Brunejský sultán je vladař, který utrácí nehorázné peníze za svou stále se rozrůstající sbírku aut.
Finance získává díky rozsáhlým ložiskům ropy, která patří jeho zemi, a zřejmě díky dostatku ropy si nedělá starosti ani s pohonnými látkami do svých vozidel. Rozsah jeho sbírky se dlouhá léta (a poslední dobou už neúspěšně) tají, ale nedávno prosákly na veřejnost informace o tom, že nejnovější kousek do sbírky Jeho Veličenstva, Jaguar XJ220, připraví sám veliký Pininfarina.
v polovně devadesátých let byl XJ220 jedním z nejrychlejších aut ve své třídě. Na stovku se dostal za 3.8s, maximální rychlost byla přes 330 km/h a auto pohánělo 550 koní dusajících z twinturba V6. Se svými skoro pěti metry na délku byl tenhle Jaguar příliš dlouhý na to, aby mohl být luxusním sportovním vozem, a tak jej Pininfarina o něco zkrátil. Po jeho zásahu se také změnila přední světla a vůz trošku zhubl. Překvapivě mu zůstávají jeho původní kola.
O moc víc se o sultánově novém autě neví, ale jistě bude stát pár desítek milionů a Veličenstvo si určitě objednalo alespoň dva exempláře, aby o ně rozšířio svou sbírku více než pěti tisíc vozů. Mimochodem, jejich seznam je zde.
Foto: Jaguar
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.