Pouhých pět měsíců stačilo Fordu na to, aby vyrobil v belgickém Genku 50 000 exemplářů modelů S-MAX a Galaxy.
Ford před náběhem výroby modelů S-MAX a Galaxy inovoval výrobní linky v Genku, takže na stejné lince se nyní po opravdu minimálních úpravách můžou vyrábět oba dva modely, navíc spolu s Mondeem.
S-MAX a Galaxy se prodávají na trzích ve 29 zemích, z nichž jsou pro modrý ovál nejdůležitější Německo, Británie, Francie, Itálie a Španělsko. Zatím se více prodává S-MAX (35 000 kusů), Galaxy si pořídilo 15 000 zákazníků, přičemž více než polovina z těchto lidí nakupovala u Fordu poprvé.
Ford plánuje ve své belgické továrně letos vyrobit 235 000 vozidel (S-MAX, Galaxy, Mondeo), což by bylo o 56 000 tisíc více než v minulém roce.
Foto: Ford Motor Company
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?