Koncept Gumpert Apollo

Jan Fiala, 16. října 2006, 23:56 Google+

"Vždy bylo mým snem mít auto, které má tolik přítlačné síly, takovou aerodynamickou účinnost, že můžete jet ve vysokých rychlostech po stropě tunelu – a tohle auto to umí.” (Roland Gumpert)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Apollo

Apollo | foto: GUMPERT Sportwagenmanufaktur GmbH

Sdílejte článek

Inženýři vedou nekonečný boj o to, přiblížit techniku se co nejvíce k hranici toho, co je technicky možné. Výsledkem jsou technické drahokamy, které přibližují lidstvo o další krůček ke vzrušující rychlosti a snům o řízení a létání.

Bojujeme o to, abychom splnili sny našich zákazníků o výkonném, exkluzivním a unikátním sportovním autě – vozu, který poskytuje dechberoucí zážitek z řízení a má také potenciál vítězit na závodních tratích celého světa.

Koncept
Apollo je perfektní syntézou silničního auta a závodního speciálu. Evokuje vášeň a požitek z řízení nade všechna očekávání: 650 koní, maximální rychlost 360 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pohé 3 sekundy; museli byste hledat hodně dlouho, než byste Apollu našli rovnocenného soupeře. Kompletní balíček je k dispozici s nejpříznivějším poměrem cena/výkon v této třídě exkluzivních vozů. Jde o čistokrevný vysoce výkonný sportovní vůz se závodnickými možnostmi, avšak je ho také možno používat na normálních silnicích, čímž Apollo vytváří nové standardy.

Design
Výzvou bylo vyvinout výjimečný design, kombinující extrémní aerodynamické požadavky supersportovního vozu zaměřeného na výkon a estetický tvar spojovanýs exkluzivními vozy. Chtěli jsme získat perfecktní syntézu tvaru a funkčnosti, zcela bez kompromisů. S Apollem jsme toho dosáhli: jeho silueta, která byla mnohokrát optimalizována v závislosti na výsledcích testů v aerodynamickém tunelu, odráží jeho nadprůměrné výkonové schopnosti. Ve svém profilu je dynamický vzhled Apolla dále vylepšen jeho rozměry (4.46 m délky, takřka 2 m šířky a 1.24 m výšky) a jeho proudnicovými, dlouhými a širokými linkami boků. Umístění motoru uprostřed je zvýrazněno kokpitem, který je posunut směrem do přední části vozu, a dlouhým rozvorem; oba faktory zajišťují optimální jízdní kvality. Masivní vstupy a výdechy vzduchu v přední části Apolla a na bocích před a za dveřmi nenechávají nikoho na pochybách o jeho schopnostech. Zásobují dostatkem chladného vzduchu dvě turbodmychadla a chladí vysoce výkonný brzdový systém. Dostatek vzduchu zajišťuje, že si vozidlo udrží ideální výkon i při závodním zatížení. Sání vzduchu pro motor je reminiscencí na vozidla Formule 1 a podtrhuje závodní charakter Apolla. Otvory v zádi vozu umožňují zvědavým divákům spatřit agregát i šasi. Vzrušující tvar zadní části je rozdělen na sekce a vyjadřuje dominanci. Plynule přechází do difuzéru – viditelného zdůraznění uhlíkového skeletu – který ve spojení s předním difuzérem a obtokovými kanály dosahuje výjimečně vysoké přítlačné síly. Apollo je vzrušující, překvapující vizí a zanechává trvalý dojem v každém, kdo ho spatří:

Symbolizuje neobyčejnou dynamiku a sportovní schopnosti. Odráží nadprůměrné výkonové schopnosti ve spojení s časově neohraničenou elegancí a i v klidu dává jasné poselství: forma může být dána pouze funkčností a cílem je dosáhnout jízdní dynamiky.

Podvozek
Podvozek Apolla byl vyvinut tak, aby ideálně doplňoval chytře řešenou aerodynamiku karoserie, zajišťující neobyčejnou jízdní dynamiku. Apollo poskytuje řidiči i spolujezdci výjimečně vysokou úroveň komfortu bez ohledu na to, že byl stvořen s přísným zaměřením na výkonnost. Vyžaduje plné řidičovo soustředění, ale nezmáhá jej díky své ultra precizní a předvídatelné jízdní charakteristice za nejvyšších rychlostí.

Ideální váhové rozložení 42% ku  58% mezi přední a zadní nápravou to dokresluje: Při akceleraci je k dispozici optimální trakce i stabilita, a totéž platí i pro brždění včetně kritických situací.

Šasi
Tajemstvím Apolla je inovativní konstrukční koncepce, která oproti konvenčním konstrukcím karoserií aut, vytváří perfektní symbiózu optimální bezpečnosti a maximálního  výkonu s minimální váhou.

Poprvé u vozidla, určeného pro provoz na běžných silnicích, zahrnuje designový koncept Apolla konstrukce používané u závodních speciálů: základ - a symbolická páteř Apolla – se skládá z kostry z trubek kruhového profilu vyrobených z nejkvalitnější a nejstabilnější chrom-molybdenové oceli vyztužené monokokem z uhlíkových vláken. Konstrukce je tak efektivní, odolná proti zkrutu a nepružná a má tak prvotřídní odolnost proti nárazu, že již byla homologizována pro použití v mnoha závodních sériích jak německou Asociací Motor Sportu (DMSB), tak francouzskou federací Fédération Française du Sport Automobile (FFSA). Uspokojuje ty nejvyšší nároky na odolnost proti čelním i bočním nárazům v motorsportu a samozřejmě všechny požadavky kladené německými předpisy pro provoz na pozemních komunikacích (StVZO). Aby byla dále zvýšena pasivní bezpečnost,do přední části Apolla byl integrován bezpečnostní rám podobně jako je tomu u vozů Formule 1. Apollo plní závodní bezpečnostní standardy i na běžných silnicích.

Interiér
Nízká hmotnosti byla nejvyšší prioritou a bylo jí dosaženo pouze použitím nejmodernějších materiálů. Například monokok i integrovaný panel přístrojů jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Všechny součásti z uhlíkových vláken přímo odrážejí exkluzivitu karbonu a tvoří elegantní jednotu s bezpečnostním monokokem. Také sedačky jsou integrovány do monokoku – ačkoliv sedačky v běžném smyslu jsou v případě Apolla nesprávným pojmem. Pozice sedadla je pro každého zákazníka individuálně nastavena  pomocí výplní, čalounění, stavitelnými pedály a sloupkem řízení. Apollo je sportovním vozem šitým na míru a ve shodě s tímto principem si zákazník může zvolit takový interiér, který uspokojí jeho požadavky, ať již žádá čistý výkon či něco luxusnějšího. Pro ty, kdo preferují verzi orientovanou na výkon, někdy méně znamená více, protože více komfortu znamená vyšší výhu a ta vede k nepatrně nižším výkonům. Ti, kdo hledají o něco více komfortu, možná dají přednost nejkvalitnějším koženým sedačkám a celokoženému panelu přístrojů včetně uprostřed umístěného nepřehlédnutelného otáčkoměru. Klimatizace zajišťuje při řízení vhodnou teplotu interiéru. Nejmodernější navigační systém s DVD-přehrávačem a sound systémem vám pak pomůže dostat se z bodu A do bodu B maximálně pohodlně. Zpětná kamera integrovaná do systému pak řidiči pomáhá při couvání, nebo jen ukazuje, jak rychle předjížděná vozidla mizí z dohledu.

Motor
Působivá síla vysoce výkonného osmiválcového motoru je založena prověřených motorech AUDI V8. Tento motor je ve standardní konfiguraci optimalizován pro použití na závodních tratích i v silničních vozech, je dopován dvěma turbodmychadly a dává výkon 650 koní. Má hmotnost pouhých 195 kg, a má hlavní zásluhu na tom, že Apollo má tak příznivou hmotnost a tak fascinující dynamické vlastnosti.

Blok motoru svírá úhel 90°, což u vidlicových osmiválcových motorů klasické uspořádání . Zdvih je 93 mm, což dává spolu s vrtáním 84,5 mm objem motoru 4,163 cm3. Kovaná kliková hřídel s nízkou setrvačností je navržena s maximální torzní odolností. Pomocí dvou výfukových turbodmychadel jsou spalovací prostory přeplňovány vzduchem, který byl předtím ochlazen  na ideální teplotu ve dvou rozměrných mezichladičích stlačeného vzduchu. Práce kovaných pístů a klikové hřídele je doplňována speciálními ventily; vysoká stabilita těchto speciálních ventilů ve spojení s jejich nízkou hmotností v rychlostech až 7.400 otáček/min zajišťují hladký chod a zajišťují, že motor zůstává stabilním.

Plně synchronizovaná šestistupňová sekvenční převodovka, která obsahuje know-how z Formule 1, zajišťuje účinný přenos energie dodávané motorem. Krátké dráhy řadicí páky dovolují bleskové změny převodových stupňů. Umístění převodovky je v podélném směru, což zajišťuje, že těžiště je velmi nízko a váhové rozložení je optimální. Charakteristický zvuk dvojitého výfukového systémy Apolla s třícestnými katalyzátory to dokresluje - Apollo je čistokrevný sportovní vůz s neporazitelným výkonem, jak o tom svědčí následující data: Maximální výkon 478 kW (641 koní) při  6,000 otáčkách za minutu, maximální rychlost až 360 km/h v závislosti na zvoleném aerodynamickém balíčku a maximální točivý moment 850 Nm při 4,500 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty, v kombinaci s podvozkem, zajišťují jízdní zážitky nejvyššího stupně. Jako kometa Apollo katapultuje řidiče z 0 na 100 km/h za tři sekundy a potřebuje pohých 8.9 sekundy ke zrychlení z 0 na 200 km/h. Pro znalce, kteří nespojují nezbytně požitek z řízení s maximálním výkonem motoru a ohromným zrychlením, je motor perfektně použitelný ke každodennímu ježdění nižšími rychlostmi.

Specifikace vozu:

Cena 

 

198,000

Ve výrobě 

 

--

Motor 

4.2 liter Audi V8

Hmotnost 

Pod 1100 kg

Přeplňování 

Turbodmychadla s mezichladiči stlačeného vzduchu

Max. točivý moment 

867 Nm při 4500 otáčkách za minutu

Výkon 

650 koní při 6000 otáčkách za minutu

Výkonový poměr 

pod 1,68 kg/koně

Litrový výkon 

156 koní/litr

0-200 km/h 

8.9 sekundy

0-100 km/h 

3 s

Maximální rychlost

360 km/h


Foto: GUMPERT

Vytisknout

Diskuze: Koncept Gumpert Apollo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Technika: DSG převodovka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  3. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud