Mercedes-Benz S63 AMG - německý silák

S63 AMG
S63 AMG, foto: Mercedes-Benz
Jan Fiala 19. října 2006 16:15
Sdílej:

Mercedes-Benz CL63 AMG je dravým vozem mnoha talentů. A jak je na tom jeho čtyřdveřový bratranec S63 AMG?

Má shodný podvozek s pohonem zadních kol a nespoutaný motor V8 o objemu 6,2 litru a výkonu 518 koní. S63 AMG je v mnoha ohledech stejně vytříbený jako jeho dvoudveřový příbuzný.

Zrychlení z 0 na 100 km/h je stejně jako u CL63 pouhé 4.6 sekundy. Ale výkon není jedinou porovnatelnou vlastností obou špičkových modelů Mercedesu. Zatímco AMG navrhlo CL63 tak, aby vyjadřovalo čistou vášeň, model S63 je poněkud méně vyhraněný a Mercedes-Benz hodlá tento svůj vlajkový sedan s jeho nadřazeností a grácií cílit jinam, nežli své nádherné kupé.

To ovšem neznamená v žádném ohledu méně ambicí. Je to jen jiná třída vozu. Bez ohledu na to je S63 povedenější nežli jeho předchůdce. Nový atmosférický motor, který dosahuje až působivých 7500 otáček za minutu, zůstává ve středu zájmu. Ale už nedominuje tolik jako tomu bylo u 500 koňového přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,4 litru v předchozím modelu S55. Je to díky snaze AMG zlepšit dojem z řízení; vůz má progresivnější ovládání a vynikající brzdy.

Výsledkem je, že S63 je konzistentnější a k řidiči přívětivější než S55. Ačkoliv jeho vysoká hmotnost a výše položené těžiště znamenají, že S63 nedosahuje zcela dynamiky CL63 zvláště na zatáčkovitých okreskách, jaké jsou v Rakousku poměrně časté. Co je na tomto voze nejlepší? Jeho stabilita ve vysokých rychlostech. Můžeme potvrdit, že dojmy z řízení jsou přirozeně chladné, klidné a nevzrušené  i při dlouhodobé jízdě rychlostí nad 160 km/h.

S63 jistě drží zvolenou stopu i při nejvyšších dálničních rychlostech. Kombinace výkonného motoru, vynikající aerodynamiky a schopností systému Active Body Control dovoluje snadno a rychle absolvovat daleké cesty bez známky únavy. To vše je podtrženo hlubokým sytým barytonem výfuku, který by ocenili dokonce i fanoušci vozů NASCAR!Foto: Mercedes-Benz

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?