Brunejský sultán je vladař, který utrácí nehorázné peníze za svou stále se rozrůstající sbírku aut.
Finance získává díky rozsáhlým ložiskům ropy, která patří jeho zemi, a zřejmě díky dostatku ropy si nedělá starosti ani s pohonnými látkami do svých vozidel. Rozsah jeho sbírky se dlouhá léta (a poslední dobou už neúspěšně) tají, ale nedávno prosákly na veřejnost informace o tom, že nejnovější kousek do sbírky Jeho Veličenstva, Jaguar XJ220, připraví sám veliký Pininfarina.
v polovně devadesátých let byl XJ220 jedním z nejrychlejších aut ve své třídě. Na stovku se dostal za 3.8s, maximální rychlost byla přes 330 km/h a auto pohánělo 550 koní dusajících z twinturba V6. Se svými skoro pěti metry na délku byl tenhle Jaguar příliš dlouhý na to, aby mohl být luxusním sportovním vozem, a tak jej Pininfarina o něco zkrátil. Po jeho zásahu se také změnila přední světla a vůz trošku zhubl. Překvapivě mu zůstávají jeho původní kola.
O moc víc se o sultánově novém autě neví, ale jistě bude stát pár desítek milionů a Veličenstvo si určitě objednalo alespoň dva exempláře, aby o ně rozšířio svou sbírku více než pěti tisíc vozů. Mimochodem, jejich seznam je zde.
Foto: Jaguar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.