Trojice automobilek se nedokázala dohodnout, kdo bude těžit ze společných výhod více. Jako vždy, peníze jsou až na prvním místě.
Podle posledních zpráv trojice automobilek General Motors, Renault a Nissan ukončili svá jednání o společné alianci. Všechny tři strany sice připustily, že by ze společné aliance profitovaly, ale kámen úrazu se ukázal v tom, že se nedokázaly dohodnout na rozdělení těchto výhod. GM navíc požadoval nějakou kompenzaci za to, že v případě vstupu do aliance s Renaultem/Nissanem nebude moci využívat jiných společných podniků s dalšími partnery. To ale Renaul a Nissan odmítly s tím, že je to v rozporu s "duchem úspěšné aliance".
Foto: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.