Nová definice luxusu: Carlsson CK60

Jan Fiala, 18. října 2006, 19:40 Google+

Carlsson CK60 disponuje výkonem 600 PS a točivým momentem 1024 Nm, má kompletně přepracovaný exteriér a aerodynamiku a 3-dílná kovaná kola.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CK60

CK60 | foto: Carlsson

Sdílejte článek

Kupé s prostorem třídy S?

Nikdo, kdo hledá vůz tohoto typu, nemusí hledat u jiného výrobce a může zůstat u značky Mercedes-Benz. Kupé CL, jedno z nejprostornějších a největších vozů této třídy, je současně jedním z nejluxusnějších. Firma Carlsson, známý úpravce modelů automobilky Mercedes-Benz, upřel svou pozornost také na model CL a doladil toto luxusní kupé jak v interiéru, tak vnějším vzhledu a po stránce motoru. Model CK60 vycházející z CL není ničím menším než kupátkem snů.


Jedinečný ve své třídě: Motorový kit Carlsson CK60

Vyvinut Carlssonen speciálně pro CL 600, motorový kit CK60 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 4.4 sekundy. Neméně impozantně působí i hodnoty výkonu a točivého momentu: upravený motor V12 dává sílu 600 koní/441 kW (standard 517 koní/380 kW) v 5000 otáčkách za minutu a hodnota točivého momentu vrcholí 1024 Nm při 3500 otáčkách. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 320 km/h (s ohledem na omezení daná použitými pneumatikami). Motorový kit CK60 poskytuje více než dostatečný výkon a točivý moment za všech myslitelných situací!


Koncový tlumič výfuku z nerezové oceli: výraznější zvuk a větší flexibilita

Sportovní výfukový systém Carlsson se středovým a koncovým tlumičem výfuku zvyšuje výkon a produkuje zvláštní, silný zvuk. Zadnímu pohledu na CK60 domunijí sportovní tlumiče výfuku Carlsson se čtyřmi koncovkami, které v porovnání se standardní verzí poskytují nejen dramatický plnější zvuk, ale také nižší odpor proudění výfukových plynů. Výsledkem je více točivého momentu a výkonu.


Ultralehká a elegantní: kola 3/11 Ultra Light nebo 1/16 Ultra Light

Ultralehká kovaná kola jsou výrazně lehčí nežli klasická litá kola, a přitom mají stejnou pevnost. Srovnatelná litá kola váží o cca 50 % více než kovaná kola Carlsson. Díky úspoře hmotnosti je zlepšen kontakt s vozovkou (nižší neodpružená hmotnost). Řidič zaznamená změnu v lepší ovladatelnosti a tedy vyšším komfortu a bezpečnosti jízdy.

Design kol Carlsson 3/11 Ultra Light je v souladu s orientací várobce na nejnovější technologie. Třídílná, jedenáctipaprsková kovaná kola jsou utčená speciálně pro velké vozy. Pro model CL nabízí Carlsson jedenáctipaprsková kola v rozměrech 9Jx21" s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx 255/30 ZR 21 na přední nápravu a 10Jx21" s pneu Dunlop SP Sport Maxx 285/30 ZR21 pro zadní nápravu. Dynamická, silná a přece elegantní - kola perfektně doplňují design karoserie a zdůrazňují sportovní charakter luxusního kupé. Kola Carlsson 1/16 Ultra Light jsou pro CL600 k dispozici v rozměrech 8.5Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 255/35 ZR 20) pro přední nápravu a 11Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 275/35 ZR20) pro zadní nápravu.


Aerodynamické komponenty Carlsson: vyjádření elegance a síly

Design standardního modelu CL je elegantní. Nicméně, Carlsson dokázal tento dojem ještě vylepšit. Střízlivé, aerodynamicky efektivní komponenty dokreslují vzhled modelu CL a dodávají mu vznešený nádech. Přední spoiler a zadní lemy difuzéru Carlsson mají typický tvar, stejně jako nápadný zadní spoiler a společně zvyšují ovladatelnost tohoto luxusního vozu ve vysokých rychlostech. Proto patří CK 60 ke špičce vozů, u nichž je bezpečnost na prvním místě, což je pro Mercedes-Benz typické již od nepaměti. Výše zmíněné úpravy jsou doplněny leštěnou mřížkou z nerezové oceli, která jednak zlepšuje proudění vzduchu k chladiči a také podtrhuje sportovní povahu celého designu. Lem předního spoileru a mřížka jsou dostupné nezávisle a tak se zákazníci mohou rozhodnout pro vlastní úroveň individualizace vozu.


Elektronické zavěšení C-Tronic®  snižující světlou výšku

Exkluzivně pro CL 600 nabízí Carlsson úpravy podvozku zahrnující elektronicky regulovatelnou světlou výšku vozu. Díky zavěšení C-Tronic® je snížena světlá výška o cca. 30 mm. Díky tomu získává vůz ještě sportovnější vzhled.

Zavěšení C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na cestách horší kvality je světlá výška automaticky zvýšena a jízdní komfort tak zůstává zachován. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší.

Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem.

Foto: Carlsson

Vytisknout

Diskuze: Nová definice luxusu: Carlsson CK60

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Edge

Ford Edge 2007 vstupuje na americký trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud