Japonsko předevčírem poprvé spatřilo nejnovější model automobilky Daihatsu.
MOVE, včera japonskému trhu představený vůz, je automobil, který Daihatsu překopalo od podvozku přes design až po motor. Koupit se bude dát ve dvou verzích, z nichž jedna je takzvaně obyčejná a druhá sportovnější. Obě verze však jsou podle Japonců největšími miniauty, jaká kdy byla vyrobena, a zdá se, že odvěkou snahu vozů této kategorie (totiž zabrat co nejméně vnějšího prostoru při co největším objemu vnitřního prostoru), naplňují bezezbytku.
Nový MOVE vypadá, jako by chtěl zaujmout především ženy. To ovšem platí pouze pro tu "obyčejnou" verzi, MOVE Custom se tváří drsněji a láká muže. Obě verze vozu se v základu dodávají s motorem o objemu 660 ccm, který vyvine výkon až 58 koní, MOVE Custom může dostat k tomuto motoru ještě turbo, které mu přidá nějakých 6 koní.
U všech vozů si můžete vybrat, zda je budete chtít s pohonem dvou kol nebo všech čtyř kol, a na výběr dostanete i mezi převodovkami: buď můžete mít pětistupňovou manuální, nebo čtyřstupňovou automatickou, nebo převodovku CVT.
Daihatsu se zřejmě rozhodlo vyrobit auto s možností "pro holčičky" a "pro chlapečky", protože jak barvy karoserie, tak interiér se pro obě verze dost liší: MOVE Custom dostanete v agresivnějších barvách, jako je temně fialová či černá, zatímco barevná paleta MOVE "pro holčičky" je v pastelových barvách.
Všechna japonská auta, a především ta nejmenší, jsou na náš vkus příliš hranatá, a ani u nového Daihatsu tomu samozřemě není jinak. Nicméně zajímavě zpracovanou přední částí auta si nové MOVE možná získá obdivovatele i v našich zeměpisných šířkách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.