Audi R8 - Pařížská Perla

Martin Kovalčík, 4. října 2006, 22:02 Google+

Perlou Pařížského autosalonu se stala Audi R8. Pěti-násobný vítěz Le Mans oživne a bude vyráběn sériově a to již příští rok za cenu necelých 3 milionů korun!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8

R8 | foto: Audi Press

Sdílejte článek

R8 je přehlídkou nejmodernější technologie, designu a mnoholetých zkušeností automobilky Audi. Tuhá hliníková karosérie zajišťuje mimořádné jízdní vlastnosti, které zužitkujete jak v běžném provozu, tak na okruhu. Zkušenosti z vytrvalostních závodů Le Mans se podepsaly na vysoké kvalitě a optimální dynamice R8.

Design působí zcela jasně, svalnaté tvary a široký postoj přesvědčí každého o potenciálu vozu. Dlouhá záď posunuje řidiče blíže k předním kolům a dává prostor motoru uprostřed, díky němu má R8 rozložení hmotnosti 44% na předek a 56% na zadek. Přední část zdobí tři velké otvory v nárazníku pro chlazení brzd, vpředu také nalezneme Led diodové světlomety, prvně použité u R8 jako potkávací, parkovací i dálkové světlo v jednom s mnohonásobně vyšší životností než u klasických žárovek. Boční část má otvory pro chlazení motoru, záď potom zaujme čtveřicí výfuků a automatickým přítlačným křídlem. Celkový dojem podrthují 19-ti palcová kola s pneumatiky 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Dokonalý vůz má i dokonalý motor, Audi zvolilo klasickou koncepci 4,2 litru V8 FSI. Vysokootáčkový motor poskytuje výkon 420 koní v 7.800ot/min, maximální točivý moment pak vrcholí hodnotou 430 Nm v rozmezí od 4.500 do 6.000 ot/min, přesto 90% kruťáku máte již v 3.500 ot/min. Pokud se postavíte na křižovatku a chcete vyzkoušet potenciál R8 nepočítejte se soupeřem, Audi se totiž dostane na stovku za pouhých 4,6s, o dokonalou adhezi se postará pohon všech kol Quattro. Otevřená cesta je tím pravým místem pro opravdové schopnosti vozu, maximálka totiž leží na hranici 301 km/h.

zdroj: Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi R8 - Pařížská Perla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toledo

Toleda budou hlídat Barcelonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud