Dalším vozem, na který se německý úpravce ABT Sportsline zaměřil je Seat Ibiza poslední generace. Zákazník tak získá ještě sportovnější vzhled a také nějaký ten koník pod kapotou navíc.
S návrhem designu vozu měl úpravce jasnou představu, přední nárazník je zaměněn za nový ABT s větším otvorem pro chlazení, tvar postranních prahů navazuje na přední spoiler, v zadní části pak přibyl nástavec pod nárazník. Na zadním okně pak nalezneme decentní křidélko. Celkový dojem podtrhují kola ABT Z1 o velikosti 16“ palců nebo na přání Z3 v 17“ s pneumatikami 205/40 ZR17.
Ibiza nejen že dobře vypadá, ale taky pořádně jede. ABT upravil dvě jednotky, ta první 1,8 turbo má 193 koní, což je oproti původním 156k celkem slušný rozdíl, nemyslíte? Také kroutící moment povyrostl na 265Nm v 3.200 ot/min. Druhým agregátem, který šel do posilovny ABT se stala vznětová přeplňovaná 1,9 se 130k, výsledkem je 155k a 360Nm kroutícího momentu již ve 2.100 ot/min.
Krom zvýraznění vozu logy ABT si zákazník může vybrat podvozek na míru, snížením a nastavením tlumičů získá lepší stabilitu a vzhled Ibizy, vykoupenou ovšem komfortem cestování.
zdroj: ABT
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?