Má shodný podvozek s pohonem zadních kol a nespoutaný motor V8 o objemu 6,2 litru a výkonu 518 koní. S63 AMG je v mnoha ohledech stejně vytříbený jako jeho dvoudveřový příbuzný.
Zrychlení z 0 na 100 km/h je stejně jako u CL63 pouhé 4.6 sekundy. Ale výkon není jedinou porovnatelnou vlastností obou špičkových modelů Mercedesu. Zatímco AMG navrhlo CL63 tak, aby vyjadřovalo čistou vášeň, model S63 je poněkud méně vyhraněný a Mercedes-Benz hodlá tento svůj vlajkový sedan s jeho nadřazeností a grácií cílit jinam, nežli své nádherné kupé.
To ovšem neznamená v žádném ohledu méně ambicí. Je to jen jiná třída vozu. Bez ohledu na to je S63 povedenější nežli jeho předchůdce. Nový atmosférický motor, který dosahuje až působivých 7500 otáček za minutu, zůstává ve středu zájmu. Ale už nedominuje tolik jako tomu bylo u 500 koňového přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,4 litru v předchozím modelu S55. Je to díky snaze AMG zlepšit dojem z řízení; vůz má progresivnější ovládání a vynikající brzdy.
Výsledkem je, že S63 je konzistentnější a k řidiči přívětivější než S55. Ačkoliv jeho vysoká hmotnost a výše položené těžiště znamenají, že S63 nedosahuje zcela dynamiky CL63 zvláště na zatáčkovitých okreskách, jaké jsou v Rakousku poměrně časté. Co je na tomto voze nejlepší? Jeho stabilita ve vysokých rychlostech. Můžeme potvrdit, že dojmy z řízení jsou přirozeně chladné, klidné a nevzrušené i při dlouhodobé jízdě rychlostí nad 160 km/h.
S63 jistě drží zvolenou stopu i při nejvyšších dálničních rychlostech. Kombinace výkonného motoru, vynikající aerodynamiky a schopností systému Active Body Control dovoluje snadno a rychle absolvovat daleké cesty bez známky únavy. To vše je podtrženo hlubokým sytým barytonem výfuku, který by ocenili dokonce i fanoušci vozů NASCAR!
Foto: Mercedes-Benz