Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu.
Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu. V těsném odstupu z Focusem následují faceliftované modely Fiesta and Fusion.
V měsíci září se v Evropě prodalo 39,400 Fiesta, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 21 procent. V prvních třech čtvrtletích roku 2006 prodal Ford v Evropě 292,000 Fiest, což představuje meziroční navýšení prodejů o 8,5 procenta. Společně s modelem Fusion prodal Ford letos v Evropě již 372,300 vozů, celkový nárůst prodejů v tomto segmentu oproti roku 2005 činí 10 procent. Oba zmiňované vozy dostaly koncem loňského roku lehký facelift jak interiéru, tak vnějšího vzhledu, a tím došlo k jejich zatraktivnění a dynamizaci vzhledu. V segmentu užitkových vozů dosáhl Ford historicky rekordních prodejů jak za měsíc září, tak za třetí čtvrtletí roku. V září získal Ford také mezinárodní ocenění Van of the Year za zcela nový model oblíbeného Transitu. Od ledna do září bylo prodáno 243,000 užitkových vozidel, tj. o 4,500 (2%) více než za stejné období loňského roku.
Nejúspěšnějším trhem Fordu v Evropě byla v září Británie se 70,100 prodanými vozy a tržním podílem 15% (meziroční navýšení o 0,9%). Tím se Ford přibližuje cíli být nejprodávanější automobilovou značkou v Británii za posledních 30 let. Poprvé v roce 2006 se stala v Británii nejprodávanějším modelem Fordu Fiesta a odsunula tak Focus na druhé místo.
Prodejních úspěchů dosáhl Ford v září také v Itálii a Španělsku, kde také došlo k navýšení prodejů a tržního podílu. Z ostatních zemí je třeba vyzdvihnout úspěchy v Rusku, kde bylo v září prodáno 11,200 vozidel Ford (o 4,500 vozů / 67% více než loni).
Tím dosáhl Ford podílu 16.8% ze všech do Ruska importovaných vozidel (v roce 2005 to bylo 13,0%). V Maďarsku získal Ford tržní podíl 13,4% (v září 2005 to bylo 9,5%).
Celkově prodal v září Ford v Evropě na 21 hlavních trzích 173,700 vozů, což představuje navýšení prodejů o 5,200 vozidel a 3% proti září 2005. Od začátku roku činí celkové prodeje značky Ford v Evropě 1,314,000 vozů (o 22,700 uvozů / 2% více proti loňsku).
Stephen Odell, viceprezident Fordu pro marketing, prodej a servis v Evropě, říká: "Prodeje Fordu se v září znovu navýšily, zvláště pak na klíčových trzích ve Velké Británii, Itálii a Španělsku. Očekáváme i nadále podobně silné prodejní úspěchy, protože nové modely Ford Galaxy a S-Max jsou dostupné na stále více trzích v Evropě a zákazníci tak mohou čerpat výhody naší stále se rozšiřující modelové řady."
Prodeje Fordu zahrnují prodeje jak osobních, tak užitkových vozidel na 21 hlavních evropských trzích včetně Ruska a Turecka. Foto: Ford Motor Company
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?