Kupé Z4 je typickým zástupcem segmentu sportovních vozů a v M verzi podává výkony, které nelze než obdivovat.
Přesto platí, že vše může být dále vylepšeno. Pokusil se o to HAMANN a pro Z4 M kupé připravil nejen aerodynamický kit, ale také úpravy motoru zvyšující jeho výkonové parametry. A k tomu samozřejmě spoustu doplňků a příslušenství pro umočnění individuality každého majitele.
Nové aerodynamické komponenty
Přední spoiler HAMANN dává Z4 kupé nápadnější výraz. Auto dostává ještě sportovnější vzhled a ve spoileru jsou umístěny mlhovky oválného tvaru. Spoiler také snižuje vztlakovou sílu přední části vozu. Pro zákazníky, kteří si chtějí ponechat originální nárazník, dodává HAMANN nástavce se vstupy vzduchu. Bočná lemy vizuálně Z4 snižují a originální, poněkud střízlivé linky z pera Chrise Bangle, se tak stávají na pohled příjemnějšími. Vstupy nasávaného vzduchu na každé straně, umístěné před zadním křídlem, zajišťují lepší chlazení zadních brzd. V nabídce jsou také mračítka. Snížení vztlaku na zadní nápravě dosahuje HAMANN mohutným zadním spoilerem. Spoiler perfektně navazuje na originální design a zdůrazňuje atraktivní záď vozu. Střešní spoiler také přispívá k aerodynamickým vylepšením a současně plní estetickou funkci. Posledním optickým vylepšením je pak zadní difuzér, který HAMANN umístil pod zadní nárazník, a který integruje čtyři koncovky výfuku. Díky tomu jsou koncovky zcela obklopeny, což činí zadek vozu ještě atraktivnějším.
Pro každého, kdo považuje elektronicky omezenou maximální rychlost vozu 250 km/h za příliš nízkou, nabízí HAMANN odstranění omezovače, čímž dojde při použití standardního motoru ke zvýšení maximální rychlosti na 273 km/h. Originální výkon vysokootáčkového motoru 343 koní HAMANN dokázal také vylepšit. Přeprogramováním řídící jednotky dosáhl navýšení výkonu o 15 koní (11 kW). Točivý moment se podařilo zvýšit o 20 Nm.Přeprogramování zahrnuje odstranění omezovače maximální rychlosti a takto upravený vůz HAMANN Z4 M kupé dosahuje maximální rychlosti 275 km/h.
Skvělý motor by měl být doplněn skvělým zvukem. Proto HAMANN nabízí koncový tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli (průměr 4 x 76 mm). Tím je dosaženo lepšího zvuku a rychlejší reakce na pohyby plynového pedálu.
HAMANN nabízí také upravu podvozku. Použitím progresivních pružin dojde ke snížení výšky vozu o 25 mm. Ke zvýšeni tuhosti vozu pak HAMANN nabízí dvoudílné vzpěry se svým logem; vzpěry jsou umístěny v přední části vozu.
Nová kola o průměru 19 a 20 palců
HAMANN pro Z4 M kupé nabízí dva hliníkové ráfky různých velikostí a designu. Je možno je objednat nejen jako samostatné ráfky, ale také jako kompletní sady kol včetně pneumatik.
První z obou voleb je design PG3. Tato pětipaprsková vícedílná kola se stříbrnou barvou a leštěnou vnější částí disku jsou k dispozici ve velikosti 19 a 20 palců.
Jednodílná kola Anniversary I jsou také v nabídce ve velikostech 19 a 20 palců. Barva je opět stříbrná, kola jsou leštěna do vysokého lesku a mají okraje z nerezové oceli INOX.
Z nabídky příslušenství a doplňků HAMANN můžeme vyjmenovat například koberečky s logem HAMANN, hliníkovou rukojeť ruční brzdy, závodní hliníkové pedály, sportovní hlavici řadicí páky z hliníku nebo kůže a karbonové doplňky interiéru v různých barvách. Foto: Hamann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.