Audi TT Roadster - nebe nad hlavou

Michal Otruba, 18. října 2006, 19:55 Google+

Sotva se nové kupé Audi TT chvilku ohřálo na trhu, uvolnila automobilka Audi fotky a parametry o novém Audi TT Roadsteru. Takže jestli máte rádi nebe na hlavou, volba je jasná...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TT Roadster

TT Roadster | foto: Audi Press

Sdílejte článek

Audi u přicházející nové generace použilo osvědčený model - uchovala charismatický styl předchozí generace, ale pečlivě ho zabalila do nových moderních křivek. Samozřejmě se vycházelo ze základního modelu Coupé. Proti minulé generaci nám otevřené Audi narostlo: na délku má 4 178mm (+137mm), široké je 1 842mm (+78mm) a do výšky se vytáhlo na 1 358mm (+8mm). Také rozvor se zvětšil o 46mm na 2 468mm. Karoserie je sice větší, ale její zaoblené, ale přitom přísně geometrické linky si i v případě otevřené verze rozumí s okolním vzduchem. Součinitel odporu je totiž jenom 0,32. Karoserie je z 58% hliníková, zbytek tvoří ocel. Díky tomu važí TT Roadster pouze 1 295 kg (verze 2,0 TFSI).

V době dnešních CC (Coupé Cabrio) se Audi rozhodlo držet starého stylu, a sice plátěné střechy. Zdůvodňuje to například tím, že látková střecha spolu s hliníkovým rámem má velmi malou hmotnost a tím redukuje jednak hmotnost celého vozu, ale také snižuje těžiště - to vše ve prospěch jízdních vlastností. Střechu můžete mít ve dvou barevných provedeních, černé nebo tmavě šedé. Novinka tady ovšem je - střecha je plně automatizovaná (složí se za pouhých 12 vteřin) a lze ji sklápět až do rychlosti 50 km/hod.

V interiéru je podle automobilky více místa, standardem je kožený volant a kožené čalounění celého vozu. Na objednávku je k dispozici speciální prošití sedadel, připomínající obšití baseballové rukavice. Prvotřídní zpracování snad u Audi ani nemusím připomínat. Z větší karoserie mimo posádky těží i zavazadlový prostor. Ten se zvětšil na 250 litrů (+40) a to i v případě pohonu quattro.

Pro pohon "otevřeného sporťáku" budou sloužit zatím dva zážehové motory, které jistě každý příznivec značky Audi dobře zná. Jsou to přeplňovaný 2,0 TFSI naladěný na 147 kW (200 koní), který roztáčí pouze přední kola a šestiválec 3,2 FSI dávájící 184 kW (250 koní). Silnější motor je automaticky spojen se systémem quattro (pohon všech kol). Obě varianty jdou kombinovat jak s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou tak i s dvojspojkovým automatem S tronic. Na hranici 100 km/hod se slabší verze dostane za 6,5 s, silnější šestiválec ji pokoří za 5,9 sekundy. Maximální rychlosti jsou prvním případě 237 km/hod, ve druhém je elektronicky omezena na 250 km/hod.

A co cena? Cena (zatím zveřejněna jenom v Německu) se od minulé generace liší jenom velmi málo - což je velmi milé překvapení. Na jaře příštího roku si budete moci Audi TT Roadstar koupit za "příjemných" základních 33 800 Euro (včetně daně 19%).

Foto: Audi Press

Vytisknout

Diskuze: Audi TT Roadster - nebe nad hlavou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Sonata

Hyundai je v novém sídle

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud