Již od svého uvedení v roce 2004 je BMW 6 Coupé (E63) snem mnoha zákazníků, kladoucích důraz na individualitu a sportovní výkony.
Tvůrci tohoto "auta snů" způsobili, že už pouhý pohled na toto vzrušující luxusní kupé vám zvýší tep ... Nicméně, BMW přesto ponechalo dostatek prostoru pro další úpravy tvořivými stylisty z tuningové scény. A proto nyní G-POWER, úpravce značky BWM, představuje veřejnosti svou variaci na téma "O čem muži sní". Tato limuzína se vyznačuje čistými liniemi, diskrétními detaily a možná obzvláště z tohoto důvodu - překvapivou krásou designu, vytvořenou stylistickým týmem G-POWER. Nápady, převzaté z originálu, byly v jejich úpravě vskutku "dokonale dotvořeny". A G-POWER se domnívá, že to již nelze dále zlepšit.
- G-POWER G6 V10 Coupé 5.0 S - Aerodynamický kit HIGHLINE a 2-koncovkový výfukový systém - odlehčená kovaná kola G-POWER Styling III - brzdový systém G-POWER G400 - Balíček výbavy interiéru G-POWER včetně kůže Kjerba Walknappa
Již déle než 23 let je G-POWER synonymem pro výkon a design. Ve shodě s mottem PRVOTŘÍDNÍ VÝKON nabízí G-POWER G6 precizní tuning k uspokojení těch nejambicióznějších a nejbystřejších řidičů. Současně tato nejnovější úprava kupé G6 HIGHLINE V10 5.0 S plní veškeré požadavky ve smyslu designu a výkonu.
G-POWER G6 V10 Coupé 5.0 S – krásnější, rychlejší, G-POWER Tento vidlicový desetiválec přede jako kotě a zdůrazňuje hebkou charakteristiku průběhu výkonu původního motoru. Originální verze motoru pro modely M5/M6 dává působivý výkon 507 koní a poskytuje maximální točivý moment 520 Nm. Přesto se inženýři v G-POWER zaměřili na úpravu výkonových parametrů tohoto motoru, zahrnující nové písty, vačkové hřídele, ventily a jejich časování a zlepšení odchodu výfukových plynů. Po těchto úpravách dosahuje pětilitrový motor výkonu neuvěřitelných 620 koní při 7800 otáčkách za minutu a úroveň točivého momentu vrcholí při 6200 otáčkách za minutu na hodnotě 580 Nm. V kombinaci s automatizovanou převodovkou SMG, která byla také upravena tak, aby dokázala snést zvýšené nároky na přenos síly, zrychlí tato střela z Brunsbüttelu z 0 na 100 km/h za 4,5s a dosáhne působivé (elektronicky omezené) maximální rychlosti 330 km/h!
Nepřehlédnutelný vzhled s designem G-POWER HIGHLINE Méně není vždy více. S touto myšlenkou navrhli designéři a technici v G-POWER aerodynamický kit speciálně pro novou sérii 6er, s názvem "G-POWER HIGHLINE". Deklarovaný cíl společnosti G-POWER je "automobilovým fanatikům" nejen dodat díly pro "body-styling", ale také doladit již beztak krásný originál a zdůraznit skutečně jedinečný vzhled tohoto elegantního a nepřehlédnutelného vozu. "Body-styling" kit zahrnuje nárazníky, boční lemy a výrazný spojler na víku zavazadlového prostoru, který je jednotícím prvkem nové řady G-POWER napříč všemi modely. Jednotlivé díly kitu jsou vyráběny ve dceřinné společnosti CFKtec přímo v Brunsbüttelu. Při výrobě těchto aerodynamických komponent G-POWER použivá synteticky zesílená karbonová vlákna. Tím je zajištěna nízká hmotnost a vysoká trvanlivost, zatímco přesnost montáže dílů odpovídá svou kvalitou požadavkům, kladeným na dodavatele originálních náhradních dílů.
G-POWER – zvuk tvrdí muziku Zadní části vozu G6 dominují dvě nově vyvinuté oválné koncovky výfuku z nerezové oceli. Jejich design předchází vytváření nevzhledných skvrn, způsobených vysokou teplotou odcházejících výfukových plynů. Výfukové potrubí, speciálně vyvinuté pro 6er, dotváří dojem působivým sportovním, hlasitým zvukem, který dále zdůrazňuje sílu desetiválce s jeho nezaměnitelným zvukovým projevem. V kontrastu proti standardní verzi byly optimalizovány tlakové poměry a vedení potrubí a tím bylo dosaženo výsledného výkonu 620 koní. HIGH-TECH a DESIGN – šitý na míru, nikoliv konfekční Moderní vzhled nových kol G-POWER Styling III zdůrazňuje sportovní design. Díky tomuto speciálnímu designu bylo dosaženo zlepšení chlazení kol o 15%, což má pozitivní vliv na teplotu brzd - například nedochází ke snížení brzdného účinku (vadnutí brzd) při opakovaném intenzivním brzdění. Třídílná kovaná hliníková kola jsou přímo přizpůsobena pro G-POWER a nabízejí veškeré výhody pravých tuningových kol. Narozdíl od standardních kol tak zákazníci získají nekompromisní zákaznické ráfky. Vzhled je nesrovnatelný také díky kolům této limitované edice. Ručně leštěné vnější strany ráfků jsou potaženy bezbarvým teflonovým lakem, který kolům propůjčuje unikátní lesk. Přední ráfky mají působivý rozměr 9Jx21 a jsou obuty do pneumatik 245/35-ZR21. Zadní ráfky pak mají rozměr 11Jx21 a zadní pneumatiky jsou v rozměru 285/30-ZR21. Pneumatiky Michelin jsou speciálně vyvinuty pro G-POWER a jsou certifikovány pro zátěž, která plyne z dosahované rychlosti až 330 km/h.
Výkon musí být ovladatelný Zvláště pro těžší vozy vyvinul G-POWER nový brzdový systém G400. Brzdové kotouče mají průměr 400mm a tloušťku 36mm, díky čemuž uspokojí i ty nejvyšší nároky co se týče jejich zatížitelnosti a odolnosti proti vadnutí. Pro řidiče vozu G6 V10 to znamená zcela nový rozměr, co se týče bezpečnosti v rychlostech nad 300 km/h. Tyto brzdy jsou neporovnatelným zážitkem a neuvěřitelná bezpečnost brzdění umožňuje řidiči těšit se při každém brzdném manévru na následující cyklus akcelerace a dalšího brzdění. Foto: G-POWER
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?