Toyota představila v Japonsku novou generaci modelu Corolla. Od roku 1966 kdy se objevila první verze Corolly si získala přes 30 milionů majitelů ve více jak 140 zemích.
Oblibu si zasloužila svou kvalitou, stačí nahlédnout do statistik spolehlivosti a spokojenosti zákazníků, kde se vždy pohybuje na předních místech. I v této již desáté generaci má jasné cíle, udržet si pověst nejkvalitnějších vozidel a zaujmout ještě výkonnějšími motory.
Corolla se dělí na dvě verze, a to na sedan s přídomkem Axio nebo kombi Fielder. Evropské verze budou mít asi jiné označení a dost možná i lehce pozměněný design, to však neplatí o interiéru s novou ergonomii přístrojů a Lcd displejem. U prodloužené verze kombi je možno sklápět či posouvat zadní sedadla a vytvářet tak variabilní prostor.
Pod kapotou by se měl objevit nový 1,8 litrový motor s inteligentní převodovkou CVT-i, nový bezpečnostní systém hlídající vzdálenost vozidla před vámi nebo parkovací senzory s kamerou pro snadné parkování.
zdroj: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.