Perlou Pařížského autosalonu se stala Audi R8. Pěti-násobný vítěz Le Mans oživne a bude vyráběn sériově a to již příští rok za cenu necelých 3 milionů korun!
R8 je přehlídkou nejmodernější technologie, designu a mnoholetých zkušeností automobilky Audi. Tuhá hliníková karosérie zajišťuje mimořádné jízdní vlastnosti, které zužitkujete jak v běžném provozu, tak na okruhu. Zkušenosti z vytrvalostních závodů Le Mans se podepsaly na vysoké kvalitě a optimální dynamice R8.
Design působí zcela jasně, svalnaté tvary a široký postoj přesvědčí každého o potenciálu vozu. Dlouhá záď posunuje řidiče blíže k předním kolům a dává prostor motoru uprostřed, díky němu má R8 rozložení hmotnosti 44% na předek a 56% na zadek. Přední část zdobí tři velké otvory v nárazníku pro chlazení brzd, vpředu také nalezneme Led diodové světlomety, prvně použité u R8 jako potkávací, parkovací i dálkové světlo v jednom s mnohonásobně vyšší životností než u klasických žárovek. Boční část má otvory pro chlazení motoru, záď potom zaujme čtveřicí výfuků a automatickým přítlačným křídlem. Celkový dojem podrthují 19-ti palcová kola s pneumatiky 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.
Dokonalý vůz má i dokonalý motor, Audi zvolilo klasickou koncepci 4,2 litru V8 FSI. Vysokootáčkový motor poskytuje výkon 420 koní v 7.800ot/min, maximální točivý moment pak vrcholí hodnotou 430 Nm v rozmezí od 4.500 do 6.000 ot/min, přesto 90% kruťáku máte již v 3.500 ot/min. Pokud se postavíte na křižovatku a chcete vyzkoušet potenciál R8 nepočítejte se soupeřem, Audi se totiž dostane na stovku za pouhých 4,6s, o dokonalou adhezi se postará pohon všech kol Quattro. Otevřená cesta je tím pravým místem pro opravdové schopnosti vozu, maximálka totiž leží na hranici 301 km/h.
zdroj: Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.