Malý tým vývojářů Nissanu ve svém volném čase upravil model 350Z do tuningové podoby ‘víkendového speciálu’.
Výsledek nazvali GT-S; toto přeplňované kupé je výkonově vylepšenou verzí známého ‘Z-ka’ a má působit na nadšené vlastníky 350Z, kteří chtějí ještě více.
První představení tohoto konceptu bylo na Goodwoodském „Festivalu rychlosti“ (7.-9. července) a GT-S byl spolu s dalšími exotickými vozy k vidění v Supercar Paddocku; zůčastnil se však také známého závodu do vrchu. Bylo to již počtvrté v řadě, kdy se festivalu zúčastnil model Nissan 350Z, a každoročně je k vidění vůz ve výkonnější specifikaci. Ačkoliv GT-S je vybaven výkonnějším motorem a podstatně přepracovaným šasi, nejde o čistě sportovní vůz a tvrdým podvozkem a výkonem dostupným jen v špičkovém spektru otáček. Autoři tvrdí, že GT-S byl navržen jako sportovní vůz pro běžnou produkci, nikoliv pouze jako ozdoba na výstavu. Výrobci tvrdí: "Chtěli jsme sestrojit vůz, který bude použitelný jak na každodenní dojíždění do práce, tak na víkendové radovánky“.
Hlavní změny, které dělají z běžného modelu 350Z koncept GT-S, jsou na motoru a šasi. Použitím přeplňování od švýcarského výrobce Novidem bylo dosaženo zvýšení výkonu o více něz 25 procent z původních 300 koní na 382 koní; točivý moment pak vzrostl z 353 Nm na 425Nm.
Očekávané zrychlení z 0-100km/h by mělo být o sekundu rychlejší než (5.8 sekundy u standardního 350Z) zrychlení z 0-160km/h by mělo být kratší dokonce o 2,5 sekundy. A také zvuk je vylepšen díky elektronicky řízenému by-pass ventilu, který obohacuje zvuk výfuku při předem nastavených otáčkách motoru.
Vývojáři nezapomněli ani na úpravy zavěšení. Z úzké spolupráce se specialisty z Bilsteinu se změny zaměřují na optimalizací jízdích výkonů jak po stránce ovladatelnosti, tak jízdního komfortu obzvláště na silnicích nižší kvality. Úpravy doplňují také širší kola a pneumatiky.
Tuningový body/aerodynamický kit od německé firmy Strosek byl navržen za použití aerodynamického tunelu a černému GT-S dodává nejen charakteristický vzhled, ale zvyšuje také aerodynamický výkon modelu 350Z tím, že zvyšuje aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu za vyšších rychlostí jak na přední, tak na zadní nápravě. Nechme promluvit opět vývojáře: "Mohli jsme vyprodukovat „kostitřas“ s obrovským výkonem a minimálními pohyby podvozku. Ačkoliv bychom tak získali úchvatný závodní vůz, bylo by takřka nemožné jej pak používat na běžných silnicích. Proto jsme se snažili navrhnout GT-S tak, aby oproti 350Z poskytoval více všeho … výkonu, ovladatelnosti, vzhledu, komfortu i radosti. Měli jsme na paměti také marketingový potenciál projektu a proto jsme všechna vylepšení navrhovali v rámci jakýchsi ‘balíčků’ – motorový balíček, balíček úprav podvozku, aerodynamický balíček a tak dále – a přitom jsme přihlíželi také k ceně jednotlivých úprav. "
Stane se koncept GT-S jen demonstrací schopností skupiny nadšenců? Nissan oficálně nevydává žádné komentáře, ale nejmenované zdroje poukazují na skutečnost, že představení konceptu na festivalu rychlosti v Goodwoodu je známkou toho, že společnost Nissan věnuje konceptu GT-S vážnou pozornost. Fakta:
Následovník 350Z
GT-S concept byl návrháři Nissan brát jako cvičení
Přeplňování zvýšilo výkon na více než 380PS
Upravený zvuk výfuku zvyšuje poslechový požitek
Upravené zavěšení pro zlepšení ovladatelnosti vozu
Body kit a aerodynamická vylepšení zvyšují přítlačnou sílu
Oficiálně stále ‘nedokončeno’…
Foto: NissanModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.