Zapomeňte na problémy s příjezdovou cestou. Scout je vyřeší za vás!
Škoda Octavia Combi je v našich zeměpisných šířkách neobyčejně oblíbené auto. Přidejte ještě pohon všech kol, ochranné plastové díly, velká kola a nástavce prahů, a máte nový model: Octavia Scout. Mladoboleslavská automobilka vyslyšela tajná přání českých chatařů a zahrádkářů a v prvním čtvrtletí roku 2007 uvede na trh nový model, který bude bojovat o své místo na slunci v segmentu SUV.
Octavia Scout je vlastně stylisticky a technicky přepracovaná Octavia 4x4. Celý vůz je "opevněn" černými plastovými díly, které chrání plechy před poškozením a jezdit bude na sedmnáctipalcových kolech. Celé auto je cca o centimetr delší, jeden a půl centimetru širší a 1.3 cm vyšší než obyčejná Octavia 4x4. Díky větším kolům a pneumatikám a několika úpravách odpružení se zvýšila světlá výška na 179 mm.
Největší změny proběhly při práci na Scoutu zvnějšku auta. Upoutají vás černé podélné střešní nosiče, přední mlhovky v nárazníku pod hlavními světlomety, ochranné lemy blatníků a ozdobné lišty prahů (s nápisy Scout) a jak přední, tak zadní část vozu je chráněna nájezdovými kryty.
Vevnitř vám do ruky padne kůží obšitý volant, hlava řadicí páky a parkovací brzda, Octavia Scout bude mít dokonce i vlastní řadu potahů. Pod kapotou najdete buď benzinový čtyřválec 2,0 FSI s výkonem 110 kW a největším točivým momentem 200 Nm při 3500/min, nebo, jste-li příznivci nafty, také čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min.
Uvidíme, do jaké míry se podaří Scoutu uspět mezi všemi těmi momentálně populárními allroady, offroady a mírně obrněnými vozy, mezi jejichž hlavní funkce patří kromě o něco snadnějšího zdolávání náročnějších terénů také zvyšování sebevědomí jejich majitelů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.