Audi Q7 TDI v podání německého tunera B&B (www.bb-automobiltechnik.de) získal především na dynamice.
Motor V6 3.0 TDI lze upravit na dvě výkonnostní úrovně. Lehčí úprava dává výkon 275 koní a točivý moment 550Nm, zatímco vyšší úroveň úpravy dosahuje působivého výkonu 300 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 600Nm. Tyto parametry zajišťují těžkému SUV s motorem 3.0 TDI zrychlení z klidu na 100 km/h pod 8 sekund. Maximální rychlost tohoto ušlechtilého off-roadu od Audi je pak zvýšena na 230km/h.
Již brzy bude k dispozici model Audi Q7 také s motorem V8 4.2 TDI. V podání B&B budou opět k dispozici dvě úrovně úprav výkonových parametrů. „Slabší“ bude mít výkon 360koní/760Nm a výkonnější pak 385koní/800Nm. Od tohoto modelu pak lze očekávat jízdní výkony na úrovni sportovních vozů.
Ke stabilizaci Audi Q7 po zvýšení výkonu a maximální rychlosti jak při dálničním provozu, tak na klikatých silnicích, B&B snížilo světlou výšku originálního vzduchového tlumení vozu v závislosti na volbě řidiče až o max. 50mm. V kombinaci s exkluzivními koly B&B o průměru 20", 22" či 23" a možné šíři pneumatik až 315/25-23 jsou tak významně sníženy náklony v zatáčkách, které jsou tak na samém vrcholu ve srovnání s obdobnými vozy této třídy.
K uspokojení zvýšených nároků na aerodynamickou výkonnost za vyšších rychlostí je k dispozici také aerodynamický balíček, obsahující 16 různých prvků. Tento balíček pak propůjčuje sportovnímu SUV Audi Q7 skvostný vzhled. Foto: B&B
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.