Prodloužené BMW řady 5 chce uspět na čínském trhu s luxusními limuzínami.
Tento model s prodlouženým rozchodem kol o 140 mm proti standartní verzi představí automobilka BMW poprvé na autosalonu Auto Čína 2006, který se koná letošního listopadu.
Nové modely s šestiválcovými motory BMW 523Li, BMW 525Li a BMW 530Li (130 az 190 kW) byly zkonsturovány speciálně pro čínský trh a mají spojit spotrovní jízdní vlastnosti s luxusním a velmi prostorným interiérem. Jsou vybaveny zábavným systémem s DVD přehrávačem s 8'' obrazovkou, jehož obrazovky jsou zapuštěny do hlavových opěrek předních sedadel. Komfort doplňuje chladící box.
Tyto modely byly navrženy v centrále v Mnichově, ale vyráběny jsou v čínské továrně Shenyang na severovýchodě země, kde se také vyrábí řada 3. Tuto továrnu společně založili BMW Group a Brilliance China Automotive v roce 2004.
BMW se v Číně velmi daří, v prvním pololetí prodalo téměř 18 000 vozů, což znamená nárust o 66% proti předchozímu roku. Čína je celosvětově druhé největší odbytiště limuzín řady 7.
Foto: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.