Mercedes-Benz S63 AMG - německý silák

S63 AMG
S63 AMG, foto: Mercedes-Benz
Jan Fiala 19. října 2006 16:15
Sdílej:

Mercedes-Benz CL63 AMG je dravým vozem mnoha talentů. A jak je na tom jeho čtyřdveřový bratranec S63 AMG?

Má shodný podvozek s pohonem zadních kol a nespoutaný motor V8 o objemu 6,2 litru a výkonu 518 koní. S63 AMG je v mnoha ohledech stejně vytříbený jako jeho dvoudveřový příbuzný.

Zrychlení z 0 na 100 km/h je stejně jako u CL63 pouhé 4.6 sekundy. Ale výkon není jedinou porovnatelnou vlastností obou špičkových modelů Mercedesu. Zatímco AMG navrhlo CL63 tak, aby vyjadřovalo čistou vášeň, model S63 je poněkud méně vyhraněný a Mercedes-Benz hodlá tento svůj vlajkový sedan s jeho nadřazeností a grácií cílit jinam, nežli své nádherné kupé.

To ovšem neznamená v žádném ohledu méně ambicí. Je to jen jiná třída vozu. Bez ohledu na to je S63 povedenější nežli jeho předchůdce. Nový atmosférický motor, který dosahuje až působivých 7500 otáček za minutu, zůstává ve středu zájmu. Ale už nedominuje tolik jako tomu bylo u 500 koňového přeplňovaného motoru V8 o objemu 5,4 litru v předchozím modelu S55. Je to díky snaze AMG zlepšit dojem z řízení; vůz má progresivnější ovládání a vynikající brzdy.

Výsledkem je, že S63 je konzistentnější a k řidiči přívětivější než S55. Ačkoliv jeho vysoká hmotnost a výše položené těžiště znamenají, že S63 nedosahuje zcela dynamiky CL63 zvláště na zatáčkovitých okreskách, jaké jsou v Rakousku poměrně časté. Co je na tomto voze nejlepší? Jeho stabilita ve vysokých rychlostech. Můžeme potvrdit, že dojmy z řízení jsou přirozeně chladné, klidné a nevzrušené  i při dlouhodobé jízdě rychlostí nad 160 km/h.

S63 jistě drží zvolenou stopu i při nejvyšších dálničních rychlostech. Kombinace výkonného motoru, vynikající aerodynamiky a schopností systému Active Body Control dovoluje snadno a rychle absolvovat daleké cesty bez známky únavy. To vše je podtrženo hlubokým sytým barytonem výfuku, který by ocenili dokonce i fanoušci vozů NASCAR!Foto: Mercedes-Benz

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.