Malý tým vývojářů Nissanu ve svém volném čase upravil model 350Z do tuningové podoby ‘víkendového speciálu’.
Výsledek nazvali GT-S; toto přeplňované kupé je výkonově vylepšenou verzí známého ‘Z-ka’ a má působit na nadšené vlastníky 350Z, kteří chtějí ještě více.
První představení tohoto konceptu bylo na Goodwoodském „Festivalu rychlosti“ (7.-9. července) a GT-S byl spolu s dalšími exotickými vozy k vidění v Supercar Paddocku; zůčastnil se však také známého závodu do vrchu. Bylo to již počtvrté v řadě, kdy se festivalu zúčastnil model Nissan 350Z, a každoročně je k vidění vůz ve výkonnější specifikaci. Ačkoliv GT-S je vybaven výkonnějším motorem a podstatně přepracovaným šasi, nejde o čistě sportovní vůz a tvrdým podvozkem a výkonem dostupným jen v špičkovém spektru otáček. Autoři tvrdí, že GT-S byl navržen jako sportovní vůz pro běžnou produkci, nikoliv pouze jako ozdoba na výstavu. Výrobci tvrdí: "Chtěli jsme sestrojit vůz, který bude použitelný jak na každodenní dojíždění do práce, tak na víkendové radovánky“.
Hlavní změny, které dělají z běžného modelu 350Z koncept GT-S, jsou na motoru a šasi. Použitím přeplňování od švýcarského výrobce Novidem bylo dosaženo zvýšení výkonu o více něz 25 procent z původních 300 koní na 382 koní; točivý moment pak vzrostl z 353 Nm na 425Nm.
Očekávané zrychlení z 0-100km/h by mělo být o sekundu rychlejší než (5.8 sekundy u standardního 350Z) zrychlení z 0-160km/h by mělo být kratší dokonce o 2,5 sekundy. A také zvuk je vylepšen díky elektronicky řízenému by-pass ventilu, který obohacuje zvuk výfuku při předem nastavených otáčkách motoru.
Vývojáři nezapomněli ani na úpravy zavěšení. Z úzké spolupráce se specialisty z Bilsteinu se změny zaměřují na optimalizací jízdích výkonů jak po stránce ovladatelnosti, tak jízdního komfortu obzvláště na silnicích nižší kvality. Úpravy doplňují také širší kola a pneumatiky.
Tuningový body/aerodynamický kit od německé firmy Strosek byl navržen za použití aerodynamického tunelu a černému GT-S dodává nejen charakteristický vzhled, ale zvyšuje také aerodynamický výkon modelu 350Z tím, že zvyšuje aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu za vyšších rychlostí jak na přední, tak na zadní nápravě. Nechme promluvit opět vývojáře: "Mohli jsme vyprodukovat „kostitřas“ s obrovským výkonem a minimálními pohyby podvozku. Ačkoliv bychom tak získali úchvatný závodní vůz, bylo by takřka nemožné jej pak používat na běžných silnicích. Proto jsme se snažili navrhnout GT-S tak, aby oproti 350Z poskytoval více všeho … výkonu, ovladatelnosti, vzhledu, komfortu i radosti. Měli jsme na paměti také marketingový potenciál projektu a proto jsme všechna vylepšení navrhovali v rámci jakýchsi ‘balíčků’ – motorový balíček, balíček úprav podvozku, aerodynamický balíček a tak dále – a přitom jsme přihlíželi také k ceně jednotlivých úprav. "
Stane se koncept GT-S jen demonstrací schopností skupiny nadšenců? Nissan oficálně nevydává žádné komentáře, ale nejmenované zdroje poukazují na skutečnost, že představení konceptu na festivalu rychlosti v Goodwoodu je známkou toho, že společnost Nissan věnuje konceptu GT-S vážnou pozornost. Fakta:
Následovník 350Z
GT-S concept byl návrháři Nissan brát jako cvičení
Přeplňování zvýšilo výkon na více než 380PS
Upravený zvuk výfuku zvyšuje poslechový požitek
Upravené zavěšení pro zlepšení ovladatelnosti vozu
Body kit a aerodynamická vylepšení zvyšují přítlačnou sílu
Oficiálně stále ‘nedokončeno’…
Foto: NissanKaždé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?