Na český trh v4era přišlo nové Subaru, tentokrát je velké.
Nejnovější model v nabídky značky Subaru pro český trh se jmenuje B9 Tribeca a svezete v něm až sedm lidí. Tradicí u Subaru je pohon všech kol, ten najdete i zde, a motor typu boxer. Nápravy pocházejí z ověřeného modelu Legacy, stejně jako motor, jehož výkon 245 kW při 6600 ot/min a točivý moment 297 N.m při 4200 ot/min vás určitě nezklamou.
Tribeca měří 4857 mm na délku a 1878 mm na šířku, místa je tedy opravdu dost. Pokud vás jezdí více než pět, můžete si u vyšší verze výbavy za příplatek pořídit třetí řadu sedadel, samozřejmě pak musíte počítat s tím, že přijdete o naprostou většinu zavazadlového prostoru.
Nové Subaru má i novou přední masku chladiče, světlomety a nárazník. Design vozu se rozhodně změnil, auto je nyní nápadnější, otázka je, zda se to bude zákazníkům Subaru líbit. Ani technika však nezůstala beze změn. K třílitrovému motoru bylo přidáno řízení SI-Drive a řidiči tak mohou volit mezi třemi stupni využití motoru: je tady možnost "Inteligence" (běžná jízda), "Sport" (tvrdší řízení) a čistě sportovní nastavení "Sport Sharp".
Subaru B9 Tribeca tak rošířilo již tak široký zástup vozů typu SUV. Uvidíme, jak si povede ve velké konkurenci, k úspěchu modelu určitě dopomohou známé skvělé vlastnosti pohonu všech kol a výborný motor.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.