Společnost Aral mění své logo. Nadále sice bude zářit důvěrně známým modrým diamantem, avšak v modernizovaném, třírozměrném provedení.
Moderní doba si žádá tzv. plastická loga. Řada významných značek již takovou změnu přijala a touto cestou se vydává i Aral. Nové logo je zajímavější, dynamičtější a na tištěných materiálech více zaujme. "Logo je vždy počátkem nějaké nové etapy. Nové logo Aral je pěkné a dozajista bude značku provázet na další úspěšné cestě k zákazníkům," říká Boris Janda, obchodní ředitel společnosti Aral Lubricants CR, s.r.o. která Aral v Česku reprezentuje. Aral nenesl vždy toto jméno. Původně vznikl jako sdružení 13 důlních společností, které hledaly využití pro benzol, vedlejší produkt při koksování uhlí. Bylo to v roce 1898. Logo již tehdy mělo tvar diamantu, ale neslo hornickou žlutočernou kombinaci barev a byla v něm zakomponována hornická kladívka a písmena B&V, která znamenala Westdeutsche Benzol-Verkaufsvereinigung (Západoněmecké sdružení pro prodej benzolu). Velká změna nastala v roce 1924, kdy chemik Walter Ostwald vyvinul novou pohonnou hmotu ze směsi benzolu a benzinu, poté, co se používání benzolu ve spalovacích motorech ukázalo jako slepá ulička. Dal jí jméno B.V.-Aral, odvozené od spojení počátečních písmen skupin obou použitých chemikálií - ARomátů (mezi něž patří benzol) a ALifátů (k nim řadíme benzin). Název pohonné hmoty B.V.-Aral byl následujících třicet let synonymem pro celosvětově první vysokooktanovou pohonnou hmotu typu Super. V roce 1927 byly v Německu zavedeny černožluté dopravní informační tabule. Společnost proto změnila hornické barvy loga na modrou, jež je barvou města Bochumi, ve kterém firma dodnes v Německu sídlí. V roce 1952 se název pohonné hmoty dostal do jména společnosti, které byla přejmenována na BV-Aral. Poté již logo podléhalo spíše jen kosmetickým změnám písma a tónu modré.
Popiska obrázku: Vývoj loga Aral - Pro každou silnou značku je typické její logo. Jeho vývoj často zrcadlí vývoj firmy, ale i obecný vkus spotřebitelů. Podléhá módním trendům a každá firma se snaží vše skloubit tak, aby její logo bylo co nejpoutavější. Potvrzuje to i vývoj loga značky Aral. Aral Lubricants CR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.