Audi TT Roadster - nebe nad hlavou

TT Roadster
TT Roadster, foto: Audi Press
Michal Otruba 18. října 2006 19:55
Sdílej:

Sotva se nové kupé Audi TT chvilku ohřálo na trhu, uvolnila automobilka Audi fotky a parametry o novém Audi TT Roadsteru. Takže jestli máte rádi nebe na hlavou, volba je jasná...

Audi u přicházející nové generace použilo osvědčený model - uchovala charismatický styl předchozí generace, ale pečlivě ho zabalila do nových moderních křivek. Samozřejmě se vycházelo ze základního modelu Coupé. Proti minulé generaci nám otevřené Audi narostlo: na délku má 4 178mm (+137mm), široké je 1 842mm (+78mm) a do výšky se vytáhlo na 1 358mm (+8mm). Také rozvor se zvětšil o 46mm na 2 468mm. Karoserie je sice větší, ale její zaoblené, ale přitom přísně geometrické linky si i v případě otevřené verze rozumí s okolním vzduchem. Součinitel odporu je totiž jenom 0,32. Karoserie je z 58% hliníková, zbytek tvoří ocel. Díky tomu važí TT Roadster pouze 1 295 kg (verze 2,0 TFSI).

V době dnešních CC (Coupé Cabrio) se Audi rozhodlo držet starého stylu, a sice plátěné střechy. Zdůvodňuje to například tím, že látková střecha spolu s hliníkovým rámem má velmi malou hmotnost a tím redukuje jednak hmotnost celého vozu, ale také snižuje těžiště - to vše ve prospěch jízdních vlastností. Střechu můžete mít ve dvou barevných provedeních, černé nebo tmavě šedé. Novinka tady ovšem je - střecha je plně automatizovaná (složí se za pouhých 12 vteřin) a lze ji sklápět až do rychlosti 50 km/hod.

V interiéru je podle automobilky více místa, standardem je kožený volant a kožené čalounění celého vozu. Na objednávku je k dispozici speciální prošití sedadel, připomínající obšití baseballové rukavice. Prvotřídní zpracování snad u Audi ani nemusím připomínat. Z větší karoserie mimo posádky těží i zavazadlový prostor. Ten se zvětšil na 250 litrů (+40) a to i v případě pohonu quattro.

Pro pohon "otevřeného sporťáku" budou sloužit zatím dva zážehové motory, které jistě každý příznivec značky Audi dobře zná. Jsou to přeplňovaný 2,0 TFSI naladěný na 147 kW (200 koní), který roztáčí pouze přední kola a šestiválec 3,2 FSI dávájící 184 kW (250 koní). Silnější motor je automaticky spojen se systémem quattro (pohon všech kol). Obě varianty jdou kombinovat jak s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou tak i s dvojspojkovým automatem S tronic. Na hranici 100 km/hod se slabší verze dostane za 6,5 s, silnější šestiválec ji pokoří za 5,9 sekundy. Maximální rychlosti jsou prvním případě 237 km/hod, ve druhém je elektronicky omezena na 250 km/hod.

A co cena? Cena (zatím zveřejněna jenom v Německu) se od minulé generace liší jenom velmi málo - což je velmi milé překvapení. Na jaře příštího roku si budete moci Audi TT Roadstar koupit za "příjemných" základních 33 800 Euro (včetně daně 19%).

Foto: Audi Press

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.