Mercedes-Benz CL63 AMG je dravým vozem mnoha talentů. A jak je na tom jeho čtyřdveřový bratranec S63 AMG?
Má shodný podvozek s pohonem zadních kol a nespoutaný motor V8 o objemu 6,2 litru a výkonu 518 koní. S63 AMG je v mnoha ohledech stejně vytříbený jako jeho dvoudveřový příbuzný.
Zrychlení z 0 na 100 km/h je stejně jako u CL63 pouhé 4.6 sekundy. Ale výkon není jedinou porovnatelnou vlastností obou špičkových modelů Mercedesu. Zatímco AMG navrhlo CL63 tak, aby vyjadřovalo čistou vášeň, model S63 je poněkud méně vyhraněný a Mercedes-Benz hodlá tento svůj vlajkový sedan s jeho nadřazeností a grácií cílit jinam, nežli své nádherné kupé.
To ovšem neznamená v žádném ohledu méně ambicí. Je to jen jiná třída vozu. Bez ohledu na to je S63 povedenější nežli jeho předchůdce. Nový atmosférický motor, který dosahuje až působivých 7500 otáček za minutu, zůstává ve středu zájmu. Ale už nedominuje tolik jako tomu bylo u 500 koňového přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,4 litru v předchozím modelu S55. Je to díky snaze AMG zlepšit dojem z řízení; vůz má progresivnější ovládání a vynikající brzdy.
Výsledkem je, že S63 je konzistentnější a k řidiči přívětivější než S55. Ačkoliv jeho vysoká hmotnost a výše položené těžiště znamenají, že S63 nedosahuje zcela dynamiky CL63 zvláště na zatáčkovitých okreskách, jaké jsou v Rakousku poměrně časté. Co je na tomto voze nejlepší? Jeho stabilita ve vysokých rychlostech. Můžeme potvrdit, že dojmy z řízení jsou přirozeně chladné, klidné a nevzrušené i při dlouhodobé jízdě rychlostí nad 160 km/h.
S63 jistě drží zvolenou stopu i při nejvyšších dálničních rychlostech. Kombinace výkonného motoru, vynikající aerodynamiky a schopností systému Active Body Control dovoluje snadno a rychle absolvovat daleké cesty bez známky únavy. To vše je podtrženo hlubokým sytým barytonem výfuku, který by ocenili dokonce i fanoušci vozů NASCAR!Foto: Mercedes-Benz
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.