Carlsson CK60 disponuje výkonem 600 PS a točivým momentem 1024 Nm, má kompletně přepracovaný exteriér a aerodynamiku a 3-dílná kovaná kola.
Kupé s prostorem třídy S?
Nikdo, kdo hledá vůz tohoto typu, nemusí hledat u jiného výrobce a může zůstat u značky Mercedes-Benz. Kupé CL, jedno z nejprostornějších a největších vozů této třídy, je současně jedním z nejluxusnějších. Firma Carlsson, známý úpravce modelů automobilky Mercedes-Benz, upřel svou pozornost také na model CL a doladil toto luxusní kupé jak v interiéru, tak vnějším vzhledu a po stránce motoru. Model CK60 vycházející z CL není ničím menším než kupátkem snů.
Jedinečný ve své třídě: Motorový kit Carlsson CK60
Vyvinut Carlssonen speciálně pro CL 600, motorový kit CK60 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 4.4 sekundy. Neméně impozantně působí i hodnoty výkonu a točivého momentu: upravený motor V12 dává sílu 600 koní/441 kW (standard 517 koní/380 kW) v 5000 otáčkách za minutu a hodnota točivého momentu vrcholí 1024 Nm při 3500 otáčkách. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 320 km/h (s ohledem na omezení daná použitými pneumatikami). Motorový kit CK60 poskytuje více než dostatečný výkon a točivý moment za všech myslitelných situací!
Koncový tlumič výfuku z nerezové oceli: výraznější zvuk a větší flexibilita
Sportovní výfukový systém Carlsson se středovým a koncovým tlumičem výfuku zvyšuje výkon a produkuje zvláštní, silný zvuk. Zadnímu pohledu na CK60 domunijí sportovní tlumiče výfuku Carlsson se čtyřmi koncovkami, které v porovnání se standardní verzí poskytují nejen dramatický plnější zvuk, ale také nižší odpor proudění výfukových plynů. Výsledkem je více točivého momentu a výkonu.
Ultralehká a elegantní: kola 3/11 Ultra Light nebo 1/16 Ultra Light
Ultralehká kovaná kola jsou výrazně lehčí nežli klasická litá kola, a přitom mají stejnou pevnost. Srovnatelná litá kola váží o cca 50 % více než kovaná kola Carlsson. Díky úspoře hmotnosti je zlepšen kontakt s vozovkou (nižší neodpružená hmotnost). Řidič zaznamená změnu v lepší ovladatelnosti a tedy vyšším komfortu a bezpečnosti jízdy.
Design kol Carlsson 3/11 Ultra Light je v souladu s orientací várobce na nejnovější technologie. Třídílná, jedenáctipaprsková kovaná kola jsou utčená speciálně pro velké vozy. Pro model CL nabízí Carlsson jedenáctipaprsková kola v rozměrech 9Jx21" s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx 255/30 ZR 21 na přední nápravu a 10Jx21" s pneu Dunlop SP Sport Maxx 285/30 ZR21 pro zadní nápravu. Dynamická, silná a přece elegantní - kola perfektně doplňují design karoserie a zdůrazňují sportovní charakter luxusního kupé. Kola Carlsson 1/16 Ultra Light jsou pro CL600 k dispozici v rozměrech 8.5Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 255/35 ZR 20) pro přední nápravu a 11Jx20" (pneu Dunlop SP Sport Maxx 275/35 ZR20) pro zadní nápravu.
Aerodynamické komponenty Carlsson: vyjádření elegance a síly
Design standardního modelu CL je elegantní. Nicméně, Carlsson dokázal tento dojem ještě vylepšit. Střízlivé, aerodynamicky efektivní komponenty dokreslují vzhled modelu CL a dodávají mu vznešený nádech. Přední spoiler a zadní lemy difuzéru Carlsson mají typický tvar, stejně jako nápadný zadní spoiler a společně zvyšují ovladatelnost tohoto luxusního vozu ve vysokých rychlostech. Proto patří CK 60 ke špičce vozů, u nichž je bezpečnost na prvním místě, což je pro Mercedes-Benz typické již od nepaměti. Výše zmíněné úpravy jsou doplněny leštěnou mřížkou z nerezové oceli, která jednak zlepšuje proudění vzduchu k chladiči a také podtrhuje sportovní povahu celého designu. Lem předního spoileru a mřížka jsou dostupné nezávisle a tak se zákazníci mohou rozhodnout pro vlastní úroveň individualizace vozu.
Elektronické zavěšení C-Tronic® snižující světlou výšku
Exkluzivně pro CL 600 nabízí Carlsson úpravy podvozku zahrnující elektronicky regulovatelnou světlou výšku vozu. Díky zavěšení C-Tronic® je snížena světlá výška o cca. 30 mm. Díky tomu získává vůz ještě sportovnější vzhled. Zavěšení C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na cestách horší kvality je světlá výška automaticky zvýšena a jízdní komfort tak zůstává zachován. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší. Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem. Foto: Carlsson
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.