Dalším vozem, na který se německý úpravce ABT Sportsline zaměřil je Seat Ibiza poslední generace. Zákazník tak získá ještě sportovnější vzhled a také nějaký ten koník pod kapotou navíc.
S návrhem designu vozu měl úpravce jasnou představu, přední nárazník je zaměněn za nový ABT s větším otvorem pro chlazení, tvar postranních prahů navazuje na přední spoiler, v zadní části pak přibyl nástavec pod nárazník. Na zadním okně pak nalezneme decentní křidélko. Celkový dojem podtrhují kola ABT Z1 o velikosti 16“ palců nebo na přání Z3 v 17“ s pneumatikami 205/40 ZR17.
Ibiza nejen že dobře vypadá, ale taky pořádně jede. ABT upravil dvě jednotky, ta první 1,8 turbo má 193 koní, což je oproti původním 156k celkem slušný rozdíl, nemyslíte? Také kroutící moment povyrostl na 265Nm v 3.200 ot/min. Druhým agregátem, který šel do posilovny ABT se stala vznětová přeplňovaná 1,9 se 130k, výsledkem je 155k a 360Nm kroutícího momentu již ve 2.100 ot/min.
Krom zvýraznění vozu logy ABT si zákazník může vybrat podvozek na míru, snížením a nastavením tlumičů získá lepší stabilitu a vzhled Ibizy, vykoupenou ovšem komfortem cestování.
zdroj: ABT
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.