Švédská továrna chce originálním způsobem snížit počet opilých řidičů.
V Saabu vyvinuli přístroj, kterému se přezdívá AlcoKey. Je to zařízení velikosti zhruba mobilního telefonu, které analyzuje dech a současně přenáší zjištěné informace systému ve voze, který na jejich základě rozhodne, zda jej smíte řídit či nikoli. Pokud neprojdete testem, auto prostě nenastartujete. Kromě analýzy dechu přístroj měří i jeho teplotu, pro případ, že byste svůj "klíč" chtěli oblamautit vzduchem z balónku nebo pumpičky, které si pohotově přinesete sebou.
Saab bude AlcoKey testovat v průběhu příštích šesti měsíců ve Švédsku na asi sto autech, testu se zúčastní taxislužby a různé firmy, které používají více vozů. Po tomto ověření se začne AlcoKey nabízet pravděpodobně pro sedany 9-5 a 9-3 za zhruba tři tisíce švédských korun (což je přibližně jedenáct tisíc korun českých).
Systém už byl do konečného stádia vyvinut před dvěma lety, poslední měsíce však vývojáři strávili zmenšováním přístroje na použitelnou velikost a řešením výdrže baterie. Ta by měla podle Saabu pracovat 12 měsíců, pokud se přístroj bude používat pětkrát denně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.