Pokud budete mít letos mezi 30. září a 15. říjnem cestu do Paříže, nepropásněte šanci prohlédnout si pár nových modelů Porsche.
Do Evropy se konečně dostane 911 GT3 RS, což je vlastně závodní auto, které s oficiálním požehnáním úřadů smíte prohánět po silnici (3.6 litrový motor, výkon 415 koní při 7600 otáčkách), a také uvidíte Boxster a Boxster S, kterým přibylo 5, respektive 15 koní k těm, které mají jejich starší bratříčkové.Předvede se i nejnovější úprava posledního modelu Porsche Cayman, jemuž pod kapotou dupe 245 koní poháněných plochým šestiválcem o objemu 2,7 l, ale nejzajímavější bude asi 911 Targa 4 s prosklenou střechou a Targa 4S, které mají obě stálý pohon všech čtyř kol a trochu širší zadní rozchod.Foto: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.