Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu.
Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu. V těsném odstupu z Focusem následují faceliftované modely Fiesta and Fusion.
V měsíci září se v Evropě prodalo 39,400 Fiesta, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 21 procent. V prvních třech čtvrtletích roku 2006 prodal Ford v Evropě 292,000 Fiest, což představuje meziroční navýšení prodejů o 8,5 procenta. Společně s modelem Fusion prodal Ford letos v Evropě již 372,300 vozů, celkový nárůst prodejů v tomto segmentu oproti roku 2005 činí 10 procent. Oba zmiňované vozy dostaly koncem loňského roku lehký facelift jak interiéru, tak vnějšího vzhledu, a tím došlo k jejich zatraktivnění a dynamizaci vzhledu. V segmentu užitkových vozů dosáhl Ford historicky rekordních prodejů jak za měsíc září, tak za třetí čtvrtletí roku. V září získal Ford také mezinárodní ocenění Van of the Year za zcela nový model oblíbeného Transitu. Od ledna do září bylo prodáno 243,000 užitkových vozidel, tj. o 4,500 (2%) více než za stejné období loňského roku.
Nejúspěšnějším trhem Fordu v Evropě byla v září Británie se 70,100 prodanými vozy a tržním podílem 15% (meziroční navýšení o 0,9%). Tím se Ford přibližuje cíli být nejprodávanější automobilovou značkou v Británii za posledních 30 let. Poprvé v roce 2006 se stala v Británii nejprodávanějším modelem Fordu Fiesta a odsunula tak Focus na druhé místo.
Prodejních úspěchů dosáhl Ford v září také v Itálii a Španělsku, kde také došlo k navýšení prodejů a tržního podílu. Z ostatních zemí je třeba vyzdvihnout úspěchy v Rusku, kde bylo v září prodáno 11,200 vozidel Ford (o 4,500 vozů / 67% více než loni).
Tím dosáhl Ford podílu 16.8% ze všech do Ruska importovaných vozidel (v roce 2005 to bylo 13,0%). V Maďarsku získal Ford tržní podíl 13,4% (v září 2005 to bylo 9,5%).
Celkově prodal v září Ford v Evropě na 21 hlavních trzích 173,700 vozů, což představuje navýšení prodejů o 5,200 vozidel a 3% proti září 2005. Od začátku roku činí celkové prodeje značky Ford v Evropě 1,314,000 vozů (o 22,700 uvozů / 2% více proti loňsku).
Stephen Odell, viceprezident Fordu pro marketing, prodej a servis v Evropě, říká: "Prodeje Fordu se v září znovu navýšily, zvláště pak na klíčových trzích ve Velké Británii, Itálii a Španělsku. Očekáváme i nadále podobně silné prodejní úspěchy, protože nové modely Ford Galaxy a S-Max jsou dostupné na stále více trzích v Evropě a zákazníci tak mohou čerpat výhody naší stále se rozšiřující modelové řady."
Prodeje Fordu zahrnují prodeje jak osobních, tak užitkových vozidel na 21 hlavních evropských trzích včetně Ruska a Turecka. Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.