Pátá modelová řada škodovek se chystá do výroby!
Podle vyjádření personálního šéfa mladoboleslavské škodovky Martina Jahna v dnešním rozhovoru pro Hospodářské noviny je v podstatě jisté, že se Škoda Joyster začne vyrábět. Podle něj je pátá modelová řada škodovek přesně to, co v portfoliu automobilky chybí, a protože v Evropě jsou malá auta stále oblíbenější a nejmenším modelem je zatím Škoda Fabia, má sportovně laděný Joyster velmi nadějné vyhlídky do budoucnosti.
Auto, jejíž hlavní cílovou skupinou jsou především mladí zákazníci, se pravděpodobně začne vyrábět v roce 2010 a bude po Roomsteru druhým nositelem jména v novém duchu: Škoda Auto opouští řadu latinsky znějících jmen vozů a do světa začne, zcela v souladu se světovými trendy, posílat automobily s anglickými názvy.
V loňském roce se prodalo celkem 495 tisíc vozů značky Škoda, letošní počet prodaných kusů pravděpodobně dosáhne někam k 530 tisícům. V lednu začnou prvními Octaviemi jezdit i čínští zákazníci, a pokud si značku oblíbí, mohly by se po asijských silnicích za několik let prohánět Joystery jako největší konkurence sportovněji laděných asijských vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.