V rámci obměny vozového parku prezidenta republiky pan Václava Klause, poskytla společnost Škoda Auto a.s. hlavě státu nový vůz Škoda Superb.
První model limuzíny Superb převzal prezident v prosinci roku 2003 a svoji spokojenost s tímto vozem vyjadřuje právě touto výměnou. Správa Pražského hradu pro zajištění svých přepravních potřeb a požadavků Kanceláře prezidenta republiky disponuje celkem třinácti vozidly Škoda Super.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto a.s. Martin Jahn při předávání vozu řekl: „Je pro nás velkou ctí, že model Superb je součástí vozového parku prezidenta České republiky. Dle mého názoru na Hrad vůz české značky vyrobený v České republice patří a jsem přesvědčen, že splňuje nároky na reprezentativnost a poskytuje odpovídající pohodlí.“
Automobil Škoda Superb, určený pro prezidenta ČR je vybaven benzínovým šestiválcovým motorem V6 2.8 30V s výkonem 142kW a pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Výbava vozu vychází ze sériového provedení Elegance a je rozšířena o další prvky. Na obou stranách přední části černé limuzíny Superb jsou umístěny speciální nosiče prezidentských standart. V interiéru jsou instalována sedadla potažena černou kůži, komfort cestování zpříjemňuje střešní okno, sluneční rolo na zadním okně a další prvky zvyšující pohodlí na zadních sedadlech. Ve výbavě nechybí integrovaný navigační systém umožňující příjem TV signálu, digitální Sound-Systém, telefon, vysílačka a maják se sirénou. Prezidentský automobil je vybaven všemi dostupnými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.