Hyundai sice představilo svůj faceliftovaný model Coupe už na čínském autosalonu, i pro Paříž však zbyla nějaká ta novinka.
Tiburon, což je jméno, pod kterým je Hyundai Coupe známo ve Spojených státech a Asii, zde na vlastních nápravách představil nový pohon všech čtyř kol. Původně se mělo za to, že novinka přijde na trh až v roce 2008, ale továrna informovala, že se čtyřkolky dočkáme již v příštím roce. Hyundai tak udělalo další krok k lepším jízdním vlastnostem oblíbeného (skoro)sportovního vozu.
Kromě změn pohonu se oblíbené kupé změnilo jen málo - na kapotě a bocích najdeme o něco ostřejší úhly, zepředu nenápadně poblikávají nová světla, interiér také doznal změn k lepšímu a předek vozu je, zjevně z bezpečnostních důvodů, o něco těžší a nižší než předchozí verze. Pod kapotou opět najdou američtí zákazníci pouze motor 2.7l V6, všichni ostatní pak si mohou vybrat i ze čtyřválců o objemu 1.6l či 2.0l.
Nejnápadnější změnou pro obyčejné cestující však bude pravděpodobně podsvícení přístrojů modrými LED diodami. Vozů Hyundai Coupe se od roku 2001, kdy byl uveden na trh první model, prodalo na celém světě dohromady již téměř čtvrt milionu, z toho cca 74 tisíc jezdí po Evropě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.