Největší zájem o koupi značky je mezi lidmi zevnitř automobilky Ford.
Americká automobilka Ford byla zaplavena zájemci o koupi značky Aston Martin. Důsledkem této přemíry zájemců byla podle Financial Times nutnost vyhlásit jakési předkolo, které oddělí zrno od plev, čili seriózní nabídky od těch, které nejsou míněny až tak vážně.
Zájem o koupi A-M údajně projevil i současný šéf Aston Martinu, Ulrich Bez - což je člověk, jemuž v obývaím pokoji stojí Porsche 993. Jeho zájem však spočívá především v udržení současného manažerského týmu v čele značky, nejde mu tedy ani tak o peníze, jako spíš o budoucnost Aston Martinu.
Dalším zájemcem je bývalý šéf Fordu Jac Nasser, který je zaštítěn newyorskou investiční bankou One Equity a dále společnost Magma, kterou vede bývalý šéf Fordu Europe Martin Leach. Kromě těchto lidí "zevnitř" má zájem o Aston Martin i několik soukromých kapitálových společností.
Cena stále zůstává hádankou. Ford by rád dostal dvě miliardy dolarů, ale analytici i potencální kupující se shodují na přibližně čtvrtinové částce. Konečná cena bude tedy s největší pravděpodobností někdy mezi těmito dvěma extrémními póly.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.