Malý tým vývojářů Nissanu ve svém volném čase upravil model 350Z do tuningové podoby ‘víkendového speciálu’.
Výsledek nazvali GT-S; toto přeplňované kupé je výkonově vylepšenou verzí známého ‘Z-ka’ a má působit na nadšené vlastníky 350Z, kteří chtějí ještě více.
První představení tohoto konceptu bylo na Goodwoodském „Festivalu rychlosti“ (7.-9. července) a GT-S byl spolu s dalšími exotickými vozy k vidění v Supercar Paddocku; zůčastnil se však také známého závodu do vrchu. Bylo to již počtvrté v řadě, kdy se festivalu zúčastnil model Nissan 350Z, a každoročně je k vidění vůz ve výkonnější specifikaci. Ačkoliv GT-S je vybaven výkonnějším motorem a podstatně přepracovaným šasi, nejde o čistě sportovní vůz a tvrdým podvozkem a výkonem dostupným jen v špičkovém spektru otáček. Autoři tvrdí, že GT-S byl navržen jako sportovní vůz pro běžnou produkci, nikoliv pouze jako ozdoba na výstavu. Výrobci tvrdí: "Chtěli jsme sestrojit vůz, který bude použitelný jak na každodenní dojíždění do práce, tak na víkendové radovánky“.
Hlavní změny, které dělají z běžného modelu 350Z koncept GT-S, jsou na motoru a šasi. Použitím přeplňování od švýcarského výrobce Novidem bylo dosaženo zvýšení výkonu o více něz 25 procent z původních 300 koní na 382 koní; točivý moment pak vzrostl z 353 Nm na 425Nm.
Očekávané zrychlení z 0-100km/h by mělo být o sekundu rychlejší než (5.8 sekundy u standardního 350Z) zrychlení z 0-160km/h by mělo být kratší dokonce o 2,5 sekundy. A také zvuk je vylepšen díky elektronicky řízenému by-pass ventilu, který obohacuje zvuk výfuku při předem nastavených otáčkách motoru.
Vývojáři nezapomněli ani na úpravy zavěšení. Z úzké spolupráce se specialisty z Bilsteinu se změny zaměřují na optimalizací jízdích výkonů jak po stránce ovladatelnosti, tak jízdního komfortu obzvláště na silnicích nižší kvality. Úpravy doplňují také širší kola a pneumatiky.
Tuningový body/aerodynamický kit od německé firmy Strosek byl navržen za použití aerodynamického tunelu a černému GT-S dodává nejen charakteristický vzhled, ale zvyšuje také aerodynamický výkon modelu 350Z tím, že zvyšuje aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu za vyšších rychlostí jak na přední, tak na zadní nápravě. Nechme promluvit opět vývojáře: "Mohli jsme vyprodukovat „kostitřas“ s obrovským výkonem a minimálními pohyby podvozku. Ačkoliv bychom tak získali úchvatný závodní vůz, bylo by takřka nemožné jej pak používat na běžných silnicích. Proto jsme se snažili navrhnout GT-S tak, aby oproti 350Z poskytoval více všeho … výkonu, ovladatelnosti, vzhledu, komfortu i radosti. Měli jsme na paměti také marketingový potenciál projektu a proto jsme všechna vylepšení navrhovali v rámci jakýchsi ‘balíčků’ – motorový balíček, balíček úprav podvozku, aerodynamický balíček a tak dále – a přitom jsme přihlíželi také k ceně jednotlivých úprav. "
Stane se koncept GT-S jen demonstrací schopností skupiny nadšenců? Nissan oficálně nevydává žádné komentáře, ale nejmenované zdroje poukazují na skutečnost, že představení konceptu na festivalu rychlosti v Goodwoodu je známkou toho, že společnost Nissan věnuje konceptu GT-S vážnou pozornost. Fakta:
Následovník 350Z
GT-S concept byl návrháři Nissan brát jako cvičení
Přeplňování zvýšilo výkon na více než 380PS
Upravený zvuk výfuku zvyšuje poslechový požitek
Upravené zavěšení pro zlepšení ovladatelnosti vozu
Body kit a aerodynamická vylepšení zvyšují přítlačnou sílu
Oficiálně stále ‘nedokončeno’…
Foto: NissanMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.