Když skupina UnitedAuto oznámila, že se na americkém trhu v roce 2008 začne prodávat SMART ForTwo, DaimlerChrysler zareagoval po svém.
Představitelé firmy se rozhodli, že se trošku pobaví a současně ukážou lidem v Americe, co je vlastně značka SMART zač. Jako nejlepší řešení se jim zdálo dát dohromady SMARTa s karoserií vozu Unimog, který vyvinul řecký rallyový závodník Stefan Attart. Vznikl hybrid, který je hrozivý a roztomilý současně. Celé se to jmenuje „smart forfun2“ a umí to takřka dokonale jezdit v terénu, jak naznačují obří kola a bezpečnostní konstrukce z hliníkových trubek.
Smart forfun2 je vozidlo, na které si každý musí vytvořit svůj vlastní názor. Většina názorů však bude stát na krajních stranách spektra: vůz, který má šestadvacetipalcové ráfky a průměr pneumatiky 140 cm, šestiválcový naftový motor o objemu přes pět a půl litru, světlou výšku 65 cm, celkovou výšku přes 370 cm a přitom se tváří jako SMART, to je rozhodně záruka rozporuplných reakcí a hlavně dostatečné pozornosti pro novou značku na americkém trhu.
Foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.