Myšlenka skladovat energii v hydraulickém akumulátoru pochází už z devatenáctého století. Teď však byla technologie vylepšena natolik, že velké autobusy, náklaďáky a stavební stroje díky ní mohou ušetřit za palivo.
Australská společnost Permo-Drive vyvinula regenerační řídící systém (Regenerative Drive System, RDS). Velmi zjednodušeně řečeno: když vozidlo brzdí, palivo putuje do hydraulického akumulátoru, kde se pak pomocí dusíku udržuje tlak. Jak vozidlo zrychluje, palivo směruje přes pumpu motoru do hnacího ústrojí. Výkon motoru je upraven tak, aby se takto ušetřilo až 35% paliva. Automobily s tímto systémem navíc produkují menší množství emisí, jejich brzdy mají delší životnost a vůz lépe zrychluje.
Podle anglického magazínu Eureka jsou hybridní hydraulické systémy lehčí než elektrické hybridní systémy, a také jsou prý levnější. Navíc zanechávají méně stop na životním prostředí. Nyní nové technologie údajně testuje americká armáda na velkých automobilech.