Tento týden se objevily zprávy, že malajská společnost Proton chce Lotus prodat.
Společnost Proton tyto zprávy ovšem popírá, nicméně dobře informované zdroje hovoří o tom, že Proton chce prodat značku Lotus kvůli svým potížím s financemi. Tyto problémy podle těchto informací narůstají, a to v důsledku stále větší konkurence v oboru jak v Malajsii, tak ve světě.
Šéf PR Alastair Florance však prohlásil, že majitelé Protonu nedávno vyjádřili jasnou podporu norfolské značky. Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir, ředitel skupiny Proton, řekl pro finančnickou publikaci Interactive Investor, že "Proton Holdings Bhd neprodá značku Lotus, ani když bude zle." Dále prohlásil, že Proton "se bude snažit o to, aby značka Lotus fungovala. Musíme zajistit úspěch Lotusu." Informoval i o tom, že Proton bude v brzké době provádět v Lotusu radikální změny, jejichž prioritou bude reorganizace společnosti.
Lotus si tedy koupit nemůžete. Alespoň dokud firmě Proton nedojdou peníze..
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.