Společnost Aral mění své logo. Nadále sice bude zářit důvěrně známým modrým diamantem, avšak v modernizovaném, třírozměrném provedení.
Moderní doba si žádá tzv. plastická loga. Řada významných značek již takovou změnu přijala a touto cestou se vydává i Aral. Nové logo je zajímavější, dynamičtější a na tištěných materiálech více zaujme. "Logo je vždy počátkem nějaké nové etapy. Nové logo Aral je pěkné a dozajista bude značku provázet na další úspěšné cestě k zákazníkům," říká Boris Janda, obchodní ředitel společnosti Aral Lubricants CR, s.r.o. která Aral v Česku reprezentuje. Aral nenesl vždy toto jméno. Původně vznikl jako sdružení 13 důlních společností, které hledaly využití pro benzol, vedlejší produkt při koksování uhlí. Bylo to v roce 1898. Logo již tehdy mělo tvar diamantu, ale neslo hornickou žlutočernou kombinaci barev a byla v něm zakomponována hornická kladívka a písmena B&V, která znamenala Westdeutsche Benzol-Verkaufsvereinigung (Západoněmecké sdružení pro prodej benzolu). Velká změna nastala v roce 1924, kdy chemik Walter Ostwald vyvinul novou pohonnou hmotu ze směsi benzolu a benzinu, poté, co se používání benzolu ve spalovacích motorech ukázalo jako slepá ulička. Dal jí jméno B.V.-Aral, odvozené od spojení počátečních písmen skupin obou použitých chemikálií - ARomátů (mezi něž patří benzol) a ALifátů (k nim řadíme benzin). Název pohonné hmoty B.V.-Aral byl následujících třicet let synonymem pro celosvětově první vysokooktanovou pohonnou hmotu typu Super. V roce 1927 byly v Německu zavedeny černožluté dopravní informační tabule. Společnost proto změnila hornické barvy loga na modrou, jež je barvou města Bochumi, ve kterém firma dodnes v Německu sídlí. V roce 1952 se název pohonné hmoty dostal do jména společnosti, které byla přejmenována na BV-Aral. Poté již logo podléhalo spíše jen kosmetickým změnám písma a tónu modré.
Popiska obrázku: Vývoj loga Aral - Pro každou silnou značku je typické její logo. Jeho vývoj často zrcadlí vývoj firmy, ale i obecný vkus spotřebitelů. Podléhá módním trendům a každá firma se snaží vše skloubit tak, aby její logo bylo co nejpoutavější. Potvrzuje to i vývoj loga značky Aral. Aral Lubricants CR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.