Automobilka Honda je nucena rozšířit svou výrobní kapacitu v britské továrně Swindon. A proč?
Důvodem k tomuto rozšíření je veliký zájem o novou Hondu Civic, který daleko předčil i ta nejsmělejší očekávání. Navíc se tady bude také vyrábět nová Honda CR-V, která si právě v těchto dnech odbývá svou premiéru na autosalonu v Paříži.
Ze současného stavu cca 190 000 automobilů ročně chce Honda zvýšit výrobu až na plné zatížení továrny, tj 250 000 automobilů v roce 2007. Pomoci k tomu má i 700 nových zaměstnanců, které automobilka do své britské továrny přijme. V současnosti jich tam pracuje již 4 200.
Foto: Honda Motor Europe
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.