Tento týden se objevily zprávy, že malajská společnost Proton chce Lotus prodat.
Společnost Proton tyto zprávy ovšem popírá, nicméně dobře informované zdroje hovoří o tom, že Proton chce prodat značku Lotus kvůli svým potížím s financemi. Tyto problémy podle těchto informací narůstají, a to v důsledku stále větší konkurence v oboru jak v Malajsii, tak ve světě.
Šéf PR Alastair Florance však prohlásil, že majitelé Protonu nedávno vyjádřili jasnou podporu norfolské značky. Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir, ředitel skupiny Proton, řekl pro finančnickou publikaci Interactive Investor, že "Proton Holdings Bhd neprodá značku Lotus, ani když bude zle." Dále prohlásil, že Proton "se bude snažit o to, aby značka Lotus fungovala. Musíme zajistit úspěch Lotusu." Informoval i o tom, že Proton bude v brzké době provádět v Lotusu radikální změny, jejichž prioritou bude reorganizace společnosti.
Lotus si tedy koupit nemůžete. Alespoň dokud firmě Proton nedojdou peníze..
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.