Dacia po uvední modelu Logan v roce 2004 na světový trh, představuje v Paříži na autosalonu další novinku: Dacia Logan kombi, s pojmenováním MCV (Multi Convivial Vehicle).
Nové kombi MCV, jak jej nazývá Rumunská automobilka, je oproti sedanu v rozvoru o 270 mm delší, což dělá v celku úctihodných 2 905 mm. Zajímavostí a určitě i obchodním špekem bude třetí řada sedadel, která tak umocňuje už tak skvělé podmínky úložného prostoru. Dle údajů Dacie se do vozu vejde až sedm dospělých osob! U sedmimístné verze výrobce garangtuje pohodlné cestování ve druhé řadě sedadel třem dospalým osobám a ve třetí dvěma a to se sem vleze dokonce i 190 cm vysoký urostlík. Logickým důsledkem jsou prosklené plochy velkorysých rozměrů, které v kabině poskytují příznivou světelnost a vzájemnou blízkost.
Uvádí se 700 litrů u 5místné verze až do 2350 litrů při dvousedadlové konfiguraci. Posledně uvedenou variantu umožňuje výrazná tvárnost Loganu MCV. I když na palubě Loganu MCV cestuje 7 osob, zachovává si zavazadlový prostor stále kapacitu pro náklad 200 litrů.
Logan MCV je dlouhý 4 450 mm, široký 1 993 mm a jeho výška měří 1 640 mm.
Logan MCV přejímá motorizaci, která se zasloužila o úspěch sedanu a která už je prověřena u řady vozidel výrobní řady Renault. Díky třem benzínovým motorům (1,4 a 1,6 MPI; 1,6 16v) a jednomu dieselovému (1,5 dCi) nabízí řada Logan MCV široký výběr mechanických vlastností, který odpovídá nejrůznějším očekáváním jednotlivých trhů a typů klientely.
Video: Dacia Logan MCV - kombi
Logan MCV se bude vyrábět v Pitesti v Rumunsku, továrně, kde celé dobrodružství jménem Logan začalo. V říjnu 2006 bude Logan MCV uveden na trh v Rumunsku a pak postupně od začátku roku 2007 ve zbývajících zemích Evropy od Španělska až po Turecko a dále na některých trzích v Africe a Latinské Americe.Foto: Renault
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?