Carlsson CK60 disponuje výkonem 600 PS a točivým momentem 1024 Nm, má kompletně přepracovaný exteriér a aerodynamiku a 3-dílná kovaná kola.
Kupé s prostorem třídy S?
Nikdo, kdo hledá vůz tohoto typu, nemusí hledat u jiného výrobce a může zůstat u značky Mercedes-Benz. Kupé CL, jedno z nejprostornějších a největších vozů této třídy, je současně jedním z nejluxusnějších. Firma Carlsson, známý úpravce modelů automobilky Mercedes-Benz, upřel svou pozornost také na model CL a doladil toto luxusní kupé jak v interiéru, tak vnějším vzhledu a po stránce motoru. Model CK60 vycházející z CL není ničím menším než kupátkem snů.
Jedinečný ve své třídě: Motorový kit Carlsson CK60
Vyvinut Carlssonen speciálně pro CL 600, motorový kit CK60 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 4.4 sekundy. Neméně impozantně působí i hodnoty výkonu a točivého momentu: upravený motor V12 dává sílu 600 koní/441 kW (standard 517 koní/380 kW) v 5000 otáčkách za minutu a hodnota točivého momentu vrcholí 1024 Nm při 3500 otáčkách. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 320 km/h (s ohledem na omezení daná použitými pneumatikami). Motorový kit CK60 poskytuje více než dostatečný výkon a točivý moment za všech myslitelných situací!
Koncový tlumič výfuku z nerezové oceli: výraznější zvuk a větší flexibilita
Sportovní výfukový systém Carlsson se středovým a koncovým tlumičem výfuku zvyšuje výkon a produkuje zvláštní, silný zvuk. Zadnímu pohledu na CK60 domunijí sportovní tlumiče výfuku Carlsson se čtyřmi koncovkami, které v porovnání se standardní verzí poskytují nejen dramatický plnější zvuk, ale také nižší odpor proudění výfukových plynů. Výsledkem je více točivého momentu a výkonu.
Ultralehká a elegantní: kola 3/11 Ultra Light nebo 1/16 Ultra Light
Ultralehká kovaná kola jsou výrazně lehčí nežli klasická litá kola, a přitom mají stejnou pevnost. Srovnatelná litá kola váží o cca 50 % více než kovaná kola Carlsson. Díky úspoře hmotnosti je zlepšen kontakt s vozovkou (nižší neodpružená hmotnost). Řidič zaznamená změnu v lepší ovladatelnosti a tedy vyšším komfortu a bezpečnosti jízdy.
Design kol Carlsson 3/11 Ultra Light je v souladu s orientací várobce na nejnovější technologie. Třídílná, jedenáctipaprsková kovaná kola jsou utčená speciálně pro velké vozy. Pro model CL nabízí Carlsson jedenáctipaprsková kola v rozměrech 9Jx21" s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx 255/30 ZR 21 na přední nápravu a 10Jx21" s pneu Dunlop SP Sport Maxx 285/30 ZR21 pro zadní nápravu. Dynamická, silná a přece elegantní - kola perfektně doplňují design karoserie a zdůrazňují sportovní charakter luxusního kupé. Kola Carlsson 1/16 Ultra Light jsou pro CL600 k dispozici v rozměrech 8.5Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 255/35 ZR 20) pro přední nápravu a 11Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 275/35 ZR20) pro zadní nápravu.
Aerodynamické komponenty Carlsson: vyjádření elegance a síly
Design standardního modelu CL je elegantní. Nicméně, Carlsson dokázal tento dojem ještě vylepšit. Střízlivé, aerodynamicky efektivní komponenty dokreslují vzhled modelu CL a dodávají mu vznešený nádech. Přední spoiler a zadní lemy difuzéru Carlsson mají typický tvar, stejně jako nápadný zadní spoiler a společně zvyšují ovladatelnost tohoto luxusního vozu ve vysokých rychlostech. Proto patří CK 60 ke špičce vozů, u nichž je bezpečnost na prvním místě, což je pro Mercedes-Benz typické již od nepaměti. Výše zmíněné úpravy jsou doplněny leštěnou mřížkou z nerezové oceli, která jednak zlepšuje proudění vzduchu k chladiči a také podtrhuje sportovní povahu celého designu. Lem předního spoileru a mřížka jsou dostupné nezávisle a tak se zákazníci mohou rozhodnout pro vlastní úroveň individualizace vozu.
Elektronické zavěšení C-Tronic® snižující světlou výšku
Exkluzivně pro CL 600 nabízí Carlsson úpravy podvozku zahrnující elektronicky regulovatelnou světlou výšku vozu. Díky zavěšení C-Tronic® je snížena světlá výška o cca. 30 mm. Díky tomu získává vůz ještě sportovnější vzhled. Zavěšení C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na cestách horší kvality je světlá výška automaticky zvýšena a jízdní komfort tak zůstává zachován. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší. Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem. Foto: Carlsson
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?