Japonský výrobce replik Mitsuoka oznámil maloseriovou výrobu sportovního vozu Orochi, jehož hvězda vyšla poprvé v podobě konceptu už v roce 2001 v Tokiu.
Tento dravec bude opatřen 3,3 litrovým šestiválcem, jenž dokáže vyvinout sílu 230 koňských sil a jeho kroutící moment dosáhne na 328 Nm. S pohonem na zadní kola a pětistupňovou převodovkou bude konkuropvat i těm nejznámějším sporťákům. V kombinaci s váhou vozu 1500 kg půjde o velmi zajímavý automobil poskytující opravdové svezení.
Stylově se velmi blíží k Jaguáru XJ220 nebo McLarenu F1. Mitsuoka je nejvíce známý výrobou replik známých sportovních automobilů, jakým je například Porsche 356. Loni automobilka představila další variantu konceptu modelu Orochi, kterým byl Orochi Nude, což je kabriolet.
Ve standardní výbavě Mitsuoka Orochi bude satelitní navigace, kožená sedadla, elektricky ovládaná okna a klimatizace. Zatím nebylo rozhodnuto, zda se bude Orochi prodávat i ve Velké Británii.Foto: Mitsuoka
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.