2007 Carlsson CK50

Jan Fiala, 17. října 2006, 16:57 Google+

Nejimpozantnější vozy v nabídce Mercedes-Benz představuje třída GL. Navzdory své robustní konstrukci je tento vůz také uhlazeným elegánem s pohodlím srovnatelným s třídou S.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CK50

CK50 | foto: Carlsson

Sdílejte článek

Nyní je možno tento dojem luxusu ještě umocnit ve spolupráci s dvorním úpravcem Carlsson, který sídlí v jihozápadní části Německa v městě Merzig. Model GL 500 slibuje dobrou kombinaci pohodlí a excelentního výkonu. Avšak model CK50 od Carlssona posouvá tyto vlastnosti ještě mnohem dále jak co se týká síly, tak rychlosti a luxusu.

Třídou sám pro sebe: motorový kit Carlsson CK50
Vyvinut Carlssonen speciálně pro GL, motorový kit CK50 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí totiž pouhých 6.1 sekundy. Neméně působivý je výkon motoru po úpravách: upravený motor V8 dává výkon 435 koní/320 kW (standardně 388 koní/285 kW) v 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 600 Nm; tato hodnota je k dispozici v širokém spektru 2800-4800 otáček. Maximální rychlost vozu pak vzrostla na 248 km/h.

Nerezové koncové tlumiče výfuku, každý se dvěma oválnými koncovkami
Atraktivní záď je také důležitá. A platí to i pro CK50,  protože Carlsson dodal vozu sportovní koncové tlumiče výfuku s celkem čtyřmi koncovkami, čímž propůjčil vozu atletický vzhled při pohledu zezadu. Současně došlo ke změně zvukového projevu, který je nyní hlasitější a plnější. V porovnání se standardní verzí je výfukový systém Carlsson lepší co se týká odporu proudění výfukových plynů. Výsledek: zvýšený točivý moment a více výkonu.

Podvozek C-Tronic® - kit pro elektronické snížení světlé výšky
Exkluzivně pro GL 500 nabízí Carlsson podvozek C-Tronic®, který snižuje světlou výšku vozu o přibližně 35 mm. Snížením světlé výšky získává vůz znatelně sportovnější vzhled.

Podvozek C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na špatných cestách, kde dostává zavěšení zabrat, je světlá výška vozu automaticky zvýšena tak, aby pohyby pružin měly dostatečnou rezervu a poskytovaly stále konstantní jízdní komfort. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší.

Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem.

Třešničky na dortu: kola 3/11 Ultra Light a 1/11 Brilliantová Edice
Carlsson nabízí kola 3/11 Ultra Light na přední i zadní nápravu GL v rozměrech 10J x 22“ (s pneu 305/35 R 22). Atraktivní kovaná kola byla navržena speciálně pro velké vozy. Jdou výrazně lehčí než konvenční litá kola, ale jejich odolnost zůstává zachována. Navíc, díky jejich nižší hmotnosti, mají kovaná kola oproti kolům litým menší setrvačný moment (nižší neodpružená hmotnost) a proto poskytují optimální kontakt s vozovkou. Pro řidiče to znamená zlepšení ovladatelnosti a vyšší míru komfortu.

Jako alternativu k třídílným kolům 3/11 UL nabízí Carlsson také jednodílná kola 1/11 BE ve 20" provedení. Jedenáctipaprsková 11 kola pro přední i zadní nápravu mají rozměry 9.5J x 20“ (s pneu 305/45 R20). S těmito koly a pneumatikami je však zakázáno používání přívěsu.

Elegance s faktorem vysokého komfortu
Všichni, kdo se znají Carlsson vědí, že tento úpravce z Merzigu má dobrý smysl pro vnímání luxusu. Carlsson používá pouze nejkvalitnější součásti a materiály. Bez ohledu na to, zda jde o nejlepší kůži nappa, kombinace Alcantary a kůže, multimediální úpravy nebo doplňky z karbonu nebo dřeva, Carlsson přetváří a individualizuje každé GL v souladu s přáním zákazníka. Spokojenost zákazníka je tou nejvyšší prioritou. Nastupte si, mějte pocit jako doma řiďte – v podání  Carlssona je každé GL po úpravě mobilní relaxační zónou.

Foto: Carlsson

Vytisknout

Diskuze: 2007 Carlsson CK50

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

H2 GT

Hummer GT by Geiger

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud