Jste slavná nebo velmi bohatá osobnost nebo jenom máte problémy s mafií? Mercedes-Benz doplnil řadu S o speciálně upravený model Guard, který se Vám bude určitě hodit.
Nový Mercedes-Benz S Guard je pokračování téměř 80-ti leté tradice ve vývoji zvlášť chráněných vozidel. Poskytuje zvýšenou úroveň proti útokům a násilným hrozbám a jedná se o upravený S 600 s dvanáctiválcovým motorem a prodlouženým rozvorem. Vyvinutý byl v Sindelfingenu v Německu týmem zkušených odborníků. S 600 Guard nebyl vyroben cestou dodatečné montáže ochranných elementů do dveří, zádě nebo střechy již vyrobeného vozidla, tohle auto je od počátku výroby montováno jako speciálně chráněné. Tudíž již na výrobní lince jsou tyto ochranné komponenty implementovány do nového vozu, protože celá karoserie je již od počátku výroby zesílena a upravena pro ne zrovna lehké ochranné komponenty.
O pohon tohoto bezpečného cvalíka se stará dvanáctiválec biturbo, který dává 380 kW (517 koní). Tento výkon by měl stačit na bezpečnou a rychlou jízdu vozidla např. při ohrožení posádky. Navzdory vyšší hmotnosti by měly jízdní vlastnosti zůstat nedotčeny, také komfort posádky se proti standartní verzi S classe nezměnil. Posílen byl jak podvozek, tak i brzdy.
S 600 Guard nabízí nejvyšší stupeň ochrany B6/B7. Jeho "brnění" umí vzdorovat standartním palným zbraním, ručním granátům a dalším podobným trhavinám. Mezi samozřejmé ochranné prvky patří run-flat pneumatiky, nezávisle utěsněná palivová nádrž a systém hašení vozidla. Bližší podrobnosti o ochraně vozidla nejsou ze zřejmých důvodů k dispozici.
Přestože S 600 Guard nabízí nejvyšší stupeň ochrany, zvenčí není patrné s jakým vozem máte tu čest.
Foto: Mercedes-Benz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?