Sotva se nové kupé Audi TT chvilku ohřálo na trhu, uvolnila automobilka Audi fotky a parametry o novém Audi TT Roadsteru. Takže jestli máte rádi nebe na hlavou, volba je jasná...
Audi u přicházející nové generace použilo osvědčený model - uchovala charismatický styl předchozí generace, ale pečlivě ho zabalila do nových moderních křivek. Samozřejmě se vycházelo ze základního modelu Coupé. Proti minulé generaci nám otevřené Audi narostlo: na délku má 4 178mm (+137mm), široké je 1 842mm (+78mm) a do výšky se vytáhlo na 1 358mm (+8mm). Také rozvor se zvětšil o 46mm na 2 468mm. Karoserie je sice větší, ale její zaoblené, ale přitom přísně geometrické linky si i v případě otevřené verze rozumí s okolním vzduchem. Součinitel odporu je totiž jenom 0,32. Karoserie je z 58% hliníková, zbytek tvoří ocel. Díky tomu važí TT Roadster pouze 1 295 kg (verze 2,0 TFSI).
V době dnešních CC (Coupé Cabrio) se Audi rozhodlo držet starého stylu, a sice plátěné střechy. Zdůvodňuje to například tím, že látková střecha spolu s hliníkovým rámem má velmi malou hmotnost a tím redukuje jednak hmotnost celého vozu, ale také snižuje těžiště - to vše ve prospěch jízdních vlastností. Střechu můžete mít ve dvou barevných provedeních, černé nebo tmavě šedé. Novinka tady ovšem je - střecha je plně automatizovaná (složí se za pouhých 12 vteřin) a lze ji sklápět až do rychlosti 50 km/hod.
V interiéru je podle automobilky více místa, standardem je kožený volant a kožené čalounění celého vozu. Na objednávku je k dispozici speciální prošití sedadel, připomínající obšití baseballové rukavice. Prvotřídní zpracování snad u Audi ani nemusím připomínat. Z větší karoserie mimo posádky těží i zavazadlový prostor. Ten se zvětšil na 250 litrů (+40) a to i v případě pohonu quattro.
Pro pohon "otevřeného sporťáku" budou sloužit zatím dva zážehové motory, které jistě každý příznivec značky Audi dobře zná. Jsou to přeplňovaný 2,0 TFSI naladěný na 147 kW (200 koní), který roztáčí pouze přední kola a šestiválec 3,2 FSI dávájící 184 kW (250 koní). Silnější motor je automaticky spojen se systémem quattro (pohon všech kol). Obě varianty jdou kombinovat jak s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou tak i s dvojspojkovým automatem S tronic. Na hranici 100 km/hod se slabší verze dostane za 6,5 s, silnější šestiválec ji pokoří za 5,9 sekundy. Maximální rychlosti jsou prvním případě 237 km/hod, ve druhém je elektronicky omezena na 250 km/hod.
A co cena? Cena (zatím zveřejněna jenom v Německu) se od minulé generace liší jenom velmi málo - což je velmi milé překvapení. Na jaře příštího roku si budete moci Audi TT Roadstar koupit za "příjemných" základních 33 800 Euro (včetně daně 19%).
Foto: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.