Mercedes-Benz CL63 AMG je dravým vozem mnoha talentů. A jak je na tom jeho čtyřdveřový bratranec S63 AMG?
Má shodný podvozek s pohonem zadních kol a nespoutaný motor V8 o objemu 6,2 litru a výkonu 518 koní. S63 AMG je v mnoha ohledech stejně vytříbený jako jeho dvoudveřový příbuzný.
Zrychlení z 0 na 100 km/h je stejně jako u CL63 pouhé 4.6 sekundy. Ale výkon není jedinou porovnatelnou vlastností obou špičkových modelů Mercedesu. Zatímco AMG navrhlo CL63 tak, aby vyjadřovalo čistou vášeň, model S63 je poněkud méně vyhraněný a Mercedes-Benz hodlá tento svůj vlajkový sedan s jeho nadřazeností a grácií cílit jinam, nežli své nádherné kupé.
To ovšem neznamená v žádném ohledu méně ambicí. Je to jen jiná třída vozu. Bez ohledu na to je S63 povedenější nežli jeho předchůdce. Nový atmosférický motor, který dosahuje až působivých 7500 otáček za minutu, zůstává ve středu zájmu. Ale už nedominuje tolik jako tomu bylo u 500 koňového přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,4 litru v předchozím modelu S55. Je to díky snaze AMG zlepšit dojem z řízení; vůz má progresivnější ovládání a vynikající brzdy.
Výsledkem je, že S63 je konzistentnější a k řidiči přívětivější než S55. Ačkoliv jeho vysoká hmotnost a výše položené těžiště znamenají, že S63 nedosahuje zcela dynamiky CL63 zvláště na zatáčkovitých okreskách, jaké jsou v Rakousku poměrně časté. Co je na tomto voze nejlepší? Jeho stabilita ve vysokých rychlostech. Můžeme potvrdit, že dojmy z řízení jsou přirozeně chladné, klidné a nevzrušené i při dlouhodobé jízdě rychlostí nad 160 km/h.
S63 jistě drží zvolenou stopu i při nejvyšších dálničních rychlostech. Kombinace výkonného motoru, vynikající aerodynamiky a schopností systému Active Body Control dovoluje snadno a rychle absolvovat daleké cesty bez známky únavy. To vše je podtrženo hlubokým sytým barytonem výfuku, který by ocenili dokonce i fanoušci vozů NASCAR!Foto: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.