Soutěže o titul Automobil roku 2007 se zúčastnilo 41 kandidátů, mezi nimi i Volvo S80 a C30.
Osm z nich postoupilo do dalšího kola jako finalisté, přičemž jedním z nich je i nejnovější přírůstek v rodině Volvo – model C30. Vítěz bude oznámen 13. listopadu. Zde je seznam finalistů:
Citroën C4 Picasso Fiat Grande Punto Ford S-Max Honda Civic Opel/Vauxhall Corsa Peugeot 207 Škoda Roomster Volvo C30 Ocenění Automobil roku se uděluje již od roku 1064. Porotu tvoří 58 motoristických novinářů z 22 evropských zemí. Soutěže se mohou zúčastnit nové modely automobilů, které jsou v dané době na trhu v pěti nebo více zemích, a u kterých se předpokládá prodej nejméně 5 000 kusů za rok. Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.