Hummerů je moc, přestanou se na dva týdny vyrábět.
U General Motors zjistili, že jejich prodejci mají plná parkoviště vozů H2 a další nemají kam dávat, a tak udělali to nejlepší, co mohli: aby předešli přezásobenosti těmito obrovskými stroji, rozhodli se na nějakou dobu přerušit jejich výrobu. Továrna v Mishawace, městě v americkém státě Indiana, si tedy dá čtrnáctidenní pauzu.
Letos to není poprvé, co General Motors podnikají podobný krok. Už v lednu bylo asi 170 zaměstnanců přemístěno na jinou linku. Továrna v Mishawace momentálně zaměstnává pouze 600 lidí, při plné výrobě jich je kolem tisíce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.