Perlou Pařížského autosalonu se stala Audi R8. Pěti-násobný vítěz Le Mans oživne a bude vyráběn sériově a to již příští rok za cenu necelých 3 milionů korun!
R8 je přehlídkou nejmodernější technologie, designu a mnoholetých zkušeností automobilky Audi. Tuhá hliníková karosérie zajišťuje mimořádné jízdní vlastnosti, které zužitkujete jak v běžném provozu, tak na okruhu. Zkušenosti z vytrvalostních závodů Le Mans se podepsaly na vysoké kvalitě a optimální dynamice R8.
Design působí zcela jasně, svalnaté tvary a široký postoj přesvědčí každého o potenciálu vozu. Dlouhá záď posunuje řidiče blíže k předním kolům a dává prostor motoru uprostřed, díky němu má R8 rozložení hmotnosti 44% na předek a 56% na zadek. Přední část zdobí tři velké otvory v nárazníku pro chlazení brzd, vpředu také nalezneme Led diodové světlomety, prvně použité u R8 jako potkávací, parkovací i dálkové světlo v jednom s mnohonásobně vyšší životností než u klasických žárovek. Boční část má otvory pro chlazení motoru, záď potom zaujme čtveřicí výfuků a automatickým přítlačným křídlem. Celkový dojem podrthují 19-ti palcová kola s pneumatiky 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.
Dokonalý vůz má i dokonalý motor, Audi zvolilo klasickou koncepci 4,2 litru V8 FSI. Vysokootáčkový motor poskytuje výkon 420 koní v 7.800ot/min, maximální točivý moment pak vrcholí hodnotou 430 Nm v rozmezí od 4.500 do 6.000 ot/min, přesto 90% kruťáku máte již v 3.500 ot/min. Pokud se postavíte na křižovatku a chcete vyzkoušet potenciál R8 nepočítejte se soupeřem, Audi se totiž dostane na stovku za pouhých 4,6s, o dokonalou adhezi se postará pohon všech kol Quattro. Otevřená cesta je tím pravým místem pro opravdové schopnosti vozu, maximálka totiž leží na hranici 301 km/h.
zdroj: Audi
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.