Audi Q7 TDI v podání německého tunera B&B (www.bb-automobiltechnik.de) získal především na dynamice.
Motor V6 3.0 TDI lze upravit na dvě výkonnostní úrovně. Lehčí úprava dává výkon 275 koní a točivý moment 550Nm, zatímco vyšší úroveň úpravy dosahuje působivého výkonu 300 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 600Nm. Tyto parametry zajišťují těžkému SUV s motorem 3.0 TDI zrychlení z klidu na 100 km/h pod 8 sekund. Maximální rychlost tohoto ušlechtilého off-roadu od Audi je pak zvýšena na 230km/h.
Již brzy bude k dispozici model Audi Q7 také s motorem V8 4.2 TDI. V podání B&B budou opět k dispozici dvě úrovně úprav výkonových parametrů. „Slabší“ bude mít výkon 360koní/760Nm a výkonnější pak 385koní/800Nm. Od tohoto modelu pak lze očekávat jízdní výkony na úrovni sportovních vozů.
Ke stabilizaci Audi Q7 po zvýšení výkonu a maximální rychlosti jak při dálničním provozu, tak na klikatých silnicích, B&B snížilo světlou výšku originálního vzduchového tlumení vozu v závislosti na volbě řidiče až o max. 50mm. V kombinaci s exkluzivními koly B&B o průměru 20", 22" či 23" a možné šíři pneumatik až 315/25-23 jsou tak významně sníženy náklony v zatáčkách, které jsou tak na samém vrcholu ve srovnání s obdobnými vozy této třídy.
K uspokojení zvýšených nároků na aerodynamickou výkonnost za vyšších rychlostí je k dispozici také aerodynamický balíček, obsahující 16 různých prvků. Tento balíček pak propůjčuje sportovnímu SUV Audi Q7 skvostný vzhled. Foto: B&B
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.