Když skupina UnitedAuto oznámila, že se na americkém trhu v roce 2008 začne prodávat SMART ForTwo, DaimlerChrysler zareagoval po svém.
Představitelé firmy se rozhodli, že se trošku pobaví a současně ukážou lidem v Americe, co je vlastně značka SMART zač. Jako nejlepší řešení se jim zdálo dát dohromady SMARTa s karoserií vozu Unimog, který vyvinul řecký rallyový závodník Stefan Attart. Vznikl hybrid, který je hrozivý a roztomilý současně. Celé se to jmenuje „smart forfun2“ a umí to takřka dokonale jezdit v terénu, jak naznačují obří kola a bezpečnostní konstrukce z hliníkových trubek.
Smart forfun2 je vozidlo, na které si každý musí vytvořit svůj vlastní názor. Většina názorů však bude stát na krajních stranách spektra: vůz, který má šestadvacetipalcové ráfky a průměr pneumatiky 140 cm, šestiválcový naftový motor o objemu přes pět a půl litru, světlou výšku 65 cm, celkovou výšku přes 370 cm a přitom se tváří jako SMART, to je rozhodně záruka rozporuplných reakcí a hlavně dostatečné pozornosti pro novou značku na americkém trhu.
Foto: DaimlerChrysler
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.