Významný milník vstupu Škody Auto do Číny

Octavia
Octavia, foto: Škoda Auto
Michal Otruba 24. září 2006 14:41
Sdílej:

Prestižní areál Beijing Laffitte Chateau Hotel v Pekingu se na páteční večer změnil v centrum značky Škoda v Číně.

Zástupci společností Škoda Auto, Volkswagen Group, Volkswagen Group China, Shanghai Volkswagen a pracovníci dealerské sítě zde v doprovodu důležitých osobností a elitních čínských médií společně slavnostně uvedli značku Škoda na čínský trh.

Velkolepá večerní show, během níž 500 hostů shlédlo prezentaci značky Škoda a dozvědělo se více o její současné pozici, globálních prodejních i finančních výsledcích a budoucích plánech tak nastartovala první fázi příprav na vstup do nové éry působení značky v Číně.

Během slavnostního večera Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto, přiblížil budoucí směr společnosti: „Strategickým cílem Škoda Auto je vyrábět 1.000.000.000 automobilů v roce 2015. Jedním z důležitých předpokladů pro jeho naplnění je úspěšná expanze na čínský trh, kde chceme prodávat více než 100.000 automobilů ročně a dosáhnout 3% tržního podílu. Škoda Auto tady nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě."

Winfried Vahland, prezident Volkswagen Group China, strategické záměry podpořil: „Jsem velmi rád, že dnes mohu značku Škoda přivítat na čínském trhu. Osobně ji velmi dobře znám, sám jsem byl také u prvních rozhovorů o případném projektu v Číně. Vzhledem k jejím kvalitám a výkonům v Evropě jsem přesvědčen o tom, že bude úspěšná i zde.“

Ředitel Shanghai Volkswagen Chen Zhixin poukázal na specifika domácího trhu: „Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit.“

Na základě uzavřené licenční smlouvy s čínskými partnery bude v prvním pololetí 2007 v závodech společnosti Shanghai Volkswagen zahájena lokální výroba modelu Octavia. Limuzína střední třídy bude oproti evropskému provedení přizpůsobena vkusu a nárokům čínských zákazníků, zejména po stránce vnějšího designu. Expanze značky Škoda na čínském trhu byla posílena letos v červnu podepsáním dalších kontraktů, podle nichž se v Šanghaji začnou vyrábět také modely Fabia a Superb.

Čínský automobilový trh je po americkém druhým největším na světě. Jeho potenciál tkví v počtu obyvatel a dosud nízké úrovni motorizace. V roce 2005 se v Číně vyrobilo 2,81 milionu automobilů (rok 2004: 2,34 milionu vozů). Díky dovozním clům a uplatňovaným kvótám se do Číny dováží jen několik desítek tisíc vozů ročně, jedná se převážně o prémiové značky. Mezi největší tuzemské výrobce patří Volkswagen, General Motors a Toyota.

Foto: Škoda Auto

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?