Již od svého uvedení v roce 2004 je BMW 6 Coupé (E63) snem mnoha zákazníků, kladoucích důraz na individualitu a sportovní výkony.
Tvůrci tohoto "auta snů" způsobili, že už pouhý pohled na toto vzrušující luxusní kupé vám zvýší tep ... Nicméně, BMW přesto ponechalo dostatek prostoru pro další úpravy tvořivými stylisty z tuningové scény. A proto nyní G-POWER, úpravce značky BWM, představuje veřejnosti svou variaci na téma "O čem muži sní". Tato limuzína se vyznačuje čistými liniemi, diskrétními detaily a možná obzvláště z tohoto důvodu - překvapivou krásou designu, vytvořenou stylistickým týmem G-POWER. Nápady, převzaté z originálu, byly v jejich úpravě vskutku "dokonale dotvořeny". A G-POWER se domnívá, že to již nelze dále zlepšit.
- G-POWER G6 V10 Coupé 5.0 S - Aerodynamický kit HIGHLINE a 2-koncovkový výfukový systém - odlehčená kovaná kola G-POWER Styling III - brzdový systém G-POWER G400 - Balíček výbavy interiéru G-POWER včetně kůže Kjerba Walknappa
Již déle než 23 let je G-POWER synonymem pro výkon a design. Ve shodě s mottem PRVOTŘÍDNÍ VÝKON nabízí G-POWER G6 precizní tuning k uspokojení těch nejambicióznějších a nejbystřejších řidičů. Současně tato nejnovější úprava kupé G6 HIGHLINE V10 5.0 S plní veškeré požadavky ve smyslu designu a výkonu.
G-POWER G6 V10 Coupé 5.0 S – krásnější, rychlejší, G-POWER Tento vidlicový desetiválec přede jako kotě a zdůrazňuje hebkou charakteristiku průběhu výkonu původního motoru. Originální verze motoru pro modely M5/M6 dává působivý výkon 507 koní a poskytuje maximální točivý moment 520 Nm. Přesto se inženýři v G-POWER zaměřili na úpravu výkonových parametrů tohoto motoru, zahrnující nové písty, vačkové hřídele, ventily a jejich časování a zlepšení odchodu výfukových plynů. Po těchto úpravách dosahuje pětilitrový motor výkonu neuvěřitelných 620 koní při 7800 otáčkách za minutu a úroveň točivého momentu vrcholí při 6200 otáčkách za minutu na hodnotě 580 Nm. V kombinaci s automatizovanou převodovkou SMG, která byla také upravena tak, aby dokázala snést zvýšené nároky na přenos síly, zrychlí tato střela z Brunsbüttelu z 0 na 100 km/h za 4,5s a dosáhne působivé (elektronicky omezené) maximální rychlosti 330 km/h!
Nepřehlédnutelný vzhled s designem G-POWER HIGHLINE Méně není vždy více. S touto myšlenkou navrhli designéři a technici v G-POWER aerodynamický kit speciálně pro novou sérii 6er, s názvem "G-POWER HIGHLINE". Deklarovaný cíl společnosti G-POWER je "automobilovým fanatikům" nejen dodat díly pro "body-styling", ale také doladit již beztak krásný originál a zdůraznit skutečně jedinečný vzhled tohoto elegantního a nepřehlédnutelného vozu. "Body-styling" kit zahrnuje nárazníky, boční lemy a výrazný spojler na víku zavazadlového prostoru, který je jednotícím prvkem nové řady G-POWER napříč všemi modely. Jednotlivé díly kitu jsou vyráběny ve dceřinné společnosti CFKtec přímo v Brunsbüttelu. Při výrobě těchto aerodynamických komponent G-POWER použivá synteticky zesílená karbonová vlákna. Tím je zajištěna nízká hmotnost a vysoká trvanlivost, zatímco přesnost montáže dílů odpovídá svou kvalitou požadavkům, kladeným na dodavatele originálních náhradních dílů.
G-POWER – zvuk tvrdí muziku Zadní části vozu G6 dominují dvě nově vyvinuté oválné koncovky výfuku z nerezové oceli. Jejich design předchází vytváření nevzhledných skvrn, způsobených vysokou teplotou odcházejících výfukových plynů. Výfukové potrubí, speciálně vyvinuté pro 6er, dotváří dojem působivým sportovním, hlasitým zvukem, který dále zdůrazňuje sílu desetiválce s jeho nezaměnitelným zvukovým projevem. V kontrastu proti standardní verzi byly optimalizovány tlakové poměry a vedení potrubí a tím bylo dosaženo výsledného výkonu 620 koní. HIGH-TECH a DESIGN – šitý na míru, nikoliv konfekční Moderní vzhled nových kol G-POWER Styling III zdůrazňuje sportovní design. Díky tomuto speciálnímu designu bylo dosaženo zlepšení chlazení kol o 15%, což má pozitivní vliv na teplotu brzd - například nedochází ke snížení brzdného účinku (vadnutí brzd) při opakovaném intenzivním brzdění. Třídílná kovaná hliníková kola jsou přímo přizpůsobena pro G-POWER a nabízejí veškeré výhody pravých tuningových kol. Narozdíl od standardních kol tak zákazníci získají nekompromisní zákaznické ráfky. Vzhled je nesrovnatelný také díky kolům této limitované edice. Ručně leštěné vnější strany ráfků jsou potaženy bezbarvým teflonovým lakem, který kolům propůjčuje unikátní lesk. Přední ráfky mají působivý rozměr 9Jx21 a jsou obuty do pneumatik 245/35-ZR21. Zadní ráfky pak mají rozměr 11Jx21 a zadní pneumatiky jsou v rozměru 285/30-ZR21. Pneumatiky Michelin jsou speciálně vyvinuty pro G-POWER a jsou certifikovány pro zátěž, která plyne z dosahované rychlosti až 330 km/h.
Výkon musí být ovladatelný Zvláště pro těžší vozy vyvinul G-POWER nový brzdový systém G400. Brzdové kotouče mají průměr 400mm a tloušťku 36mm, díky čemuž uspokojí i ty nejvyšší nároky co se týče jejich zatížitelnosti a odolnosti proti vadnutí. Pro řidiče vozu G6 V10 to znamená zcela nový rozměr, co se týče bezpečnosti v rychlostech nad 300 km/h. Tyto brzdy jsou neporovnatelným zážitkem a neuvěřitelná bezpečnost brzdění umožňuje řidiči těšit se při každém brzdném manévru na následující cyklus akcelerace a dalšího brzdění. Foto: G-POWER
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.