Dacia po uvední modelu Logan v roce 2004 na světový trh, představuje v Paříži na autosalonu další novinku: Dacia Logan kombi, s pojmenováním MCV (Multi Convivial Vehicle).
Nové kombi MCV, jak jej nazývá Rumunská automobilka, je oproti sedanu v rozvoru o 270 mm delší, což dělá v celku úctihodných 2 905 mm. Zajímavostí a určitě i obchodním špekem bude třetí řada sedadel, která tak umocňuje už tak skvělé podmínky úložného prostoru. Dle údajů Dacie se do vozu vejde až sedm dospělých osob! U sedmimístné verze výrobce garangtuje pohodlné cestování ve druhé řadě sedadel třem dospalým osobám a ve třetí dvěma a to se sem vleze dokonce i 190 cm vysoký urostlík. Logickým důsledkem jsou prosklené plochy velkorysých rozměrů, které v kabině poskytují příznivou světelnost a vzájemnou blízkost.
Uvádí se 700 litrů u 5místné verze až do 2350 litrů při dvousedadlové konfiguraci. Posledně uvedenou variantu umožňuje výrazná tvárnost Loganu MCV. I když na palubě Loganu MCV cestuje 7 osob, zachovává si zavazadlový prostor stále kapacitu pro náklad 200 litrů.
Logan MCV je dlouhý 4 450 mm, široký 1 993 mm a jeho výška měří 1 640 mm.
Logan MCV přejímá motorizaci, která se zasloužila o úspěch sedanu a která už je prověřena u řady vozidel výrobní řady Renault. Díky třem benzínovým motorům (1,4 a 1,6 MPI; 1,6 16v) a jednomu dieselovému (1,5 dCi) nabízí řada Logan MCV široký výběr mechanických vlastností, který odpovídá nejrůznějším očekáváním jednotlivých trhů a typů klientely.
Video: Dacia Logan MCV - kombi
Logan MCV se bude vyrábět v Pitesti v Rumunsku, továrně, kde celé dobrodružství jménem Logan začalo. V říjnu 2006 bude Logan MCV uveden na trh v Rumunsku a pak postupně od začátku roku 2007 ve zbývajících zemích Evropy od Španělska až po Turecko a dále na některých trzích v Africe a Latinské Americe.Foto: Renault
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?