Výroba britských stylových sportovních vozů se stěhuje na evropský kontinent.
TVR, nejstarší britská nezávislá automobilová značka, se chystá zavřít svou továrnu ve Velké Británii a přestěhovat výrobu do Evropy. Všech 260 zaměstnanců, kteří pracují na blackpoolské Bristol Avenue, přijde o práci. Značka TVR zde má své sídlo už od roku 1947.
Majitel TVR Nikolaj Smolenskij prohlásil, že továrna už nemohla dále fungovat tak, jako dosud. Společnost si najala PR agenturu, která pro ni nyní vydává prohlášení. V první oficiální zprávě pro tisk se mimo jiné píše, že v roce 2007 se budou modely Tuscan, Tuscan kabriolet a Sagaris vyrábět v Evropě, a motory pro tyto vozy je v plánu produkovat v Británii.
Nikolaj Smolenskij řekl: "Je nám skutečně velmi líto, že po po určité době nejistoty a nadějí, že naše výroba v Blackpoolu bude pokračovat, musíme přijmout takovéto rozhodnutí. Musíme však zajistit budoucnost automobilky a její rozvoj. Obávám se, že jiný způsob, jak toho dosáhnout, neexistuje."
TVR má v plánu dostát všem závazkům na dodávky vozů i dílů, s klíčovými dodavateli se nyní jedná o budoucích vztazích. Smolenskij prohlásil, že si uvědomuje, jaký šok museli svým rozhodnutím způsobit zaměstnancům a jejich rodinám, a že pro ně společnost hodlá v následujících měsících udělat všechno, co bude v jejích silách. Majitel TVR dále poděkoval všem, kteří ve společnosti v posledních měsících pracovali na pokusech výrobu v Blackpoolu udržet.
Oznámení o ukončení výroby přišlo nedlouho poté, co se objevily plány společnosti TVR na přestěhování výroby na jiné místo v Blackpoolu. Podle nejnovějších zpráv se zdá, že se představitelé společnosti nedohodli s městem a svůj problém tedy řeší takto.
Foto: TVR
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?