Novinku na autosalonu v Pařížu představila také automobilka Dodge, koncept pod názvem Avenger útočí v levnějším segmentu střední třídy.
Koncept Avenger si má získat kupce především v Evropě a to svou účelností, kvalitou a výkonem. Jeho ostré rysy představují směr, kterým bude automobilka směřovat. Agresivní design vychází ze silnějších a větších klasických amerických vozů, přitom má Avenger velikost Fordu Mondea, tato jedinečná kombinace představuje hrozbu pro konkurenci.
Přední část má sportovní nárazník s mlhovkami, čtveřice světlometů rozsvítí xenonové výbojky. Boční část je výrazně rozšířena jak prahovými nástavci, tak blatníky. Široký postoj je umocněn velkými 19-ti palcovými koly a sníženým podvozkem. Za oko také chytne výrazná červená perleť, třmeny v barvě vozu, stejně jako zrcátka či kliky.
Asi největší zajímavostí je motor, většina z nás by asi tipovala pro takový vůz silný benzínový motor s vysokým obsahem a spotřebou, to ovšem o konceptu Avenger neplatí, Dodge si vypůjčil motor od VW koncernu – turbodieselový 2,0.
zdroj: Dodge
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?