Evropský tým designérů pracujících pro americkou automobilku Ford představil v Paříži nový koncept.
Nový koncept Fordu má jméno iosisX a má naznačit, kterým směrem se bude v budoucnosti ubírat design automobilů Ford. Přestože vůz vypadá jako trochu zvláštní SUV, sama automobilka jej řadí do kategorie "crossover" - což znamená, že auto vypadá jako terénní, ale nehodí se tam, a a přestože mu nejlépe sluší městské silnice, nehodí se ani do města, protože je příliš velké.
V tomto světle je pochopitelné vysvětlení Fordu, co je vlastně iosisX zač: pomocí tohoto vozu jeho potenciální výrobce prý zkoumá dopady nového směru designu. IosisX je nositelem všech zásadních prvků takzvaného "kinetického designu" v nejčistší formě, naznačuje, jakým způsobem se budou měnit evropské produkty společnosti Ford.
Designér Martin Smith a jeho tým si s konceptem skutečně vyhráli, dveře na jedné straně vozu se otevírají proti sobě a nemají B-sloupek, přední zrcátka jsou umístěna v horní části předních dveří a nastupování usnadňují výklopné stupačky, které jsou za jízdy přitisknuty k blatníku a chrání jej před létajícími kamínky.
Přístrojová deska je pro změnu rájem fandy sci-fi: kromě volantu, který vypadá docela normálně, zde najdete spousty tlačítek a páček a uvnitř vozu si tak připadáte jako ve vesmírné lodi. Dojem umocňuje ještě skleněná podlaha vozu, která se do sériové výroby nedostane zcela jistě - což se u ostatních prvků tak nekompromisně tvrdit nedá. Nicméně pokud evropské Fordy budou skutečně vypadat alespoň trochu tak, jak naznačuje koncept iosisX, máme se na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.