Máte opravdu velké auto? Když budete skladovat energii z brzdění, můžete ušetřit peníze za pohonné hmoty.
Myšlenka skladovat energii v hydraulickém akumulátoru pochází už z devatenáctého století. Teď však byla technologie vylepšena natolik, že velké autobusy, náklaďáky a stavební stroje díky ní mohou ušetřit za palivo.
Australská společnost Permo-Drive vyvinula regenerační řídící systém (Regenerative Drive System, RDS). Velmi zjednodušeně řečeno: když vozidlo brzdí, palivo putuje do hydraulického akumulátoru, kde se pak pomocí dusíku udržuje tlak. Jak vozidlo zrychluje, palivo směruje přes pumpu motoru do hnacího ústrojí. Výkon motoru je upraven tak, aby se takto ušetřilo až 35% paliva. Automobily s tímto systémem navíc produkují menší množství emisí, jejich brzdy mají delší životnost a vůz lépe zrychluje.
Podle anglického magazínu Eureka jsou hybridní hydraulické systémy lehčí než elektrické hybridní systémy, a také jsou prý levnější. Navíc zanechávají méně stop na životním prostředí. Nyní nové technologie údajně testuje americká armáda na velkých automobilech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.