Zástupci společností Škoda Auto, Volkswagen Group, Volkswagen Group China, Shanghai Volkswagen a pracovníci dealerské sítě zde v doprovodu důležitých osobností a elitních čínských médií společně slavnostně uvedli značku Škoda na čínský trh.
Velkolepá večerní show, během níž 500 hostů shlédlo prezentaci značky Škoda a dozvědělo se více o její současné pozici, globálních prodejních i finančních výsledcích a budoucích plánech tak nastartovala první fázi příprav na vstup do nové éry působení značky v Číně.
Během slavnostního večera Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto, přiblížil budoucí směr společnosti: „Strategickým cílem Škoda Auto je vyrábět 1.000.000.000 automobilů v roce 2015. Jedním z důležitých předpokladů pro jeho naplnění je úspěšná expanze na čínský trh, kde chceme prodávat více než 100.000 automobilů ročně a dosáhnout 3% tržního podílu. Škoda Auto tady nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě."
Winfried Vahland, prezident Volkswagen Group China, strategické záměry podpořil: „Jsem velmi rád, že dnes mohu značku Škoda přivítat na čínském trhu. Osobně ji velmi dobře znám, sám jsem byl také u prvních rozhovorů o případném projektu v Číně. Vzhledem k jejím kvalitám a výkonům v Evropě jsem přesvědčen o tom, že bude úspěšná i zde.“
Ředitel Shanghai Volkswagen Chen Zhixin poukázal na specifika domácího trhu: „Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit.“
Na základě uzavřené licenční smlouvy s čínskými partnery bude v prvním pololetí 2007 v závodech společnosti Shanghai Volkswagen zahájena lokální výroba modelu Octavia. Limuzína střední třídy bude oproti evropskému provedení přizpůsobena vkusu a nárokům čínských zákazníků, zejména po stránce vnějšího designu. Expanze značky Škoda na čínském trhu byla posílena letos v červnu podepsáním dalších kontraktů, podle nichž se v Šanghaji začnou vyrábět také modely Fabia a Superb.
Čínský automobilový trh je po americkém druhým největším na světě. Jeho potenciál tkví v počtu obyvatel a dosud nízké úrovni motorizace. V roce 2005 se v Číně vyrobilo 2,81 milionu automobilů (rok 2004: 2,34 milionu vozů). Díky dovozním clům a uplatňovaným kvótám se do Číny dováží jen několik desítek tisíc vozů ročně, jedná se převážně o prémiové značky. Mezi největší tuzemské výrobce patří Volkswagen, General Motors a Toyota.
Foto: Škoda Auto