Pouhých pět měsíců stačilo Fordu na to, aby vyrobil v belgickém Genku 50 000 exemplářů modelů S-MAX a Galaxy.
Ford před náběhem výroby modelů S-MAX a Galaxy inovoval výrobní linky v Genku, takže na stejné lince se nyní po opravdu minimálních úpravách můžou vyrábět oba dva modely, navíc spolu s Mondeem.
S-MAX a Galaxy se prodávají na trzích ve 29 zemích, z nichž jsou pro modrý ovál nejdůležitější Německo, Británie, Francie, Itálie a Španělsko. Zatím se více prodává S-MAX (35 000 kusů), Galaxy si pořídilo 15 000 zákazníků, přičemž více než polovina z těchto lidí nakupovala u Fordu poprvé.
Ford plánuje ve své belgické továrně letos vyrobit 235 000 vozidel (S-MAX, Galaxy, Mondeo), což by bylo o 56 000 tisíc více než v minulém roce.
Foto: Ford Motor Company
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?