Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu.
Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu. V těsném odstupu z Focusem následují faceliftované modely Fiesta and Fusion.
V měsíci září se v Evropě prodalo 39,400 Fiesta, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 21 procent. V prvních třech čtvrtletích roku 2006 prodal Ford v Evropě 292,000 Fiest, což představuje meziroční navýšení prodejů o 8,5 procenta. Společně s modelem Fusion prodal Ford letos v Evropě již 372,300 vozů, celkový nárůst prodejů v tomto segmentu oproti roku 2005 činí 10 procent. Oba zmiňované vozy dostaly koncem loňského roku lehký facelift jak interiéru, tak vnějšího vzhledu, a tím došlo k jejich zatraktivnění a dynamizaci vzhledu. V segmentu užitkových vozů dosáhl Ford historicky rekordních prodejů jak za měsíc září, tak za třetí čtvrtletí roku. V září získal Ford také mezinárodní ocenění Van of the Year za zcela nový model oblíbeného Transitu. Od ledna do září bylo prodáno 243,000 užitkových vozidel, tj. o 4,500 (2%) více než za stejné období loňského roku.
Nejúspěšnějším trhem Fordu v Evropě byla v září Británie se 70,100 prodanými vozy a tržním podílem 15% (meziroční navýšení o 0,9%). Tím se Ford přibližuje cíli být nejprodávanější automobilovou značkou v Británii za posledních 30 let. Poprvé v roce 2006 se stala v Británii nejprodávanějším modelem Fordu Fiesta a odsunula tak Focus na druhé místo.
Prodejních úspěchů dosáhl Ford v září také v Itálii a Španělsku, kde také došlo k navýšení prodejů a tržního podílu. Z ostatních zemí je třeba vyzdvihnout úspěchy v Rusku, kde bylo v září prodáno 11,200 vozidel Ford (o 4,500 vozů / 67% více než loni).
Tím dosáhl Ford podílu 16.8% ze všech do Ruska importovaných vozidel (v roce 2005 to bylo 13,0%). V Maďarsku získal Ford tržní podíl 13,4% (v září 2005 to bylo 9,5%).
Celkově prodal v září Ford v Evropě na 21 hlavních trzích 173,700 vozů, což představuje navýšení prodejů o 5,200 vozidel a 3% proti září 2005. Od začátku roku činí celkové prodeje značky Ford v Evropě 1,314,000 vozů (o 22,700 uvozů / 2% více proti loňsku).
Stephen Odell, viceprezident Fordu pro marketing, prodej a servis v Evropě, říká: "Prodeje Fordu se v září znovu navýšily, zvláště pak na klíčových trzích ve Velké Británii, Itálii a Španělsku. Očekáváme i nadále podobně silné prodejní úspěchy, protože nové modely Ford Galaxy a S-Max jsou dostupné na stále více trzích v Evropě a zákazníci tak mohou čerpat výhody naší stále se rozšiřující modelové řady."
Prodeje Fordu zahrnují prodeje jak osobních, tak užitkových vozidel na 21 hlavních evropských trzích včetně Ruska a Turecka. Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.