Nissan 350Z GT-S Concept 2006

Jan Fiala, 16. října 2006, 15:27 Google+

Malý tým vývojářů Nissanu ve svém volném čase upravil model 350Z do tuningové podoby ‘víkendového speciálu’.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
350Z GT-S

350Z GT-S | foto: Nissan

Sdílejte článek

Výsledek nazvali GT-S; toto přeplňované kupé je výkonově vylepšenou verzí známého ‘Z-ka’ a má působit na nadšené vlastníky 350Z, kteří chtějí ještě více.

První představení tohoto konceptu bylo na Goodwoodském „Festivalu rychlosti“ (7.-9. července) a GT-S byl spolu s dalšími exotickými vozy k vidění v Supercar Paddocku; zůčastnil se však také známého závodu do vrchu.

Bylo to již počtvrté v řadě, kdy se festivalu zúčastnil model Nissan 350Z, a každoročně je k vidění vůz ve výkonnější specifikaci. Ačkoliv GT-S je vybaven výkonnějším motorem a podstatně přepracovaným šasi, nejde o čistě sportovní vůz a tvrdým podvozkem a výkonem dostupným jen v špičkovém spektru otáček.

Autoři tvrdí, že GT-S byl navržen jako sportovní vůz pro běžnou produkci, nikoliv pouze jako ozdoba na výstavu. Výrobci tvrdí: "Chtěli jsme sestrojit vůz, který bude použitelný jak na každodenní dojíždění do práce, tak na víkendové radovánky“.

Hlavní změny, které dělají z běžného modelu 350Z koncept GT-S, jsou na motoru a šasi. Použitím přeplňování od švýcarského výrobce Novidem bylo dosaženo zvýšení výkonu o více něz 25 procent z původních 300 koní  na 382 koní; točivý moment pak vzrostl z 353 Nm na 425Nm.

Očekávané zrychlení z 0-100km/h by mělo být o sekundu rychlejší než (5.8 sekundy u standardního 350Z) zrychlení z 0-160km/h by mělo být kratší dokonce o 2,5 sekundy. A také zvuk je vylepšen díky elektronicky řízenému by-pass ventilu, který obohacuje zvuk výfuku při předem nastavených otáčkách motoru.

Vývojáři nezapomněli ani na úpravy zavěšení. Z úzké spolupráce se specialisty z Bilsteinu se změny zaměřují na optimalizací jízdích výkonů jak po stránce ovladatelnosti, tak jízdního komfortu obzvláště na silnicích  nižší kvality. Úpravy doplňují také širší kola a pneumatiky.

Tuningový body/aerodynamický kit od německé firmy Strosek byl navržen za použití aerodynamického tunelu a černému GT-S dodává nejen charakteristický vzhled, ale zvyšuje také aerodynamický výkon modelu 350Z tím, že zvyšuje aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu za vyšších rychlostí jak na přední, tak na zadní nápravě.

Nechme promluvit opět vývojáře: "Mohli jsme vyprodukovat „kostitřas“ s obrovským výkonem a minimálními pohyby podvozku. Ačkoliv bychom tak získali úchvatný závodní vůz, bylo by takřka nemožné jej pak používat na běžných silnicích. Proto jsme se snažili navrhnout GT-S tak, aby oproti 350Z poskytoval více všeho … výkonu, ovladatelnosti, vzhledu, komfortu i radosti.

Měli jsme na paměti také marketingový potenciál projektu a proto jsme všechna vylepšení navrhovali v rámci jakýchsi ‘balíčků’ – motorový balíček, balíček úprav podvozku, aerodynamický balíček a tak dále – a přitom jsme přihlíželi také k ceně jednotlivých úprav. "

Stane se koncept GT-S jen demonstrací schopností skupiny nadšenců? Nissan oficálně nevydává žádné komentáře, ale nejmenované zdroje poukazují na skutečnost, že představení konceptu na festivalu rychlosti v Goodwoodu je známkou toho, že společnost Nissan věnuje konceptu GT-S vážnou pozornost.

Fakta:
  • Následovník 350Z

  • GT-S concept byl návrháři Nissan brát jako cvičení

  • Přeplňování zvýšilo výkon na více než 380PS

  • Upravený zvuk výfuku zvyšuje poslechový požitek

  • Upravené zavěšení pro zlepšení ovladatelnosti vozu

  • Body kit a aerodynamická vylepšení zvyšují přítlačnou sílu

  • Oficiálně stále ‘nedokončeno’…


Foto: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Nissan 350Z GT-S Concept 2006

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R8

Nové Audi Forum bylo otevřeno v New Yorku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud