Společnost Aral mění své logo. Nadále sice bude zářit důvěrně známým modrým diamantem, avšak v modernizovaném, třírozměrném provedení.
Moderní doba si žádá tzv. plastická loga. Řada významných značek již takovou změnu přijala a touto cestou se vydává i Aral. Nové logo je zajímavější, dynamičtější a na tištěných materiálech více zaujme. "Logo je vždy počátkem nějaké nové etapy. Nové logo Aral je pěkné a dozajista bude značku provázet na další úspěšné cestě k zákazníkům," říká Boris Janda, obchodní ředitel společnosti Aral Lubricants CR, s.r.o. která Aral v Česku reprezentuje. Aral nenesl vždy toto jméno. Původně vznikl jako sdružení 13 důlních společností, které hledaly využití pro benzol, vedlejší produkt při koksování uhlí. Bylo to v roce 1898. Logo již tehdy mělo tvar diamantu, ale neslo hornickou žlutočernou kombinaci barev a byla v něm zakomponována hornická kladívka a písmena B&V, která znamenala Westdeutsche Benzol-Verkaufsvereinigung (Západoněmecké sdružení pro prodej benzolu). Velká změna nastala v roce 1924, kdy chemik Walter Ostwald vyvinul novou pohonnou hmotu ze směsi benzolu a benzinu, poté, co se používání benzolu ve spalovacích motorech ukázalo jako slepá ulička. Dal jí jméno B.V.-Aral, odvozené od spojení počátečních písmen skupin obou použitých chemikálií - ARomátů (mezi něž patří benzol) a ALifátů (k nim řadíme benzin). Název pohonné hmoty B.V.-Aral byl následujících třicet let synonymem pro celosvětově první vysokooktanovou pohonnou hmotu typu Super. V roce 1927 byly v Německu zavedeny černožluté dopravní informační tabule. Společnost proto změnila hornické barvy loga na modrou, jež je barvou města Bochumi, ve kterém firma dodnes v Německu sídlí. V roce 1952 se název pohonné hmoty dostal do jména společnosti, které byla přejmenována na BV-Aral. Poté již logo podléhalo spíše jen kosmetickým změnám písma a tónu modré.
Popiska obrázku: Vývoj loga Aral - Pro každou silnou značku je typické její logo. Jeho vývoj často zrcadlí vývoj firmy, ale i obecný vkus spotřebitelů. Podléhá módním trendům a každá firma se snaží vše skloubit tak, aby její logo bylo co nejpoutavější. Potvrzuje to i vývoj loga značky Aral. Aral Lubricants CR
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?