Vždycky jste chtěli mít Lotus, ale vydělali jste si na něj až teď? Tak si ho kupte.
Lotus je podobně jako jiná sportovní auta známý svým nepohodlím. V Exige nebo Elise si užijete spoustu zábavy, ale pokud vám není třiadvacet a netrávíte půl týdne cvičením, pravděpodobně za tu zábavu zaplatíte tím, že se z auta pak už prostě nedostanete. Lotusy jsou nízké, tvrdé, mají sportovní sedadla a žádné opěrky, prostě pohodlí srovnatelné s motokárou.
Ale Lotus Europa S to chce změnit.
Podle několika automobilových časopisů, které už měly tu čest s nováčkem na evropském trhu, je Europa větší než Elise i Exige a je i o něco těžší, ale hlavně, uvnitř je více místa. Posadit se můžete do kožených sedaček a nohama budete šlapat po koberečcích, což se v Lotusech dosud nestávalo. Také můžete využít služeb satelitní navigace a do kufru se vám podaří nacpat něco víc než obálku s letenkami, jeho objem je totiž celých 154 l. Dobře, budou to dvě obálky s letenkami a kabelka vaší přítelkyně.
Podovozek Europy je nastaven tak, aby snesl i méně kvalitní silnice, ale jásat nad jeho kvalitami nebudete. Tohle GT od Lotusu je kompromisem mezi přísnými sportovními vozy a komfortními cestovními auty, ale od ani jednoho z rodičů bohužel nezdědilo to nejlepší. Na Lotus je Europa velmi pohodlná. Ale na dlouhé cestování.. ne. Pokud toužíte po Lotusu a chcete aspoň trochu pohodlí, zajeďte si do Anglie pro Europu S. Vezměte si s sebou alespoň 33 tisíc liber, protože tolik stojí tohle auto v základní verzi, a nečekejte, ani metalízu, ani že Europa bude stejně dravá jako její menší sestřičky.
Foto: Lotus Media Centre
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.