Japonsko předevčírem poprvé spatřilo nejnovější model automobilky Daihatsu.
MOVE, včera japonskému trhu představený vůz, je automobil, který Daihatsu překopalo od podvozku přes design až po motor. Koupit se bude dát ve dvou verzích, z nichž jedna je takzvaně obyčejná a druhá sportovnější. Obě verze však jsou podle Japonců největšími miniauty, jaká kdy byla vyrobena, a zdá se, že odvěkou snahu vozů této kategorie (totiž zabrat co nejméně vnějšího prostoru při co největším objemu vnitřního prostoru), naplňují bezezbytku.
Nový MOVE vypadá, jako by chtěl zaujmout především ženy. To ovšem platí pouze pro tu "obyčejnou" verzi, MOVE Custom se tváří drsněji a láká muže. Obě verze vozu se v základu dodávají s motorem o objemu 660 ccm, který vyvine výkon až 58 koní, MOVE Custom může dostat k tomuto motoru ještě turbo, které mu přidá nějakých 6 koní.
U všech vozů si můžete vybrat, zda je budete chtít s pohonem dvou kol nebo všech čtyř kol, a na výběr dostanete i mezi převodovkami: buď můžete mít pětistupňovou manuální, nebo čtyřstupňovou automatickou, nebo převodovku CVT.
Daihatsu se zřejmě rozhodlo vyrobit auto s možností "pro holčičky" a "pro chlapečky", protože jak barvy karoserie, tak interiér se pro obě verze dost liší: MOVE Custom dostanete v agresivnějších barvách, jako je temně fialová či černá, zatímco barevná paleta MOVE "pro holčičky" je v pastelových barvách.
Všechna japonská auta, a především ta nejmenší, jsou na náš vkus příliš hranatá, a ani u nového Daihatsu tomu samozřemě není jinak. Nicméně zajímavě zpracovanou přední částí auta si nové MOVE možná získá obdivovatele i v našich zeměpisných šířkách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.