Dacia po uvední modelu Logan v roce 2004 na světový trh, představuje v Paříži na autosalonu další novinku: Dacia Logan kombi, s pojmenováním MCV (Multi Convivial Vehicle).
Nové kombi MCV, jak jej nazývá Rumunská automobilka, je oproti sedanu v rozvoru o 270 mm delší, což dělá v celku úctihodných 2 905 mm. Zajímavostí a určitě i obchodním špekem bude třetí řada sedadel, která tak umocňuje už tak skvělé podmínky úložného prostoru. Dle údajů Dacie se do vozu vejde až sedm dospělých osob! U sedmimístné verze výrobce garangtuje pohodlné cestování ve druhé řadě sedadel třem dospalým osobám a ve třetí dvěma a to se sem vleze dokonce i 190 cm vysoký urostlík. Logickým důsledkem jsou prosklené plochy velkorysých rozměrů, které v kabině poskytují příznivou světelnost a vzájemnou blízkost.
Uvádí se 700 litrů u 5místné verze až do 2350 litrů při dvousedadlové konfiguraci. Posledně uvedenou variantu umožňuje výrazná tvárnost Loganu MCV. I když na palubě Loganu MCV cestuje 7 osob, zachovává si zavazadlový prostor stále kapacitu pro náklad 200 litrů.
Logan MCV je dlouhý 4 450 mm, široký 1 993 mm a jeho výška měří 1 640 mm.
Logan MCV přejímá motorizaci, která se zasloužila o úspěch sedanu a která už je prověřena u řady vozidel výrobní řady Renault. Díky třem benzínovým motorům (1,4 a 1,6 MPI; 1,6 16v) a jednomu dieselovému (1,5 dCi) nabízí řada Logan MCV široký výběr mechanických vlastností, který odpovídá nejrůznějším očekáváním jednotlivých trhů a typů klientely.
Video: Dacia Logan MCV - kombi
Logan MCV se bude vyrábět v Pitesti v Rumunsku, továrně, kde celé dobrodružství jménem Logan začalo. V říjnu 2006 bude Logan MCV uveden na trh v Rumunsku a pak postupně od začátku roku 2007 ve zbývajících zemích Evropy od Španělska až po Turecko a dále na některých trzích v Africe a Latinské Americe.Foto: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.