Na český trh v4era přišlo nové Subaru, tentokrát je velké.
Nejnovější model v nabídky značky Subaru pro český trh se jmenuje B9 Tribeca a svezete v něm až sedm lidí. Tradicí u Subaru je pohon všech kol, ten najdete i zde, a motor typu boxer. Nápravy pocházejí z ověřeného modelu Legacy, stejně jako motor, jehož výkon 245 kW při 6600 ot/min a točivý moment 297 N.m při 4200 ot/min vás určitě nezklamou.
Tribeca měří 4857 mm na délku a 1878 mm na šířku, místa je tedy opravdu dost. Pokud vás jezdí více než pět, můžete si u vyšší verze výbavy za příplatek pořídit třetí řadu sedadel, samozřejmě pak musíte počítat s tím, že přijdete o naprostou většinu zavazadlového prostoru.
Nové Subaru má i novou přední masku chladiče, světlomety a nárazník. Design vozu se rozhodně změnil, auto je nyní nápadnější, otázka je, zda se to bude zákazníkům Subaru líbit. Ani technika však nezůstala beze změn. K třílitrovému motoru bylo přidáno řízení SI-Drive a řidiči tak mohou volit mezi třemi stupni využití motoru: je tady možnost "Inteligence" (běžná jízda), "Sport" (tvrdší řízení) a čistě sportovní nastavení "Sport Sharp".
Subaru B9 Tribeca tak rošířilo již tak široký zástup vozů typu SUV. Uvidíme, jak si povede ve velké konkurenci, k úspěchu modelu určitě dopomohou známé skvělé vlastnosti pohonu všech kol a výborný motor.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.