce ve velikostech 19 a 20 palců. Barva je opět stříbrná, kola jsou leštěna do vysokého lesku a mají okraje z nerezové oceli INOX.

Z nabídky příslušenství a doplňků HAMANN můžeme vyjmenovat například koberečky s logem HAMANN, hliníkovou rukojeť ruční brzdy, závodní hliníkové pedály, sportovní hlavici řadicí páky z hliníku nebo kůže a karbonové doplňky interiéru v různých barvách.

Foto: Hamann

Vytisknout

Diskuze: Hamann Z4 M Coupe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Supercar

Koncept McLaren Supercar

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud