Pátá modelová řada škodovek se chystá do výroby!
Podle vyjádření personálního šéfa mladoboleslavské škodovky Martina Jahna v dnešním rozhovoru pro Hospodářské noviny je v podstatě jisté, že se Škoda Joyster začne vyrábět. Podle něj je pátá modelová řada škodovek přesně to, co v portfoliu automobilky chybí, a protože v Evropě jsou malá auta stále oblíbenější a nejmenším modelem je zatím Škoda Fabia, má sportovně laděný Joyster velmi nadějné vyhlídky do budoucnosti.
Auto, jejíž hlavní cílovou skupinou jsou především mladí zákazníci, se pravděpodobně začne vyrábět v roce 2010 a bude po Roomsteru druhým nositelem jména v novém duchu: Škoda Auto opouští řadu latinsky znějících jmen vozů a do světa začne, zcela v souladu se světovými trendy, posílat automobily s anglickými názvy.
V loňském roce se prodalo celkem 495 tisíc vozů značky Škoda, letošní počet prodaných kusů pravděpodobně dosáhne někam k 530 tisícům. V lednu začnou prvními Octaviemi jezdit i čínští zákazníci, a pokud si značku oblíbí, mohly by se po asijských silnicích za několik let prohánět Joystery jako největší konkurence sportovněji laděných asijských vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.