Dacia po uvední modelu Logan v roce 2004 na světový trh, představuje v Paříži na autosalonu další novinku: Dacia Logan kombi, s pojmenováním MCV (Multi Convivial Vehicle).
Nové kombi MCV, jak jej nazývá Rumunská automobilka, je oproti sedanu v rozvoru o 270 mm delší, což dělá v celku úctihodných 2 905 mm. Zajímavostí a určitě i obchodním špekem bude třetí řada sedadel, která tak umocňuje už tak skvělé podmínky úložného prostoru. Dle údajů Dacie se do vozu vejde až sedm dospělých osob! U sedmimístné verze výrobce garangtuje pohodlné cestování ve druhé řadě sedadel třem dospalým osobám a ve třetí dvěma a to se sem vleze dokonce i 190 cm vysoký urostlík. Logickým důsledkem jsou prosklené plochy velkorysých rozměrů, které v kabině poskytují příznivou světelnost a vzájemnou blízkost.
Uvádí se 700 litrů u 5místné verze až do 2350 litrů při dvousedadlové konfiguraci. Posledně uvedenou variantu umožňuje výrazná tvárnost Loganu MCV. I když na palubě Loganu MCV cestuje 7 osob, zachovává si zavazadlový prostor stále kapacitu pro náklad 200 litrů.
Logan MCV je dlouhý 4 450 mm, široký 1 993 mm a jeho výška měří 1 640 mm.
Logan MCV přejímá motorizaci, která se zasloužila o úspěch sedanu a která už je prověřena u řady vozidel výrobní řady Renault. Díky třem benzínovým motorům (1,4 a 1,6 MPI; 1,6 16v) a jednomu dieselovému (1,5 dCi) nabízí řada Logan MCV široký výběr mechanických vlastností, který odpovídá nejrůznějším očekáváním jednotlivých trhů a typů klientely.
Video: Dacia Logan MCV - kombi
Logan MCV se bude vyrábět v Pitesti v Rumunsku, továrně, kde celé dobrodružství jménem Logan začalo. V říjnu 2006 bude Logan MCV uveden na trh v Rumunsku a pak postupně od začátku roku 2007 ve zbývajících zemích Evropy od Španělska až po Turecko a dále na některých trzích v Africe a Latinské Americe.Foto: Renault
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.