Zapomeňte na problémy s příjezdovou cestou. Scout je vyřeší za vás!
Škoda Octavia Combi je v našich zeměpisných šířkách neobyčejně oblíbené auto. Přidejte ještě pohon všech kol, ochranné plastové díly, velká kola a nástavce prahů, a máte nový model: Octavia Scout. Mladoboleslavská automobilka vyslyšela tajná přání českých chatařů a zahrádkářů a v prvním čtvrtletí roku 2007 uvede na trh nový model, který bude bojovat o své místo na slunci v segmentu SUV.
Octavia Scout je vlastně stylisticky a technicky přepracovaná Octavia 4x4. Celý vůz je "opevněn" černými plastovými díly, které chrání plechy před poškozením a jezdit bude na sedmnáctipalcových kolech. Celé auto je cca o centimetr delší, jeden a půl centimetru širší a 1.3 cm vyšší než obyčejná Octavia 4x4. Díky větším kolům a pneumatikám a několika úpravách odpružení se zvýšila světlá výška na 179 mm.
Největší změny proběhly při práci na Scoutu zvnějšku auta. Upoutají vás černé podélné střešní nosiče, přední mlhovky v nárazníku pod hlavními světlomety, ochranné lemy blatníků a ozdobné lišty prahů (s nápisy Scout) a jak přední, tak zadní část vozu je chráněna nájezdovými kryty.
Vevnitř vám do ruky padne kůží obšitý volant, hlava řadicí páky a parkovací brzda, Octavia Scout bude mít dokonce i vlastní řadu potahů. Pod kapotou najdete buď benzinový čtyřválec 2,0 FSI s výkonem 110 kW a největším točivým momentem 200 Nm při 3500/min, nebo, jste-li příznivci nafty, také čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min.
Uvidíme, do jaké míry se podaří Scoutu uspět mezi všemi těmi momentálně populárními allroady, offroady a mírně obrněnými vozy, mezi jejichž hlavní funkce patří kromě o něco snadnějšího zdolávání náročnějších terénů také zvyšování sebevědomí jejich majitelů.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?