Jste slavná nebo velmi bohatá osobnost nebo jenom máte problémy s mafií? Mercedes-Benz doplnil řadu S o speciálně upravený model Guard, který se Vám bude určitě hodit.
Nový Mercedes-Benz S Guard je pokračování téměř 80-ti leté tradice ve vývoji zvlášť chráněných vozidel. Poskytuje zvýšenou úroveň proti útokům a násilným hrozbám a jedná se o upravený S 600 s dvanáctiválcovým motorem a prodlouženým rozvorem. Vyvinutý byl v Sindelfingenu v Německu týmem zkušených odborníků. S 600 Guard nebyl vyroben cestou dodatečné montáže ochranných elementů do dveří, zádě nebo střechy již vyrobeného vozidla, tohle auto je od počátku výroby montováno jako speciálně chráněné. Tudíž již na výrobní lince jsou tyto ochranné komponenty implementovány do nového vozu, protože celá karoserie je již od počátku výroby zesílena a upravena pro ne zrovna lehké ochranné komponenty.
O pohon tohoto bezpečného cvalíka se stará dvanáctiválec biturbo, který dává 380 kW (517 koní). Tento výkon by měl stačit na bezpečnou a rychlou jízdu vozidla např. při ohrožení posádky. Navzdory vyšší hmotnosti by měly jízdní vlastnosti zůstat nedotčeny, také komfort posádky se proti standartní verzi S classe nezměnil. Posílen byl jak podvozek, tak i brzdy.
S 600 Guard nabízí nejvyšší stupeň ochrany B6/B7. Jeho "brnění" umí vzdorovat standartním palným zbraním, ručním granátům a dalším podobným trhavinám. Mezi samozřejmé ochranné prvky patří run-flat pneumatiky, nezávisle utěsněná palivová nádrž a systém hašení vozidla. Bližší podrobnosti o ochraně vozidla nejsou ze zřejmých důvodů k dispozici.
Přestože S 600 Guard nabízí nejvyšší stupeň ochrany, zvenčí není patrné s jakým vozem máte tu čest.
Foto: Mercedes-Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.