Zapomeňte na problémy s příjezdovou cestou. Scout je vyřeší za vás!
Škoda Octavia Combi je v našich zeměpisných šířkách neobyčejně oblíbené auto. Přidejte ještě pohon všech kol, ochranné plastové díly, velká kola a nástavce prahů, a máte nový model: Octavia Scout. Mladoboleslavská automobilka vyslyšela tajná přání českých chatařů a zahrádkářů a v prvním čtvrtletí roku 2007 uvede na trh nový model, který bude bojovat o své místo na slunci v segmentu SUV.
Octavia Scout je vlastně stylisticky a technicky přepracovaná Octavia 4x4. Celý vůz je "opevněn" černými plastovými díly, které chrání plechy před poškozením a jezdit bude na sedmnáctipalcových kolech. Celé auto je cca o centimetr delší, jeden a půl centimetru širší a 1.3 cm vyšší než obyčejná Octavia 4x4. Díky větším kolům a pneumatikám a několika úpravách odpružení se zvýšila světlá výška na 179 mm.
Největší změny proběhly při práci na Scoutu zvnějšku auta. Upoutají vás černé podélné střešní nosiče, přední mlhovky v nárazníku pod hlavními světlomety, ochranné lemy blatníků a ozdobné lišty prahů (s nápisy Scout) a jak přední, tak zadní část vozu je chráněna nájezdovými kryty.
Vevnitř vám do ruky padne kůží obšitý volant, hlava řadicí páky a parkovací brzda, Octavia Scout bude mít dokonce i vlastní řadu potahů. Pod kapotou najdete buď benzinový čtyřválec 2,0 FSI s výkonem 110 kW a největším točivým momentem 200 Nm při 3500/min, nebo, jste-li příznivci nafty, také čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min.
Uvidíme, do jaké míry se podaří Scoutu uspět mezi všemi těmi momentálně populárními allroady, offroady a mírně obrněnými vozy, mezi jejichž hlavní funkce patří kromě o něco snadnějšího zdolávání náročnějších terénů také zvyšování sebevědomí jejich majitelů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.