Nejimpozantnější vozy v nabídce Mercedes-Benz představuje třída GL. Navzdory své robustní konstrukci je tento vůz také uhlazeným elegánem s pohodlím srovnatelným s třídou S.
Nyní je možno tento dojem luxusu ještě umocnit ve spolupráci s dvorním úpravcem Carlsson, který sídlí v jihozápadní části Německa v městě Merzig. Model GL 500 slibuje dobrou kombinaci pohodlí a excelentního výkonu. Avšak model CK50 od Carlssona posouvá tyto vlastnosti ještě mnohem dále jak co se týká síly, tak rychlosti a luxusu.
Třídou sám pro sebe: motorový kit Carlsson CK50 Vyvinut Carlssonen speciálně pro GL, motorový kit CK50 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí totiž pouhých 6.1 sekundy. Neméně působivý je výkon motoru po úpravách: upravený motor V8 dává výkon 435 koní/320 kW (standardně 388 koní/285 kW) v 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 600 Nm; tato hodnota je k dispozici v širokém spektru 2800-4800 otáček. Maximální rychlost vozu pak vzrostla na 248 km/h.
Nerezové koncové tlumiče výfuku, každý se dvěma oválnými koncovkami Atraktivní záď je také důležitá. A platí to i pro CK50, protože Carlsson dodal vozu sportovní koncové tlumiče výfuku s celkem čtyřmi koncovkami, čímž propůjčil vozu atletický vzhled při pohledu zezadu. Současně došlo ke změně zvukového projevu, který je nyní hlasitější a plnější. V porovnání se standardní verzí je výfukový systém Carlsson lepší co se týká odporu proudění výfukových plynů. Výsledek: zvýšený točivý moment a více výkonu.
Podvozek C-Tronic® - kit pro elektronické snížení světlé výšky Exkluzivně pro GL 500 nabízí Carlsson podvozek C-Tronic®, který snižuje světlou výšku vozu o přibližně 35 mm. Snížením světlé výšky získává vůz znatelně sportovnější vzhled.
Podvozek C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na špatných cestách, kde dostává zavěšení zabrat, je světlá výška vozu automaticky zvýšena tak, aby pohyby pružin měly dostatečnou rezervu a poskytovaly stále konstantní jízdní komfort. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší. Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem.
Třešničky na dortu: kola 3/11 Ultra Light a 1/11 Brilliantová Edice Carlsson nabízí kola 3/11 Ultra Light na přední i zadní nápravu GL v rozměrech 10J x 22“ (s pneu 305/35 R 22). Atraktivní kovaná kola byla navržena speciálně pro velké vozy. Jdou výrazně lehčí než konvenční litá kola, ale jejich odolnost zůstává zachována. Navíc, díky jejich nižší hmotnosti, mají kovaná kola oproti kolům litým menší setrvačný moment (nižší neodpružená hmotnost) a proto poskytují optimální kontakt s vozovkou. Pro řidiče to znamená zlepšení ovladatelnosti a vyšší míru komfortu.
Jako alternativu k třídílným kolům 3/11 UL nabízí Carlsson také jednodílná kola 1/11 BE ve 20" provedení. Jedenáctipaprsková 11 kola pro přední i zadní nápravu mají rozměry 9.5J x 20“ (s pneu 305/45 R20). S těmito koly a pneumatikami je však zakázáno používání přívěsu.
Elegance s faktorem vysokého komfortu Všichni, kdo se znají Carlsson vědí, že tento úpravce z Merzigu má dobrý smysl pro vnímání luxusu. Carlsson používá pouze nejkvalitnější součásti a materiály. Bez ohledu na to, zda jde o nejlepší kůži nappa, kombinace Alcantary a kůže, multimediální úpravy nebo doplňky z karbonu nebo dřeva, Carlsson přetváří a individualizuje každé GL v souladu s přáním zákazníka. Spokojenost zákazníka je tou nejvyšší prioritou. Nastupte si, mějte pocit jako doma řiďte – v podání Carlssona je každé GL po úpravě mobilní relaxační zónou. Foto: Carlsson
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.