Nejimpozantnější vozy v nabídce Mercedes-Benz představuje třída GL. Navzdory své robustní konstrukci je tento vůz také uhlazeným elegánem s pohodlím srovnatelným s třídou S.
Nyní je možno tento dojem luxusu ještě umocnit ve spolupráci s dvorním úpravcem Carlsson, který sídlí v jihozápadní části Německa v městě Merzig. Model GL 500 slibuje dobrou kombinaci pohodlí a excelentního výkonu. Avšak model CK50 od Carlssona posouvá tyto vlastnosti ještě mnohem dále jak co se týká síly, tak rychlosti a luxusu.
Třídou sám pro sebe: motorový kit Carlsson CK50 Vyvinut Carlssonen speciálně pro GL, motorový kit CK50 nejen že zrychluje řidičův puls, ale také celý automobil. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí totiž pouhých 6.1 sekundy. Neméně působivý je výkon motoru po úpravách: upravený motor V8 dává výkon 435 koní/320 kW (standardně 388 koní/285 kW) v 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 600 Nm; tato hodnota je k dispozici v širokém spektru 2800-4800 otáček. Maximální rychlost vozu pak vzrostla na 248 km/h.
Nerezové koncové tlumiče výfuku, každý se dvěma oválnými koncovkami Atraktivní záď je také důležitá. A platí to i pro CK50, protože Carlsson dodal vozu sportovní koncové tlumiče výfuku s celkem čtyřmi koncovkami, čímž propůjčil vozu atletický vzhled při pohledu zezadu. Současně došlo ke změně zvukového projevu, který je nyní hlasitější a plnější. V porovnání se standardní verzí je výfukový systém Carlsson lepší co se týká odporu proudění výfukových plynů. Výsledek: zvýšený točivý moment a více výkonu.
Podvozek C-Tronic® - kit pro elektronické snížení světlé výšky Exkluzivně pro GL 500 nabízí Carlsson podvozek C-Tronic®, který snižuje světlou výšku vozu o přibližně 35 mm. Snížením světlé výšky získává vůz znatelně sportovnější vzhled.
Podvozek C-Tronic® nejen snižuje těžiště vozu, ale díky sofistikované technologii také inteligentně vyhodnocuje jízdní povrch. Na špatných cestách, kde dostává zavěšení zabrat, je světlá výška vozu automaticky zvýšena tak, aby pohyby pružin měly dostatečnou rezervu a poskytovaly stále konstantní jízdní komfort. Řidič pozná účinky snížení světlé výšky vozu podvozkem C-Tronic® na snížené tendenci k pohupování a znatelně rychlejší odezvě. Jinými slovy, podvozek C-Tronic® zajišťuje také větší požitek z řízení. Navíc, C-Tronic® zajišťuje, že ani po překročení rychlosti 120 km/h nedojde na horších površích ke snížení světlé výšky na minimální standardní výšku a tím je zajištěna dostatečná rezerva pro to, aby míra komfortu byla co nejlepší. Nepodstatným efektem snížení vozu je pak pokles hodnoty koeficientu odporu vzduchu a vztlaku díky snížení objemu vzduchu, proudícího pod vozem.
Třešničky na dortu: kola 3/11 Ultra Light a 1/11 Brilliantová Edice Carlsson nabízí kola 3/11 Ultra Light na přední i zadní nápravu GL v rozměrech 10J x 22“ (s pneu 305/35 R 22). Atraktivní kovaná kola byla navržena speciálně pro velké vozy. Jdou výrazně lehčí než konvenční litá kola, ale jejich odolnost zůstává zachována. Navíc, díky jejich nižší hmotnosti, mají kovaná kola oproti kolům litým menší setrvačný moment (nižší neodpružená hmotnost) a proto poskytují optimální kontakt s vozovkou. Pro řidiče to znamená zlepšení ovladatelnosti a vyšší míru komfortu.
Jako alternativu k třídílným kolům 3/11 UL nabízí Carlsson také jednodílná kola 1/11 BE ve 20" provedení. Jedenáctipaprsková 11 kola pro přední i zadní nápravu mají rozměry 9.5J x 20“ (s pneu 305/45 R20). S těmito koly a pneumatikami je však zakázáno používání přívěsu.
Elegance s faktorem vysokého komfortu Všichni, kdo se znají Carlsson vědí, že tento úpravce z Merzigu má dobrý smysl pro vnímání luxusu. Carlsson používá pouze nejkvalitnější součásti a materiály. Bez ohledu na to, zda jde o nejlepší kůži nappa, kombinace Alcantary a kůže, multimediální úpravy nebo doplňky z karbonu nebo dřeva, Carlsson přetváří a individualizuje každé GL v souladu s přáním zákazníka. Spokojenost zákazníka je tou nejvyšší prioritou. Nastupte si, mějte pocit jako doma řiďte – v podání Carlssona je každé GL po úpravě mobilní relaxační zónou. Foto: Carlsson
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.