Audi Q7 TDI v podání německého tunera B&B (www.bb-automobiltechnik.de) získal především na dynamice.
Motor V6 3.0 TDI lze upravit na dvě výkonnostní úrovně. Lehčí úprava dává výkon 275 koní a točivý moment 550Nm, zatímco vyšší úroveň úpravy dosahuje působivého výkonu 300 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 600Nm. Tyto parametry zajišťují těžkému SUV s motorem 3.0 TDI zrychlení z klidu na 100 km/h pod 8 sekund. Maximální rychlost tohoto ušlechtilého off-roadu od Audi je pak zvýšena na 230km/h.
Již brzy bude k dispozici model Audi Q7 také s motorem V8 4.2 TDI. V podání B&B budou opět k dispozici dvě úrovně úprav výkonových parametrů. „Slabší“ bude mít výkon 360koní/760Nm a výkonnější pak 385koní/800Nm. Od tohoto modelu pak lze očekávat jízdní výkony na úrovni sportovních vozů.
Ke stabilizaci Audi Q7 po zvýšení výkonu a maximální rychlosti jak při dálničním provozu, tak na klikatých silnicích, B&B snížilo světlou výšku originálního vzduchového tlumení vozu v závislosti na volbě řidiče až o max. 50mm. V kombinaci s exkluzivními koly B&B o průměru 20", 22" či 23" a možné šíři pneumatik až 315/25-23 jsou tak významně sníženy náklony v zatáčkách, které jsou tak na samém vrcholu ve srovnání s obdobnými vozy této třídy.
K uspokojení zvýšených nároků na aerodynamickou výkonnost za vyšších rychlostí je k dispozici také aerodynamický balíček, obsahující 16 různých prvků. Tento balíček pak propůjčuje sportovnímu SUV Audi Q7 skvostný vzhled. Foto: B&B
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.