Zapomeňte na problémy s příjezdovou cestou. Scout je vyřeší za vás!
Škoda Octavia Combi je v našich zeměpisných šířkách neobyčejně oblíbené auto. Přidejte ještě pohon všech kol, ochranné plastové díly, velká kola a nástavce prahů, a máte nový model: Octavia Scout. Mladoboleslavská automobilka vyslyšela tajná přání českých chatařů a zahrádkářů a v prvním čtvrtletí roku 2007 uvede na trh nový model, který bude bojovat o své místo na slunci v segmentu SUV.
Octavia Scout je vlastně stylisticky a technicky přepracovaná Octavia 4x4. Celý vůz je "opevněn" černými plastovými díly, které chrání plechy před poškozením a jezdit bude na sedmnáctipalcových kolech. Celé auto je cca o centimetr delší, jeden a půl centimetru širší a 1.3 cm vyšší než obyčejná Octavia 4x4. Díky větším kolům a pneumatikám a několika úpravách odpružení se zvýšila světlá výška na 179 mm.
Největší změny proběhly při práci na Scoutu zvnějšku auta. Upoutají vás černé podélné střešní nosiče, přední mlhovky v nárazníku pod hlavními světlomety, ochranné lemy blatníků a ozdobné lišty prahů (s nápisy Scout) a jak přední, tak zadní část vozu je chráněna nájezdovými kryty.
Vevnitř vám do ruky padne kůží obšitý volant, hlava řadicí páky a parkovací brzda, Octavia Scout bude mít dokonce i vlastní řadu potahů. Pod kapotou najdete buď benzinový čtyřválec 2,0 FSI s výkonem 110 kW a největším točivým momentem 200 Nm při 3500/min, nebo, jste-li příznivci nafty, také čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI PD se 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min.
Uvidíme, do jaké míry se podaří Scoutu uspět mezi všemi těmi momentálně populárními allroady, offroady a mírně obrněnými vozy, mezi jejichž hlavní funkce patří kromě o něco snadnějšího zdolávání náročnějších terénů také zvyšování sebevědomí jejich majitelů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.