Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu.
Ford Focus zůstává nejprodávanějším modelem automobilky Ford v Evropě. V tomto roce bylo již prodáno 391,500 kusů tohoto modelu. V těsném odstupu z Focusem následují faceliftované modely Fiesta and Fusion.
V měsíci září se v Evropě prodalo 39,400 Fiesta, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 21 procent. V prvních třech čtvrtletích roku 2006 prodal Ford v Evropě 292,000 Fiest, což představuje meziroční navýšení prodejů o 8,5 procenta. Společně s modelem Fusion prodal Ford letos v Evropě již 372,300 vozů, celkový nárůst prodejů v tomto segmentu oproti roku 2005 činí 10 procent. Oba zmiňované vozy dostaly koncem loňského roku lehký facelift jak interiéru, tak vnějšího vzhledu, a tím došlo k jejich zatraktivnění a dynamizaci vzhledu. V segmentu užitkových vozů dosáhl Ford historicky rekordních prodejů jak za měsíc září, tak za třetí čtvrtletí roku. V září získal Ford také mezinárodní ocenění Van of the Year za zcela nový model oblíbeného Transitu. Od ledna do září bylo prodáno 243,000 užitkových vozidel, tj. o 4,500 (2%) více než za stejné období loňského roku.
Nejúspěšnějším trhem Fordu v Evropě byla v září Británie se 70,100 prodanými vozy a tržním podílem 15% (meziroční navýšení o 0,9%). Tím se Ford přibližuje cíli být nejprodávanější automobilovou značkou v Británii za posledních 30 let. Poprvé v roce 2006 se stala v Británii nejprodávanějším modelem Fordu Fiesta a odsunula tak Focus na druhé místo.
Prodejních úspěchů dosáhl Ford v září také v Itálii a Španělsku, kde také došlo k navýšení prodejů a tržního podílu. Z ostatních zemí je třeba vyzdvihnout úspěchy v Rusku, kde bylo v září prodáno 11,200 vozidel Ford (o 4,500 vozů / 67% více než loni).
Tím dosáhl Ford podílu 16.8% ze všech do Ruska importovaných vozidel (v roce 2005 to bylo 13,0%). V Maďarsku získal Ford tržní podíl 13,4% (v září 2005 to bylo 9,5%).
Celkově prodal v září Ford v Evropě na 21 hlavních trzích 173,700 vozů, což představuje navýšení prodejů o 5,200 vozidel a 3% proti září 2005. Od začátku roku činí celkové prodeje značky Ford v Evropě 1,314,000 vozů (o 22,700 uvozů / 2% více proti loňsku).
Stephen Odell, viceprezident Fordu pro marketing, prodej a servis v Evropě, říká: "Prodeje Fordu se v září znovu navýšily, zvláště pak na klíčových trzích ve Velké Británii, Itálii a Španělsku. Očekáváme i nadále podobně silné prodejní úspěchy, protože nové modely Ford Galaxy a S-Max jsou dostupné na stále více trzích v Evropě a zákazníci tak mohou čerpat výhody naší stále se rozšiřující modelové řady."
Prodeje Fordu zahrnují prodeje jak osobních, tak užitkových vozidel na 21 hlavních evropských trzích včetně Ruska a Turecka. Foto: Ford Motor Company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.