Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Transport Safety Administration – NHTSA) udělil modelu Audi Q7 ...
ve dvou náročných nárazových testech nejvyšší ocenění pět hvězdiček. Výkonné SUV se čtyřmi kruhy na kapotě absolvovalo čelní náraz v rychlosti 56 km/h a boční kolizi s bariérou pohybující se rychlostí 62 km/h.
Za bezpečnost proti převrácení získalo Audi Q7 čtyři hvězdičky, což je vůbec nejlepší výsledek ze všech vozů SUV. Podle hodnocení amerických expertů je tedy Q7 jedním z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu.
Náročná kritéria NHTSA jsou ještě tvrdší než určují legislativní předpisy v USA. Přesto hodnoty naměřené při čelním i bočním nárazu mohly být u Audi Q7 ve všech parametrech ohodnoceny pěti hvězdičkami. Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.