Švédská továrna chce originálním způsobem snížit počet opilých řidičů.
V Saabu vyvinuli přístroj, kterému se přezdívá AlcoKey. Je to zařízení velikosti zhruba mobilního telefonu, které analyzuje dech a současně přenáší zjištěné informace systému ve voze, který na jejich základě rozhodne, zda jej smíte řídit či nikoli. Pokud neprojdete testem, auto prostě nenastartujete. Kromě analýzy dechu přístroj měří i jeho teplotu, pro případ, že byste svůj "klíč" chtěli oblamautit vzduchem z balónku nebo pumpičky, které si pohotově přinesete sebou.
Saab bude AlcoKey testovat v průběhu příštích šesti měsíců ve Švédsku na asi sto autech, testu se zúčastní taxislužby a různé firmy, které používají více vozů. Po tomto ověření se začne AlcoKey nabízet pravděpodobně pro sedany 9-5 a 9-3 za zhruba tři tisíce švédských korun (což je přibližně jedenáct tisíc korun českých).
Systém už byl do konečného stádia vyvinut před dvěma lety, poslední měsíce však vývojáři strávili zmenšováním přístroje na použitelnou velikost a řešením výdrže baterie. Ta by měla podle Saabu pracovat 12 měsíců, pokud se přístroj bude používat pětkrát denně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.