Máte opravdu velké auto? Když budete skladovat energii z brzdění, můžete ušetřit peníze za pohonné hmoty.
Myšlenka skladovat energii v hydraulickém akumulátoru pochází už z devatenáctého století. Teď však byla technologie vylepšena natolik, že velké autobusy, náklaďáky a stavební stroje díky ní mohou ušetřit za palivo.
Australská společnost Permo-Drive vyvinula regenerační řídící systém (Regenerative Drive System, RDS). Velmi zjednodušeně řečeno: když vozidlo brzdí, palivo putuje do hydraulického akumulátoru, kde se pak pomocí dusíku udržuje tlak. Jak vozidlo zrychluje, palivo směruje přes pumpu motoru do hnacího ústrojí. Výkon motoru je upraven tak, aby se takto ušetřilo až 35% paliva. Automobily s tímto systémem navíc produkují menší množství emisí, jejich brzdy mají delší životnost a vůz lépe zrychluje.
Podle anglického magazínu Eureka jsou hybridní hydraulické systémy lehčí než elektrické hybridní systémy, a také jsou prý levnější. Navíc zanechávají méně stop na životním prostředí. Nyní nové technologie údajně testuje americká armáda na velkých automobilech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.