Brunejský sultán je vladař, který utrácí nehorázné peníze za svou stále se rozrůstající sbírku aut.
Finance získává díky rozsáhlým ložiskům ropy, která patří jeho zemi, a zřejmě díky dostatku ropy si nedělá starosti ani s pohonnými látkami do svých vozidel. Rozsah jeho sbírky se dlouhá léta (a poslední dobou už neúspěšně) tají, ale nedávno prosákly na veřejnost informace o tom, že nejnovější kousek do sbírky Jeho Veličenstva, Jaguar XJ220, připraví sám veliký Pininfarina.
v polovně devadesátých let byl XJ220 jedním z nejrychlejších aut ve své třídě. Na stovku se dostal za 3.8s, maximální rychlost byla přes 330 km/h a auto pohánělo 550 koní dusajících z twinturba V6. Se svými skoro pěti metry na délku byl tenhle Jaguar příliš dlouhý na to, aby mohl být luxusním sportovním vozem, a tak jej Pininfarina o něco zkrátil. Po jeho zásahu se také změnila přední světla a vůz trošku zhubl. Překvapivě mu zůstávají jeho původní kola.
O moc víc se o sultánově novém autě neví, ale jistě bude stát pár desítek milionů a Veličenstvo si určitě objednalo alespoň dva exempláře, aby o ně rozšířio svou sbírku více než pěti tisíc vozů. Mimochodem, jejich seznam je zde.
Foto: Jaguar
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.