Evropský tým designérů pracujících pro americkou automobilku Ford představil v Paříži nový koncept.
Nový koncept Fordu má jméno iosisX a má naznačit, kterým směrem se bude v budoucnosti ubírat design automobilů Ford. Přestože vůz vypadá jako trochu zvláštní SUV, sama automobilka jej řadí do kategorie "crossover" - což znamená, že auto vypadá jako terénní, ale nehodí se tam, a a přestože mu nejlépe sluší městské silnice, nehodí se ani do města, protože je příliš velké.
V tomto světle je pochopitelné vysvětlení Fordu, co je vlastně iosisX zač: pomocí tohoto vozu jeho potenciální výrobce prý zkoumá dopady nového směru designu. IosisX je nositelem všech zásadních prvků takzvaného "kinetického designu" v nejčistší formě, naznačuje, jakým způsobem se budou měnit evropské produkty společnosti Ford.
Designér Martin Smith a jeho tým si s konceptem skutečně vyhráli, dveře na jedné straně vozu se otevírají proti sobě a nemají B-sloupek, přední zrcátka jsou umístěna v horní části předních dveří a nastupování usnadňují výklopné stupačky, které jsou za jízdy přitisknuty k blatníku a chrání jej před létajícími kamínky.
Přístrojová deska je pro změnu rájem fandy sci-fi: kromě volantu, který vypadá docela normálně, zde najdete spousty tlačítek a páček a uvnitř vozu si tak připadáte jako ve vesmírné lodi. Dojem umocňuje ještě skleněná podlaha vozu, která se do sériové výroby nedostane zcela jistě - což se u ostatních prvků tak nekompromisně tvrdit nedá. Nicméně pokud evropské Fordy budou skutečně vypadat alespoň trochu tak, jak naznačuje koncept iosisX, máme se na co těšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.