Jste slavná nebo velmi bohatá osobnost nebo jenom máte problémy s mafií? Mercedes-Benz doplnil řadu S o speciálně upravený model Guard, který se Vám bude určitě hodit.
Nový Mercedes-Benz S Guard je pokračování téměř 80-ti leté tradice ve vývoji zvlášť chráněných vozidel. Poskytuje zvýšenou úroveň proti útokům a násilným hrozbám a jedná se o upravený S 600 s dvanáctiválcovým motorem a prodlouženým rozvorem. Vyvinutý byl v Sindelfingenu v Německu týmem zkušených odborníků. S 600 Guard nebyl vyroben cestou dodatečné montáže ochranných elementů do dveří, zádě nebo střechy již vyrobeného vozidla, tohle auto je od počátku výroby montováno jako speciálně chráněné. Tudíž již na výrobní lince jsou tyto ochranné komponenty implementovány do nového vozu, protože celá karoserie je již od počátku výroby zesílena a upravena pro ne zrovna lehké ochranné komponenty.
O pohon tohoto bezpečného cvalíka se stará dvanáctiválec biturbo, který dává 380 kW (517 koní). Tento výkon by měl stačit na bezpečnou a rychlou jízdu vozidla např. při ohrožení posádky. Navzdory vyšší hmotnosti by měly jízdní vlastnosti zůstat nedotčeny, také komfort posádky se proti standartní verzi S classe nezměnil. Posílen byl jak podvozek, tak i brzdy.
S 600 Guard nabízí nejvyšší stupeň ochrany B6/B7. Jeho "brnění" umí vzdorovat standartním palným zbraním, ručním granátům a dalším podobným trhavinám. Mezi samozřejmé ochranné prvky patří run-flat pneumatiky, nezávisle utěsněná palivová nádrž a systém hašení vozidla. Bližší podrobnosti o ochraně vozidla nejsou ze zřejmých důvodů k dispozici.
Přestože S 600 Guard nabízí nejvyšší stupeň ochrany, zvenčí není patrné s jakým vozem máte tu čest.
Foto: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.