Výroba britských stylových sportovních vozů se stěhuje na evropský kontinent.
TVR, nejstarší britská nezávislá automobilová značka, se chystá zavřít svou továrnu ve Velké Británii a přestěhovat výrobu do Evropy. Všech 260 zaměstnanců, kteří pracují na blackpoolské Bristol Avenue, přijde o práci. Značka TVR zde má své sídlo už od roku 1947.
Majitel TVR Nikolaj Smolenskij prohlásil, že továrna už nemohla dále fungovat tak, jako dosud. Společnost si najala PR agenturu, která pro ni nyní vydává prohlášení. V první oficiální zprávě pro tisk se mimo jiné píše, že v roce 2007 se budou modely Tuscan, Tuscan kabriolet a Sagaris vyrábět v Evropě, a motory pro tyto vozy je v plánu produkovat v Británii.
Nikolaj Smolenskij řekl: "Je nám skutečně velmi líto, že po po určité době nejistoty a nadějí, že naše výroba v Blackpoolu bude pokračovat, musíme přijmout takovéto rozhodnutí. Musíme však zajistit budoucnost automobilky a její rozvoj. Obávám se, že jiný způsob, jak toho dosáhnout, neexistuje."
TVR má v plánu dostát všem závazkům na dodávky vozů i dílů, s klíčovými dodavateli se nyní jedná o budoucích vztazích. Smolenskij prohlásil, že si uvědomuje, jaký šok museli svým rozhodnutím způsobit zaměstnancům a jejich rodinám, a že pro ně společnost hodlá v následujících měsících udělat všechno, co bude v jejích silách. Majitel TVR dále poděkoval všem, kteří ve společnosti v posledních měsících pracovali na pokusech výrobu v Blackpoolu udržet.
Oznámení o ukončení výroby přišlo nedlouho poté, co se objevily plány společnosti TVR na přestěhování výroby na jiné místo v Blackpoolu. Podle nejnovějších zpráv se zdá, že se představitelé společnosti nedohodli s městem a svůj problém tedy řeší takto.
Foto: TVR
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?