Japonsko předevčírem poprvé spatřilo nejnovější model automobilky Daihatsu.
MOVE, včera japonskému trhu představený vůz, je automobil, který Daihatsu překopalo od podvozku přes design až po motor. Koupit se bude dát ve dvou verzích, z nichž jedna je takzvaně obyčejná a druhá sportovnější. Obě verze však jsou podle Japonců největšími miniauty, jaká kdy byla vyrobena, a zdá se, že odvěkou snahu vozů této kategorie (totiž zabrat co nejméně vnějšího prostoru při co největším objemu vnitřního prostoru), naplňují bezezbytku.
Nový MOVE vypadá, jako by chtěl zaujmout především ženy. To ovšem platí pouze pro tu "obyčejnou" verzi, MOVE Custom se tváří drsněji a láká muže. Obě verze vozu se v základu dodávají s motorem o objemu 660 ccm, který vyvine výkon až 58 koní, MOVE Custom může dostat k tomuto motoru ještě turbo, které mu přidá nějakých 6 koní.
U všech vozů si můžete vybrat, zda je budete chtít s pohonem dvou kol nebo všech čtyř kol, a na výběr dostanete i mezi převodovkami: buď můžete mít pětistupňovou manuální, nebo čtyřstupňovou automatickou, nebo převodovku CVT.
Daihatsu se zřejmě rozhodlo vyrobit auto s možností "pro holčičky" a "pro chlapečky", protože jak barvy karoserie, tak interiér se pro obě verze dost liší: MOVE Custom dostanete v agresivnějších barvách, jako je temně fialová či černá, zatímco barevná paleta MOVE "pro holčičky" je v pastelových barvách.
Všechna japonská auta, a především ta nejmenší, jsou na náš vkus příliš hranatá, a ani u nového Daihatsu tomu samozřemě není jinak. Nicméně zajímavě zpracovanou přední částí auta si nové MOVE možná získá obdivovatele i v našich zeměpisných šířkách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?