Sotva se nové kupé Audi TT chvilku ohřálo na trhu, uvolnila automobilka Audi fotky a parametry o novém Audi TT Roadsteru. Takže jestli máte rádi nebe na hlavou, volba je jasná...
Audi u přicházející nové generace použilo osvědčený model - uchovala charismatický styl předchozí generace, ale pečlivě ho zabalila do nových moderních křivek. Samozřejmě se vycházelo ze základního modelu Coupé. Proti minulé generaci nám otevřené Audi narostlo: na délku má 4 178mm (+137mm), široké je 1 842mm (+78mm) a do výšky se vytáhlo na 1 358mm (+8mm). Také rozvor se zvětšil o 46mm na 2 468mm. Karoserie je sice větší, ale její zaoblené, ale přitom přísně geometrické linky si i v případě otevřené verze rozumí s okolním vzduchem. Součinitel odporu je totiž jenom 0,32. Karoserie je z 58% hliníková, zbytek tvoří ocel. Díky tomu važí TT Roadster pouze 1 295 kg (verze 2,0 TFSI).
V době dnešních CC (Coupé Cabrio) se Audi rozhodlo držet starého stylu, a sice plátěné střechy. Zdůvodňuje to například tím, že látková střecha spolu s hliníkovým rámem má velmi malou hmotnost a tím redukuje jednak hmotnost celého vozu, ale také snižuje těžiště - to vše ve prospěch jízdních vlastností. Střechu můžete mít ve dvou barevných provedeních, černé nebo tmavě šedé. Novinka tady ovšem je - střecha je plně automatizovaná (složí se za pouhých 12 vteřin) a lze ji sklápět až do rychlosti 50 km/hod.
V interiéru je podle automobilky více místa, standardem je kožený volant a kožené čalounění celého vozu. Na objednávku je k dispozici speciální prošití sedadel, připomínající obšití baseballové rukavice. Prvotřídní zpracování snad u Audi ani nemusím připomínat. Z větší karoserie mimo posádky těží i zavazadlový prostor. Ten se zvětšil na 250 litrů (+40) a to i v případě pohonu quattro.
Pro pohon "otevřeného sporťáku" budou sloužit zatím dva zážehové motory, které jistě každý příznivec značky Audi dobře zná. Jsou to přeplňovaný 2,0 TFSI naladěný na 147 kW (200 koní), který roztáčí pouze přední kola a šestiválec 3,2 FSI dávájící 184 kW (250 koní). Silnější motor je automaticky spojen se systémem quattro (pohon všech kol). Obě varianty jdou kombinovat jak s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou tak i s dvojspojkovým automatem S tronic. Na hranici 100 km/hod se slabší verze dostane za 6,5 s, silnější šestiválec ji pokoří za 5,9 sekundy. Maximální rychlosti jsou prvním případě 237 km/hod, ve druhém je elektronicky omezena na 250 km/hod.
A co cena? Cena (zatím zveřejněna jenom v Německu) se od minulé generace liší jenom velmi málo - což je velmi milé překvapení. Na jaře příštího roku si budete moci Audi TT Roadstar koupit za "příjemných" základních 33 800 Euro (včetně daně 19%).
Foto: Audi Press
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.