Nejimpozantnější vozy v nabídce Mercedes-Benz představuje třída GL. Navzdory své robustní konstrukci je tento vůz také uhlazeným elegánem s pohodlím srovnatelným s třídou S.
Nyní je možno tento dojem luxusu ještě umocnit ve spolupráci s dvorním úpravcem Carlsson, který sídlí v jihozápadní části Německa v městě Merzig. Model GL 500 slibuje dobrou kombinaci pohodlí a excelentního výkonu. Avšak model CK50 od Carlssona posouvá tyto vlastnosti ještě mnohem dále jak co se týká síly, tak rychlosti a luxusu.
Třídou sám pro sebe: motorový kit Carlsson CK50 Vyvinut Carlssonen speciálně pro GL, motorový kit CK50 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí totiž pouhých 6.1 sekundy. Neméně působivý je výkon motoru po úpravách: upravený motor V8 dává výkon 435 koní/320 kW (standardně 388 koní/285 kW) v 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 600 Nm; tato hodnota je k dispozici v širokém spektru 2800-4800 otáček. Maximální rychlost vozu pak vzrostla na 248 km/h.
Nerezové koncové tlumiče výfuku, každý se dvěma oválnými koncovkami Atraktivní záď je také důležitá. A platí to i pro CK50, protože Carlsson dodal vozu sportovní koncové tlumiče výfuku s celkem čtyřmi koncovkami, čímž propůjčil vozu atletický vzhled při pohledu zezadu. Současně došlo ke změně zvukového projevu, který je nyní hlasitější a plnější. V porovnání se standardní verzí je výfukový systém Carlsson lepší co se týká odporu proudění výfukových plynů. Výsledek: zvýšený točivý moment a více výkonu.
Podvozek C-Tronic® - kit pro elektronické snížení světlé výšky Exkluzivně pro GL 500 nabízí Carlsson podvozek C-Tronic®, který snižuje světlou výšku vozu o přibližně 35 mm. Snížením světlé výšky získává vůz znatelně sportovnější vzhled.
Podvozek C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na špatných cestách, kde dostává zavěšení zabrat, je světlá výška vozu automaticky zvýšena tak, aby pohyby pružin měly dostatečnou rezervu a poskytovaly stále konstantní jízdní komfort. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší. Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem.
Třešničky na dortu: kola 3/11 Ultra Light a 1/11 Brilliantová Edice Carlsson nabízí kola 3/11 Ultra Light na přední i zadní nápravu GL v rozměrech 10J x 22“ (s pneu 305/35 R 22). Atraktivní kovaná kola byla navržena speciálně pro velké vozy. Jdou výrazně lehčí než konvenční litá kola, ale jejich odolnost zůstává zachována. Navíc, díky jejich nižší hmotnosti, mají kovaná kola oproti kolům litým menší setrvačný moment (nižší neodpružená hmotnost) a proto poskytují optimální kontakt s vozovkou. Pro řidiče to znamená zlepšení ovladatelnosti a vyšší míru komfortu.
Jako alternativu k třídílným kolům 3/11 UL nabízí Carlsson také jednodílná kola 1/11 BE ve 20" provedení. Jedenáctipaprsková 11 kola pro přední i zadní nápravu mají rozměry 9.5J x 20“ (s pneu 305/45 R20). S těmito koly a pneumatikami je však zakázáno používání přívěsu.
Elegance s faktorem vysokého komfortu Všichni, kdo se znají Carlsson vědí, že tento úpravce z Merzigu má dobrý smysl pro vnímání luxusu. Carlsson používá pouze nejkvalitnější součásti a materiály. Bez ohledu na to, zda jde o nejlepší kůži nappa, kombinace Alcantary a kůže, multimediální úpravy nebo doplňky z karbonu nebo dřeva, Carlsson přetváří a individualizuje každé GL v souladu s přáním zákazníka. Spokojenost zákazníka je tou nejvyšší prioritou. Nastupte si, mějte pocit jako doma řiďte – v podání Carlssona je každé GL po úpravě mobilní relaxační zónou. Foto: Carlsson
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?